"130 מיליון חייזרים, לא תבוא לראות?", במילים אלה הסביר לפבלו רוזנברג וגל תורן אחד הטיילים הצעירים במלון קפסולות בטוקיו, למה הם החליפו את דרום אמריקה והודו ביפן, בפרק הראשון בעונה הרביעית של "טיול אחרי צבא", שעלתה אמש (ג', 21:00) בכאן 11.
מתוך "טיול אחרי צבא"
(באדיבות כאן 11)
עם שקט וניקיון מופתי מול בילוי שכולו טירוף ודציבלים, סדנאות שבהן אנשים לומדים איך לבכות, בחורים שמתחתנים עם הולוגרמות מאנגה, בית קפה עם מלצריות שמתחזות לחתולים - אין ספק שיפן היא אחד היעדים התיירותיים הפחות מפוענחים. המרחק בין המנטליות היפנית לשלנו גדול מהמרחק בין טרנטינו לפסטיגל, ולפחות מנקודת המבט שלי כצופה, האומה היפנית מצטיירת כעם מוזר שמסרב להתבגר. במובן הזה הביקור של תורן ורוזנברג ביפן מעניין הרבה יותר מהביקורים הקודמים שלהם בדרום אמריקה ובהודו המטוילות לעייפה, בעיקר כשהם לא נדרשים להזדעזע מעוני או סבל (או כמו שפבלו הגדיר את זה, טוקיו היא דראמסלה בנקי) אלא פשוט מאורח חיים שונה להפליא משלנו.
2 צפייה בגלריה
פבלו רוזנברג וגל תורן
פבלו רוזנברג וגל תורן
המרחק בין ישראל ליפן - כמו טרנטינו והפסטיגל. מתוך "טיול אחרי צבא"
(באדיבות כאן)
היקום היפני מאתגר את שני הטיילים לא פחות ואולי אפילו יותר מאשר היעדים בעונות הקודמות, גם מבחינת טמפרטורה אבל בעיקר מבחינה נפשית – הישראליות שלהם בולטת מאוד על רקע הריחוק היפני הקר. הגישה שלהם לעתים צורמת (הם מתפרצים להופעה בבית קפה עם הופעה משלהם) ולעתים מקסימה (הם מעבירים סדנת חיבוק בסוף סדנת הבכי), אבל רוב הזמן הם בהחלט משרתים את האינטרס של הצופה – להשתאות מול צורות קיום שונות משלנו ולהתנסות בה לפרקים, התנסות מעניינת בעיקר בהתחשב בעובדה שבניגוד לעונות קודמות, במשוואה הזו אנחנו מדינת העולם השלישי.
2 צפייה בגלריה
פבלו רוזנברג וגל תורן
פבלו רוזנברג וגל תורן
הרומן בין השניים עולה שלב
(באדיבות כאן)
אז נכון, טיול אחרי צבא זה כבר לא יהיה – היעדים בטיול נעים בין הצטרפות (ספונטנית?) לסשן התעמלות בוקר בתחנת מוניות עם 30 איש בחליפות, ובין ביקור סטייל אייל פלד בחנות שמוכרת אסלות דור שלוש. לא בדיוק מסלול שמזכיר את הנדודים חסרי התכלית של בני העשרים וקצת. מצד שני אפשר לראות שחוסר הביטחון והניכור שתורן ורוזנברג חשים מול היפנים מקרב אותם אחד לשני. הברומאנס ביניהם ללא ספק עולה שלב - הם מאכילים אחד את השני, מחליפים חיבוקים בלי הרף ופבלו אפילו הכיר לגל את המשפחה שלו שעברה במקרה בסביבה.
תשמחו לדעת שאת הטיול אחרי צבא הזה רוזנברג ותורן אמנם מבצעים על חשבון משלם המסים ולא על חשבון הכסף שהם חסכו בעבודה מועדפת, אבל אפשר להתנחם בעובדה שכאן 11 עשו מאמץ לקצץ בתקציב הטיול ביפן היקרה. לפחות בלילה הראשון רוזנברג וגל ישנו במלון קפסולות והעונה הזאת (הרביעית), תכיל שבעה פרקים בלבד לעומת 24 פרקים בעונות הקודמות. הפרקים עדיין נמשכים 50 דקות (ארוך מידי) אבל אם אנשים יכולים להתחתן עם הולוגרמה, אתם יכולים לקבוע לעצמכם את אורך הפרקים. הטכנולוגיה קיימת. תשאלו את היפנים.