טבחית יפנית ששבתה את ליבו, בחור אפרו-אמריקני שהחזיק נחש בפארק בלוס אנג'לס, גברת שערכה קניות בשוק בקזחסטן וזו שבילתה עם התינוק שלה במוזיאון פושקין שברוסיה - כולם, יחד עם 6,000 דמויות נוספות, מככבים במיצב הענק של הפסל צדוק בן דוד המוצג בימים אלו במוזיאון תל אביב.
3 צפייה בגלריה
מתוך המיצב
מתוך המיצב
מתוך המיצב
(צילום: אלעד שריג)
3 צפייה בגלריה
מתוך המיצב
מתוך המיצב
מתוך המיצב
(צילום: שגיא אוריאלי)
הדמויות הקטנות, שעשויות מנירוסטה דקיקה וניצבות על מצע של חול, מבוססות על צילומים שצילם בן דוד במהלך מסעותיו בעולם. "אף אחד מהמצולמים לא ידע שאני מצלם אותו", מסביר בן דוד, "השתמשתי במצלמה עם מסך נפתח וכשידעתי שהם בפריים הפניתי את ראשי הצידה ולחצתי על המצלמה. ככה קיבלתי את המבע הכי טבעי". אלפי הצילומים עובדו לרישום בעיפרון ולאחר מכן הפכו לנגזרת ממתכת בעזרת טכניקה של צריבה בחומצה.
צפו: צדוק בן דוד מסביר על הליך היצירה
בן דוד, שחי ויוצר בלונדון, הוא מהפסלים הישראלים הבולטים בעולם. בשנת 2010 הוא הציג במוזיאון תל אביב את תערוכת "טבע האדם", במרכזה המיצב "שדה שחור" שהורכב מ-20 אלף פרחי נירוסטה שחורים שעם שינוי זווית ההתבוננות בהם הפכו לצבעוניים. התערוכה נפרסה על שני אולמות והפכה להצלחה מסחררת עם תורי ענק של מבקרים שהשתרכו בכניסה למוזיאון. מאז נדד מיצב הפרחים ברחבי העולם, ובימים אלה הוא מוצג בסין וצפוי להגיע גם לסיביר.
3 צפייה בגלריה
מתוך המיצב
מתוך המיצב
מתוך המיצב
(צילום: אלעד שריג)
במיצב החדש, שנקרא "אנשים שראיתי ומעולם לא פגשתי", יוכלו חדי העין למצוא את דיוקנו של בן דוד ואולי גם את עצמם אם נקלעו לעדשת מצלמתו ששוטטה גם ברחבי הארץ.
"אנשים שראיתי ומעולם לא פגשתי" (אוצרות: מירה לפידות וטל לניר) יוצג במוזיאון תל אביב עד 4 בספטמבר.