בוקר טוב, מגנוליות מנייר כסף שכמוכם. גל גברעם עזבה את הבית. למעשה גל גברעם עזבה את הבית כבר לפני שבוע בערך, וכדי להסוות את היציאה האח הגדול הציב בחצר דמות קרטון גדולה שלה בבגד ים ומדי פעם קרא לתום "קוף" ברמקולים, כדי שלא נשים לב. זאת גם הסיבה שזמן המסך של גל בפרקים האחרונים הסתכם בסך של 2.9 שניות, ואם היא תרוץ בבחירות הקרובות לכנסת היא תקבל פחות קולות ממפלגת הפיראטים. גל קיבלה פחות קולות מליאור "תנו לי לצאת" כלפון, האיש שכבר מזמן יצא מהגוף שלו וכעת הוא מתקיים בעולם דמיוני איפשהו בסטרטוספירה, ורק חוזר מדי פעם כדי להוציא את הקניות מהשקיות. בשלב הזה הוא כבר מיואש כל כך שלדעתי הוא בוחר להאמין שהגמר אכן הוקדם לעוד יומיים.
גל גברעם עוזבת את בית "האח הגדול"
(באדיבות רשת)
זה נכון, גל לא הייתה דיירת אידיאלית וגם העובדה שניהלה עם תום זוגיות יציבה בפורמט שמתבסס לא מעט על רכבות הרים רומנטיות לא בדיוק עזרה לה לבלוט. אבל היא עדיין דיירת מעניינת ותוססת יותר מרוב האחרים, יותר מצחיקה מהם, יותר שנונה, יותר דעתנית, יותר קולנית לטוב ולרע, ועצם העובדה שהאח נזקק לרשימת הדחה שלא נקבעה על ידי הדיירים כדי להדיח אותה אומרת משהו. כבר נעשה ברור לחלוטין שהאח הגדול מאביס אותנו ביהודה וג'וזי עד שנקיא, ואני משגרת קריאה נרגשת להפקה: אם זה אכן המקרה, אני מוכנה להקיא כבר עכשיו. למעשה, הקדמתי אתכם וכבר הקאתי. יותר מפעם אחת. אני לא חושבת שהקיבה שלי תעמוד בעוד סצנות של ג'וזי ויהודה מרחרחים זה לזה את הרקטום. אני מתחננת, לפני שנאבד גם את כל השאר - תנו לחיות לחיות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
עדיין דיירת מעניינת ותוססת יותר מרוב האחרים. גברעם מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
אם תפילותיי ייענו זה יקרה רק אחרי המשימה הבאה, שהיא עוד סיבוב בגלגל הענק של ההפקה שיצא מכלל שליטה. האח הגדול לא מוצא מנוחה, כל רגע הוא חייב לנער את הבית כמו כדור הזכוכית הזה שמלא בפתיתי שלג. כל שתי דקות משוגר אל הבית דייר עבר או נועה ומרגי או גיא לרר. אחת ליום בממוצע הדיירים מקבלים מכתב מהבית או שמלה או תמונה או שיחת טלפון מרגשת או ביקור של הביג בן בן או עורב מהמשפחה. אם זה לא אחד מאלה אז מדיחים אותם ואז מחזירים אותם ואז מספרים להם שהגמר הוא עוד יומיים. מותחים אותם, משקרים אותם ומטלטלים אותם לכל הכיוונים.
בהתאמה, לירון וגיא הולכים ושוברים שיאים של פאתטיות. ארז טל ואסי עזר - זוכרים שהיו שניים כאלה? - ידעו תמיד להעמיד הנחייה שלא לוקחת את התכנים שלה יותר מדי ברצינות ונתנו מבט אירוני מהצד. גיא זוארץ, לעומת זאת, הולך והופך לאיש הזאב ולירון ויצמן עולה באוקטבות ושניהם מחלקים לעצמם את הציון 90 כשהם משתנקים תוך הכרזה על "הדחת ההדחות", "ההצבעה הכי צמודה בעולם", "הפרק הכי מרגש בהיסטוריה של 'האח'" ו"הריב הכי קשה בעונה" ו"המשימה הכי משוגעת שתטרוף את כל הקלפים". בואו לראות צבע מתייבש על הקיר! לא תאמינו מה יקרה אחר כך!
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
בואו לראות צבע מתייבש על הקיר! לירון וגיא מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
ואני אומרת די, תניחו לאנשים האלה כבר. תנו להם להתנתק. עכשיו ג'וזי עומד במרכזה של משימת הגמר המדומה, וכולם יודעים שזה שקר חוץ ממנו. תהרגו אותי אם אני מבינה מה החוכמה הגדולה בלספר למישהו שקר ואז להגיד לו "חחחחח עבדנו עליך". יש לכם את זה ביותר כיתה ג'? איפה הקטע המגניב? שאתם, ההפקה - או במקרה הזה, האלוהים של כל מי שנמצא בבית - הודעתם משהו מופרך לבן אדם שמאמין לכם בצורה עיוורת (בואו, יותר מופרך מ"וירוס השתלט על העולם ואנחנו נמצאים בעיצומה של מגפה גלובלית" לא יהיה), והוא אשכרה האמין לכם? מדהים. ועוד למי, ג'וזי, האינגאלע חוכם של בית האח. כנראה שהחלטתם לחסל אותו סופית או שאתם פשוט בעניין של התקף החרדה הכי מדהים והכי ארוך והכי מרגש בתולדות "האח הגדול".
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
ליב ג'וזי אלון! מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
משני הפרקים האחרונים וממה שאינו הריב של ג'וזי ויהודה נשארנו רק עם שאריות לא ברורות ולא מנומקות של יחסים. קארין פתאום נזכרה ביהודה, כנראה כקונטרה ליריבות שלה עם אלמוג. מה היה בינה לבין אלמוג? קשה לדעת. אלמוג אימצה את הנוהג של הדיירים האחרים, להשתמש בחדר האח רק כדי להשמיץ את השותפים ולשטוח מניפסטים צעקניים מבלי שיהודה יפריע להם. אפילו מקור הריב בין יהודה וג'וזי, שהאיץ מאפס לקרעים בעור התוף תוך חמש שניות לא ברור. אני מנחשת שזה בגלל שיהודה נגע בג'וזי כשהוא דיבר אליו או בגלל משהו גברי אחר, למרות שאם אני גבר אני מכינה בצד את התביעה הייצוגית בסטנד ביי, ליתר ביטחון. עד אז ניאלץ להמשיך להתקיים בעולם שבו גברים קוראים זה לזה אחי ונשים לא מסתדרות עם נשים אחרות כי הן מקנאות בהן. עוד יומיים הגמר המדומה, עם קצת מזל הוא יהיה אמיתי. תהיו חזקים.