פלוריאן שניידר, מהיוצרים החשובים והמוערכים בתחום המוזיקה האלקטרונית ואחד ממייסדי ההרכב קרפטוורק (Kraftwerk), מת בגיל 73, כך דווח הערב (ד') בכלי תקשורת ברחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
פלוריאן שניידר קראפטוורק
פלוריאן שניידר קראפטוורק
פלוריאן שניידר, מתוך הופעה של קרפטוורק
(Getty Images)
בהצהרה מטעם הלהקה, שפורסמה במגזין ה"רולינג סטון", נאמר כי שניידר הלך לעולמו ממחלת הסרטן, מספר ימים לאחר יום הולדתו ה-73, שנערך ב-7 באפריל.
שניידר הקים ב-1970 עם ראלף הוטר את ההרכב הגרמני החלוצי קרפטוורק, שכונה "הביטלס של האלקטרוניקה". באמצעות מקלדות וסינתיסייזרים, כמו גם בכאלה שבנו בעצמם, הם יצרו מוזיקה שנחשבה לפורצת דרך והשפיעו על יוצרים רבים בז'אנרים מגוונים - מרוק ומוזיקה אלקטרונית ועד היפ הופ ופופ.
3 צפייה בגלריה
פלוריאן שניידר קראפטוורק
פלוריאן שניידר קראפטוורק
פלוריאן שניידר
(Daniele Dalledonne, ויקיפדיה)
בשנת 1974 יצא אלבומם Autobahn‏, שהביא את המוזיקה האלקטרונית עמוסת הסינתיסייזרים אל הקהל הרחב ואל צמרת המצעדים בארצות הברית ובבריטניה. בשנת 1982 העפילה קרפטוורק לראשונה לפסגת המצעד הבריטי עם הלהיט הגדול ביותר שלהם, The Model.
3 צפייה בגלריה
קרפטוורק
קרפטוורק
קרפטוורק בהופעה
(AP)
בריאיון שהעניק שניידר בשנות ה-90 אמר שהוא מצא כי החליל - כלי הנגינה עליו למד לנגן בצעירותו - היה מגביל מדי ולכן החל לנגן על כלים אלקטרוניים. בסך הכל הוא הקליט עם ההרכב 10 אלבומים, לפני שעזב אותו בשנת 2008. ב-2014 זכה ההרכב בפרס מפעל החיים בטקס הגראמי, וב-2019 היה מועמד להיכל התהילה של הרוק - אך לא נכנס.
דייוויד בואי הודה בעבר כי לשניידר הייתה השפעה רבה על יצירתו ולכן קרא לאחד השירים שהקליט לאלבום Heroes בשם V-2 Schneider. בין ההרכבים הנוספים שהושפעו מיצירתו של שניידר נמנו דפש מוד, ניו אורדר ודאפט פאנק.