גרסה בימתית דרמתית של "משחקי הכס", המבוססת על סדרת ספרי הפנטזיה של ג'ורג' ר. ר. מרטין, נמצאת בפיתוח, כך דיווח אמש (ג') אתר "הוליווד ריפורטר".
4 צפייה בגלריה
תמונת פרימיום
תמונת פרימיום
"משחקי הכס"
(צילום: Macall B. Polay, באדיבות yes)
סיימון פיינטר וטים לוסון (החתומים על מופע הקסמים The Illusionists) נבחרו להיות מפיקי המחזה, שאותו יכתוב מרטין, לצד המחזאי זוכה הפרסים דאנקן מקמילן ("1984") והבמאי דומיניק קוק ("המשלוח"). על פי הדיווחים, שאיפתם היא להעלות את המחזה במהלך שנת 2023 בניו יורק, בווסט אנד שבלונדון ובאוסטרליה.
בעוד שהפרויקטים הטלוויזיוניים המתוכננים בפרנצ'ייז "משחקי הכס" עתידים להיות במתכונת פריקוול, ולהתרחש לפני תקופת הסדרה, המחזה צפוי להחזיר כמה מהדמויות האהובות והמוכרות לבמה. לפי ה"הווליווד ריפורטר", המחזה יחזור לטורניר בהרנהאל, תחרות שהתקיימה 16 שנה לפני מאורעות "משחקי הכס".
4 צפייה בגלריה
סרסיי ואוברין מארטל
סרסיי ואוברין מארטל
סרסיי ואוברין מארטל
(צילום: HBO)
"המחזה ייקח את הקהל לראשונה עמוק אל מאחורי הקלעים של אירוע משמעותי מהעבר שהיה אפוף מסתורין עד כה", נכתב בתיאור הרשמי של המחזה. "בהשתתפות רבות מהדמויות האיקוניות והמוכרות ביותר מהסדרה, ההפקה תתמקד בסיפור על אהבה, נקמה, שיגעון והסכנות שבהתמודדות עם נבואה, תוך כדי חשיפת סודות ושקרים עליהם רק נרמז עד עתה".
האירוע המדובר - הטורניר בהרנהאל - נפרש על פני עשרה ימים ונחשב לתחרות הגדולה ביותר בתולדות ווסטרוז, שכללה תחרויות בקליעה, בחץ וקשת ועוד. בשלב זה טרם אושר אילו דמויות יקחו חלק במחזה, אולם לפי ספריו של מרטין, משתתפי האירוע כללו את נד סטארק הצעיר והביישן, אחותו הסוררת ליאנה, ג'יימי לניסטר המתבגר, הלורד רוברט באראתיאון, הנסיך ראיגאר טארגאריין, הנסיך אוברין מארטל, האביר סר בריסטאן סלמי ועוד רבים. בסיום הטורניר, הנסיך ראיגר הכריז בפומבי על אהבתו לליאנה סטארק, ארוסתו דאז של רוברט - צעד שהוביל למרד מצד האחרון ולהפלתם של הטארגאריינים מכס המלוכה.
4 צפייה בגלריה
ליאנה סטארק וראיגר טארגאריין מתוך "משחקי הכס"
ליאנה סטארק וראיגר טארגאריין מתוך "משחקי הכס"
ליאנה סטארק וראיגר טארגאריין מתוך "משחקי הכס"
(צילום: HBO)
אם גילאי הדמויות נדמים לכם משונים, נזכיר כי ציר הזמן בספריו של מרטין שונה מזה של הסדרה הטלוויזיונית, שבה נאלצו "לבגר" כמה מהדמויות כדי להעסיק שחקנים שיוכלו לבצע את הסצנות למבוגרים.
"זרעי המלחמה נטועים לעיתים קרובות בעתות שלום", מסר מרטין בהצהרה. "מעטים בווסטרוז ידעו כי הטבח עתיד להגיע בזמן שאנשי האצולה ואנשי העם התגודדו יחדיו בהרנהאל, כדי לצפות במיטב אבירי הממלכה מתחרים בטורניר נהדר בשנה של האביב הכוזב. זהו טורניר שהוזכר במהלך 'משחקי הכס' של HBO ובספרים שלי, 'שיר של אש ושל קרח'... וכעת, סוף סוף, אנחנו יכולים לספר את הסיפור המלא - על הבמה".
דמויות נוספות שהיו קיימות באותה התקופה ועשויות להיכלל במחזה הן אלה של האחים סרסיי וטיווין לאניסטר, אביהם טיווין, ליטלפינגר ו-ואריס. למרבה הצער, דמויות צעירות כמו ג'ון סנואו, דאינריז, אריה וסאנסה לא ייקחו בה חלק מפאת גילם.
4 צפייה בגלריה
משחקי הכס עונה 8 פרק 4
משחקי הכס עונה 8 פרק 4
לא ייקח חלק. ג'ון סנואו מתוך "משחקי הכס"
(צילום: Helen Sloan - HBO)
בשלב זה, HBO אומנם לא לוקחת חלק בהפקת ההצגה, אך כן עובדת על סדרת הפריקוול "בית הדרקון", שעתידה לעלות ב-2022. לאחרונה אף נודע כי מרטין חתם על חוזה בן חמש שנים עם הרשת כדי ליצור תכנים נוספים, וכי ישנן חמש הפקות אחרות בעבודה עבור HBO ושירות הסטרימינג שלה, HBO מקס.