השחקן והקומיקאי ג'רי סטילר הלך היום לעולמו (ב') בגיל 92. סטילר גילם את פרנק, אביו של ג'ורג' קוסטנזה בסדרה "סיינפלד" ואת ארתור בסדרה "מלך השכונה". הוא היה אביו של השחקן בן סטילר, שהודיע על מותו בטוויטר: "אני עצוב להודיע שאבי, ג'רי סטילר, הלך לעולמו בנסיבות טבעיות. הוא היה אב נהדר וסבא נהדר והבעל הכי מסור לאן במשך 62 שנה. הוא יחסר לנו מאוד, אוהבים אותך אבא".
3 צפייה בגלריה
ג'רי ובן סטילר
ג'רי ובן סטילר
ג'רי ובן סטילר
(צילום: AP)
סטילר היהודי נולד וגדל בניו יורק ב-1927. הוא החל את צעדיו הראשונים בעולם המשחק בתחילת שנות ה-50 במהלך לימודיו אחרי שירותו הצבאי. באותה התקופה הוא פגש את אשתו לעתיד, אן מירה, וביחד הם הרימו מופע קומי משותף בשם "סטילר ומירה" והפכו לצוות מצליח ומוכר בשנות ה-60 (מירה הלכה לעולמה ב-2015).
בשנות ה-90 הוא גילם את אחד התפקידים הכי מזוהים עמו, פרנק, אביו העצבני של ג'ורג' קוסטנזה בסדרה "סיינפלד", תפקיד עליו זכה במועמדות לאמי. כאשר הסדרה ירדה מהמסכים הוא שקל לפרוש מעולם המשחק, אולם אז הגיעה ההצעה לשחק בסיטקום "מלך השכונה", בו הוא גילם את דמותו של ארתור במשך כמעט עשור.
3 צפייה בגלריה
ג'רי סטילר ב"סיינפלד"
ג'רי סטילר ב"סיינפלד"
ג'רי סטילר ב"סיינפלד"
(צילום: Castle Rock Entertainment)
3 צפייה בגלריה
ג'רי סטילר
ג'רי סטילר
ג'רי סטילר
(צילום: AP)
לאחר הקריירה הטלוויזיונית שלו הוא בעיקר הופיע בסרטיו של בנו, השחקן והבמאי בן סטילר. הוא השתתף ב"זולנדר" (2001) וב"זולנדר 2" (2016) כמנהלו של הדוגמן שבמרכז הסרט (אותו גילם סטילר הבן), אבל גם הפציע בסרטים כמו "היירספריי" (2007). בשנת 2007 הוא קיבל כוכב בשדרות הכוכבים לצד אשתו אן. בנוסף, הוא כתב ספר עלילתי וספר אוטוביוגרפי על חיי הנישואים שלו. מלבד בן סטילר, הוא הותיר אחריו בת נוספת, השחקנית איימי סטילר ושני נכדים.
וויין נייט, שגילם במשך שנים ארוכות את ניומן ב"סיינפלד", ספד לו בטוויטר: "אני זוכר שצפיתי ב'סטילר ומירה' כילד במופע של אד סאליבן, ואהבתי אותם. ואז זכיתי לעבוד עם ג'רי, קומיקאי מבריק ואדיב שלא ידע כמה מדהים הוא. איזה כבוד! הוא היה ענק!".