תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער יחגוג השנה 50 שנה לקיומו, כשבמרכז "החגיגה שלנו"- הצגה מוזיקלית שתעלה במהלך חודש מאי על "במה מתגלגלת" (קרוון נוסע) ב-50 יישובים ברחבי הארץ. את המופע, בהשתתפות דון לני גבאי, תומר אופנר, גל מלכה ואור משיח, כתבה וביימה צביה הוברמן, והוא יכלול שלל דמויות, שירים וסיפורים מתוך הקלאסיקות האהובות של התיאטרון.
3 צפייה בגלריה
החגיגה שלנו - פרויקט היובל
החגיגה שלנו - פרויקט היובל
"החגיגה שלנו" - פרויקט היובל
(צילום: יוסי צבקר)
במסיבת העיתונאים שהתקיימה במוזיאון ארץ ישראל התייחס המנכ"ל דוד קיגלר למגבלות הקורונה באשר למופעי הילדים ואמר: "אנחנו בתיאטרון בעיצומן של חזרות להצגות החדשות ומחכים בדריכות לאישור משרד הבריאות לאפשר לנו לחזור ולהופיע שוב באולמות התיאטרון. אנחנו רואים בזה הכרח והמשך קיום תרבות לילדים".
המנהלת האמנותית יפעת ית"ח רון הציגה את הרפרטואר לעונת היובל. הוא יכלול את "אלי", מחזה חדש שכתבה דפנה אנגל ויביים עמית אפשטיין על "האיש שלנו בדמשק", אלי כהן. בנוסף, תעלה ההצגה "פיטר פן" (בשיתוף פעולה עם התיאטרון הקאמרי), בעיבוד בימתי חדש שכותבים שירילי דשא ורועי שגב, ובבימוי גלעד קמחי, מנהלו האמנותי של הקאמרי. עוד יועלו "טביעת האצבע של אייל" – עיבוד לבמה לספרו החדש של נועם חורב, שיביים עידן עמית, ו"היפה והחיה" –מופע תיאטרון-מחול בשילוב וידיאו-ארט בשיתוף להקת המחול "פרסקו", ככתבו ויביימו רענן פררה ומשה בן שושן.
3 צפייה בגלריה
המלך שלמה - סקיצת תפאורה
המלך שלמה - סקיצת תפאורה
"המלך שלמה" - סקיצת תפאורה
(קרדיט: סשה ליסיאנסקי)
במקביל, ימשיך התיאטרון להעלות את ההצגות שיצר במהלך השנה שלפניי הקורונה ולא זכו לחשיפה: "שבעת הגמדים ושלגיה", שכתבו שירילי דשא ורועי שגב ו"מסיבה בגינה" - הצגה מוזיקלית לגיל הרך על אהבה לטבע, חברות ושיתוף פעולה בין ילדים, פרחים ובעלי חיים, שכתבה שירילי דשא ויביים עידן עמית, ותכלול את שיריה של המשוררת והסופרת לאה נאור.
3 צפייה בגלריה
"טביעת האצבע של איל"
"טביעת האצבע של איל"
מתוך כריכת הספר "טביעת האצבע של איל"
( איור: עידן ברזילי)
כמו כן יועלו הצגות חדשות שנוצרו במיוחד לתקופת הקרונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות: "הצד שלי" - על תופעת השיימינג והאלימות ברשת, שכתבו גל סרי ואור רותם ומביים עידו רוזנברג, ו"בנעליו"- קומדיה שבמרכזה פער הדורות וחשיבות הקשר הבין-דורי. ההצגה עלתה בבכורה בפסטיבל חיפה האחרון להצגות ילדים וזיכתה את רפאל עבאס בפרס השחקן המצטיין, ואת אריה צ'רנר בפרס מפעל חיים. כתבו וביימו: תום חודרוב וחן גרטי.
עוד יועלו "שוליית הקוסם" – הצגת יחיד בשילוב בובות, קסמים ומוזיקה קלאסית, שכתב וביים אורי אומנותי; "הלל" – במלאת 30 למותו של המשורר ע. הלל, שכתבה וביימה עדינה חיימיס, ו"שני אלה" - מיני מחזמר שמפגיש שני בני נוער המתמודדים עם בעיות שונות בתוך מערכת החינוך. את המחזמר כתבו נטע רות וניר כנען, ומביים תום ווליניץ.