נדב לפיד, זוכה פרס דב הזהב על סרטו "מילים נרדפות", יחזור לפסטיבל ברלין השנה - והפעם כשופט. בהודעה לעיתונות שיצאה היום (ב') מטעם הפסטיבל המוערך, נמסר כי לפיד יהיה אחד מששת השופטים של התחרות המרכזית, שיכריעו מי יזכה השנה בפרס היוקרתי.
1 צפייה בגלריה
נדב לפיד פסטיבל ברלין מילים נרדפות
נדב לפיד פסטיבל ברלין מילים נרדפות
נדב לפיד זוכה בדב הזהב ב-2018
(gettyimages)
פאנל השופטים יורכב השנה משישה במאים שזכו בפרס הראשון בפסטיבל לאורך השנים. לצד לפיד ישפטו גם הבמאי האיראני מוחמד ראסולוף, שזכה בפרס בשנה שעברה על סרטו There Is No Evil; אדינה פינטיליה הרומנייה שזכתה ב-2018 על סרטה "אל תיגע בי"; אילדיקו אניידי ההונגרייה שזכתה ב-2017 על סרטה "על גוף ונפש"; הבמאי האיטלקי ג'יאנפרנקו רוסי שזכה ב-2016 על סרטו "אש על המים"; ו-ויסמילה זבניץ' מבוסניה שזכתה ב-2006 על סרטה "גרבאוויצה".
בעקבות מגפת הקורונה, הפסטיבל יתקיים השנה בשני חלקים. בתחילת מרץ הקרוב, במקום פסטיבל עם אורחים והקרנות, יתקיים אירוע מצומצם לאנשי התעשייה ולחבר השופטים שיבחרו את הסרטים הזוכים. בנוסף, מתוכננת מהדורה קיצית ופתוחה לקהל ביוני הקרוב, ובה תינתן הזדמנות לקהל לצפות בסרטים הזוכים ובשאר הסרטים שנבחרו לתוכנייה. הטקס עצמו יתקיים בחודש יוני, ובהמשך החודש יוכרזו הסרטים שהתקבלו לפסטיבל.
זו לא תהיה הפעם הראשונה שלפיד ישפוט בפסטיבל מרכזי באירופה. בספטמבר האחרון הוא נבחר להיות נשיא חבר השופטים באחת המסגרות הצדדיות הגדולות של פסטיבל ונציה, Venice Days.