הסרט האיראני There is No Evil של הבמאי מוחמד רסולוף הוא הזוכה הגדול של פסטיבל הסרטים בברלין שהמהדורה ה-70 שלו ננעלה אמש (שבת). רסולוף, שנאסר עליו לעזוב את ארצו, לא הגיע לקבל את "דוב הזהב" והקהל נעמד לכבודו בהיעדרו. הוא נידון לשנת מאסר אחרי שהציג את סרטו "אדם של יושרה" בפסטיבל קאן, בשנת 2017, אך הוא סירב לדיכוי ולהשתקה מצד השלטונות, וסרטו החדש מורכב מארבעה סיפורי מוסר המוקיעים את עונש המוות באיראן.
3 צפייה בגלריה
פסטיבל ברלין דב הזהב 2020
פסטיבל ברלין דב הזהב 2020
קאסט השחקנים מחזיקים בדב הזהב
(צילום: AP)
הפרס הגדול של חבר השופטים הוענק לסרטה הנפלא של אליזה היטמן Never Rarely Sometimes Always העוקב אחר נערה בת 17 מפנסילבניה היוצאת בליווי דודניתה לבצע הפלה בקליניקה ניו-יורקית. פרס הבימוי נחת בחיקו של הונג סאנג-סו הקוריאני על סרטו The Woman Who Run.
פרס השחקן הוענק לאליו ג'רמנו האיטלקי על הופעתו כצייר האיטלקי אנטוניו ליגבואה בסרט Hidden Away, ואילו פרס השחקנית ניתן לפאולה בר המצוינת על משחקה בסרטו של הגרמני כריסטיאן פצולד, Undine, המספק גרסה מודרנית של האגדה על בת-הים, דרך סיפור על רומן בין היסטוריונית וצוללן.
הסרט הצרפתי Delete History על הסכנות שברשתות החברתיות זכה בפרס מיוחד לציון 70 שנה לפסטיבל.
3 צפייה בגלריה
Never Rarely Sometimes Always פסטיבל ברלין
Never Rarely Sometimes Always פסטיבל ברלין
Never Rarely Sometimes Always. זכה בפרס חבר השופטים
(צילום: יחץ)
כ-340 סרטים מ-71 ארצות הוצגו השנה בפסטיבל, שהוא הגדול בעולם. למרבה הצער, הנוכחות הישראלית בפסטיבל הייתה השנה דלה, וכללה את סרטיהם התיעודיים של רענן אלכסנדרוביץ', "המראה", ושל ונסה לאפה "שפר הולך להוליווד" שהוצגו במסגרות לא-תחרותיות. בתחרות הסרטים הקצרים התמודד "המאזין", סרטו של עומר שטרנברג מבית-הספר סם שפיגל בירושלים.
בראש חבר השופטים השנה עמד השחקן הבריטי ג'רמי איירונס. הבמאי-תסריטאי קנת' לונרגן ("מנצ'סטר ליד הים"), שהיה אף הוא בצוות השיפוט, התנצל בשידור סקייפ על שנבצר ממנו להיות נוכח בטקס משום שנאלץ לשוב לניו-יורק כדי לצפות בהופעה של בנו. מחוץ לארמון הפסטיבל שבו התקיים טקס חלוקת הפרסים נערכה הפגנה של פעילים סביבתיים שמחו כנגד ההתחממות הגלובלית.