נטפליקס החליטה לבטל את צילומי הסדרה הטורקית If Only בעקבות לחצים שהופעלו עליה מצד הרשויות המקומיות להסיר דמות גאה מהסדרה.
הדרמה בת השמונה פרקים מתמקדת בבחורה (אוזגה אוזפירנג'י, כוכבת הסדרה הטורקית "אישה") שנמצאת בנישואים לא מאושרים וחוזרת בזמן לרגע בו בעלה הציע לה נישואים. על אף שהעבודה על הסדרה הוכרזה כבר במרץ, ענקית הסטרימינג החליטה לגנוז את התוכניות לאחר שסירבו להעניק להם רישיון צילום.
"בגלל הימצאותה של דמות גאה, לא קיבלנו אישור לצלם את הסדרה וזה מצביע על עתיד מפחיד מאוד", סיפרה תסריטאית הסדרה, אג'ה יורנג', לאתר הקולנוע הטורקי "אלטיאזי פאסיקול". על פי אתר "דדליין", נטפליקס העדיפה להפסיק לאלתר את העבודה על הסדרה על פני יצירת שינויים בעלילה.
דובר מטעם נטפליקס לא הגיב על הנושא באופן ישיר, אך אמר כי "נטפליקס נותרה מחוייבת לחברי הצוות והקהילה הקריאייטיבית שלנו בטורקיה. אנחנו גאים בכישרון המדהים שזכינו לעבוד איתו. נכון לעכשיו ישנן כמה הפקות מקור טורקיות בעבודה, ואנחנו מצפים לחלוק את הסיפורים הללו עם צופים מכל רחבי העולם".
2 צפייה בגלריה
אוזגה אוזפירינג'י
אוזגה אוזפירינג'י
לוהקה לתפקיד הראשי. אוזגה אוזפירינג'י
(צילום מסך, יוטיוב)
בראיון לעיתון טורקי סיפר בעבר יו"ר נטפליקס, ריד הייסטינגס, כי הוא לא מוטרד מהצנזורה במדינה. "אנחנו בערב הסעודית, אנחנו בפקיסטן. אם אין בהן בעיות - למה שיהיו בעיות בטורקיה? אני לא יכול לדמיין שזה יקרה".