אף אחד לא רוצה לפרסם את הממואר של וודי אלן: בחודש הבא היה אמור להתפרסם ספר הזיכרונות של וודי אלן בהוצאת הספרים האשט, לאחר שנדחה על ידי שורה של הוצאות ספרים אחרות, בשל הטענות כי הטריד מינית את בתו. עם זאת, היום (שבת) הודיעה האשט כי היא מצטרפת לחרם ומבטלת את החוזה, בעקבות מחאה של עובדיה.
2 צפייה בגלריה
וודי אלן
וודי אלן
וודי אלן
(צילום: gettyimages)
המחאה של עובדי האשט הגיעה זמן קצר לאחר שרונאן ודילן פארו, בנו ובתו של הבמאי זוכה האוסקר, גינו את החלטת ההוצאה לעבוד עם אביהם, וקראו לציבור להתנגד לעסקה. ימים ספורים לאחר מכן, העובדים של ההוצאה בניו יורק השביתו את הפעילות במשרד, וזכו לקריאות תמיכה גם מצד עובדי הוצאות הבת של האשט, Little Brown ו-Grand Central.
בהוצאה תיארו את הצעד כ"החלטה קשה", והודיעו כי יחזירו לאלן את כל הזכויות על כתב היד. עוד נכתב בהודעה הרשמית מטעם ההוצאה: "איננו מבטלים חוזים בקלות, ונמשיך לפרסם ספרים מאתגרים".
2 צפייה בגלריה
וודי אלן עם מיה, דילן ורונאן פארו
וודי אלן עם מיה, דילן ורונאן פארו
וודי אלן עם מיה, דילן ורונאן פארו
(צילום: GettyImages)
דילן פארו הודתה למפגינים. "לכל מי שלקחו סיכון מקצועי גדול, והפגינו סולידריות עם אחי, איתי ועם כל הקורבנות של הטרדה מינית: מילים לעולם לא יוכלו לתאר את התודה שאני חבה לכם", כתבה בטוויטר. "בתור מי שהרגישה כל כך בודדה עם הסיפור שלי לאורך זמן רב, קיבלתי כעת תזכורת משמעותית לשינוי שיכול להיעשות כשאנשים עומדים יחד למטרה הנכונה. תודה רבה לכם".
כזכור, כבר בשנות ה-90 נשמעו לראשונה הטענות כי אלן תקף מינית את בתו המאומצת דילן פארו, בתה של השחקנית מיה פארו, בהיותה ילדה. לדבריה, האירוע הראשון התרחש בבית אימה ב-1992, כשהייתה בת שבע ואלן נגע באיבריה האינטימיים. עם עלייתה של תנועת MeToo, הוצפו מחדש הטענות בתקשורת, והתרבו הקריאות להחרים את אלן מצד במאים, שחקנים ואנשי תעשייה נוספים. לאורך כל השנים, אלן טען בעקביות כי טענותיה של פארו שקריות, ונובעות מ"שטיפת מוח" שמיה פארו כפתה על בתה מאז ילדותה.
המחאה הנוכחית מהווה שלב נוסף במחאה המתעצמת נגד הבמאי. בשנה שעברה אלן הגיש תביעה על סך 68 מיליון דולר נגד אולפני אמזון, בטענה כי חברת הסטרימינג זנחה את ההסכם ביניהם שכלל הפקת ארבעה סרטים, בעקבות "האשמות חסרות בסיס בנות 25 שנים", לדבריו. בהמשך, חלק מהשחקנים בסרט A Rainy Day in New York, שיצא בסוף השנה שעברה, הודיעו כי הם מתחרטים על כך שעבדו איתו.