פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים התקיים השנה במתכונת מקוונת. הפסטיבל נחתם הערב (ה') בהכרזה על הזוכים. את פרס ההצגה הטובה ביותר קטפה ההצגה "הוגו שלי", שמגוללת את סיפורו של סבא הוגו, שמספר לנכדתו את סיפור חייו כדי לשכנע אותה לעשות את עבודת השורשים שלה. את ההצגה הזוכה ביימה נעמי יואלי על פי מחזה מאת שחר סיטנר ורונית קנו. מלבד פרס ההצגה הטובה ביותר, "הוגו שלי" גם זכה בפרס המוזיקה, שניתן לרונית קנו, ובפרס התאורה שהוענק לדן קרגר.
1 צפייה בגלריה
"הוגו שלי"
"הוגו שלי"
"הוגו שלי"
(צילום: כפיר בולוטין)
בפרס ציון לשבח על שפה ייחודית זכתה ההצגה "מעשה בעולם", במרכזה עומד פינגווין מאנטרקטיקה שלוקח את הילדים למסעות סביב העולם. מיכאל הורוביץ ואביב הורוביץ זכו עבור הצגה זו בפרס עיצוב הבמה והאביזרים, ואביב הורוביץ ומרית בן ישראל זכו בפרס התנועה.
גם ההצגה "זה פרדיננד!" זכתה בשלושה פרסים: פרס הבימוי ופרס המחזה לחנוך רעים, ופרס ציון שבח על המוזיקה לנדב ויקינסקי. פרס אנסמבל השחקנים ניתן לשתי הצגות: "מעלית הפלא" (שגם זכתה בפרס התלבושות) ו"אני רואה בצבע".
זו הייתה מהדורתו ה-30 של פסטיבל חיפה להצגות ילדים. הפסטיבל, שנערך כולו באופן מקוון, הוקדש השנה לעיבודים לספרים ויצירות ויציאה למסעות עם ילדים ובעלי חיים שרוצים לשמור על כדור הארץ. יותר מ-20 אלף איש צפו בהצגות הפסטיבל, שיישארו זמינות לצפייה באתר הפסטיבל עד סוף השבוע.