גאווה ישראלית: אירוויזיון 2019 בישראל נבחר לאירוויזיון הטוב ביותר בעשור האחרון, כך פרסם היום (ה׳) איגוד השידור האירופי.
הצבעה נערכה בחשבון האינסטגרם הרשמי של תחרות האירוויזיון, שמונה כחצי מיליון עוקבים. תחרות השירה שנערכה בתל אביב גברה על אירוויזיון 2018 שנערך בפורטוגל.
2 צפייה בגלריה
אירוויזיון 2019  חזרה ראשונה חצי גמר
אירוויזיון 2019  חזרה ראשונה חצי גמר
מנחי אירוויזיון 2019
(צילום: אורן אהרוני)
את האירוויזיון בישראל הפיק תאגיד השידור הישראלי, שנתיים בלבד אחרי הקמתו. המנכ"ל אלדד קובלנץ הבטיח כי זה יהיה "האירוויזיון הטוב בהיסטוריה", ועכשיו הוא קיבל את החותמת לכך שזה האירוויזיון הטוב ביותר בעשור האחרון. בתגובה לזכייה מסר קובלנץ: "מעבר לכל פרס רשמי, הצבעת הגולשים היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שהתעוזה לחלום - משתלמת. החיבוק החם הזה מהציבור רק מגביר את המוטיבציה שלנו להמשיך ולייצר תוכן איכותי ואלגנטי ובעיקר- פורץ דרך".
2 צפייה בגלריה
אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ
(צילום: דנה קופל)
את האירוויזיון, שהגיע לארץ בעקבות הניצחון בליסבון של נטע ברזילי, זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון" של קשת, הפיקה זיוית דוידוביץ׳ וערך וביים יובל כהן, שכתב היום בחשבון הפייסבוק שלו: "עכשיו זה רשמי: האירוויזיון שלנו נבחר לטוב ביותר בעשור האחרון". כזכור, את האירוע הנחו בר רפאלי, ארז טל, אסי עזר ולוסי איוב.
יש לציין, כי הפקת האירוויזיון בישראל נתקלה בקשיים תקציביים רבים, כשנאלצה לקחת הלוואה של 50 מיליון שקלים מהמדינה על מנת לעמוד בדרישת איגוד השידור האירופי. בנוסף, בימים שקדמו לאירוויזיון אירעה הסלמה בדרום הארץ, וזאת בזמן שנציגי המדינות כבר שהו כאן, אולם הדבר לא העיב על קיומה של התחרות.