פרס ספיר חוגג 20: מפעל הפיס פרסם היום (א') את רשימת המועמדים הארוכה לפרס ספיר לספרות לשנת 2020.
ברשימה מופיעים אסתר אטינגר על ספרה "שלום לך דודי" (הוצאת כרמל), אדוה בולה על "בריכה עירונית" (הוצאת כנרת זמורה דביר), סמי ברדוגו על "חמור" (הוצאת הספרייה החדשה), יוסף בר יוסף על "אבא, בן, סבתא דינה" (הוצאת הספרייה החדשה), עודה בשאראת על "דוניא" (הוצאת עם עובד), רועי חן על "נשמות" (הוצאת כתר), מתן יאיר על "פחות קוצים" (הוצאת ידיעות ספרים), איל מגד על "חיים שנעזבו" (הוצאת ידיעות ספרים), גיא עד על "ויקי ויקטוריה" (הוצאת אסיה) יעקב צ' מאיר על "נחמיה" (הוצאת ידיעות ספרים), עילי ראונר על "בשבח המלחמה" (הוצאת כנרת זמורה דביר) ואסף שור על "ארזת לבד" (הוצאת כתר).
הספרים נבחרו על ידי חבר השופטים בראשותה של עורכת הדין אמי פלמור. במפעל הפיס מציינים שני עשורים לפרס ספיר, שיוצא לדרך השנה בחסות מגפת הקורונה. יושב ראש מפעל הפיס, אביגדור יצחקי, אמר כי זוהי "הזדמנות לכל אוהבי הספרים בישראל ליהנות, גם בזמן בסגר, מפירות היצירה המופלאים של הסופרות והסופרים בישראל ובכך גם לתמוך באחד מהעוגנים המרכזיים של עולם התרבות בישראל".
כל אחד מן הסופרים המועמדים ברשימה הארוכה יזכה למענק כספי של 20 אלף שקלים, וחמשת הסופרים שיבחרו לרשימה הקצרה יקבלו 40 אלף שקלים כל אחד. במהלך חודש פברואר ייבחר הזוכה, שיקבל 150 אלף שקלים, וספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ובשפה זרה נוספת לפי בחירתו.
בנוסף, מפעל הפיס ירכוש 500 ספרים מכל אחד מספרי הרשימה הקצרה, ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. עוד הוחלט להגדיל השנה את המענק לספר הזוכה בפרס ביכורים, ל-75 אלף שקלים.
שחוריבפרס ספיר לשנת 2019 זכתה אילנה ברנשטיין על ספרה "מחר ניסע ללונה פארק". היא גברה על דרור משעני ("שלוש"), מיכל בן נפתלי ("בגד מאש"), יערה שחורי ("שנות העשרים") ואילת שמיר ("נטל ההוכחה").