בימים אלה מתנהל המשפט נגד הארווי ויינשטיין בניו יורק, בו הוא מואשם באונס, תקיפה מינית ועבירות נוספות שעלולות להסתכם במאסר עולם. כצפוי, המשפט מתנהל כקרב מכוער בין צוות ההגנה של ויינשטיין שלא בוחל בשום אמצעי כדי להפריך את עדותן של המתלוננות נגדו לבין צוות התביעה.
3 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין בבית המשפט
הארווי ויינשטיין בבית המשפט
הארווי ויינשטיין בבית המשפט
(צילום: gettyimages)
באחת העדויות הקריטיות מסוף השבוע האחרון, ג'סיקה מאן, אחת משתי המתלוננות נגד ויינשטיין - תיארה את התקיפה נגדה ובנוסף תיארה את גופו ואת איברי מינו של ויינשטיין, שלדבריה היו "מעוותים" ואמרה כי חשדה שהוא "אינטרסקס". "בפעם הראשונה שראיתי אותו נמלאתי בחמלה, חמלה מלאה. זה נראה כאילו הכעס שלו מגיע ממקום של כאב. אין לו אשכים וזה נראה כאילו יש לו ואגינה", טענה.
בעקבות העדות הזאת צוות התביעה הציג אתמול (ג') חמש תמונות של ויינשטיין למושבעים, אחת מהן כוללת עירום פרונטלי. התמונות הוצגו למושבעים בלבד ולא לקהל שנכח באולם והן לא יוצגו בפני הציבור. לפי הדיווחים, כאשר התמונות הועברו בין המושבעים - מושבע אחד פקח את עיניו בתדהמה ושתי נשים נוספות נרתעו מהמראה.
"פרקטיקה של השפלה זה לא משהו שמשרד התובע המחוזי נוהג לעשות" אמרה בזמנו ג'ואן אילוזי, אחת התובעות, כאשר נשאלה על התמונות שיש ברשותם. "אבל אנחנו מאמינים לתמונות, ואנחנו חושבים שזה מאוד חשוב שהמושבעים יראו אותן".
3 צפייה בגלריה
משפט הארווי ויינשטיין
משפט הארווי ויינשטיין
ג'סיקה מאן, אחת משתי המתלוננות נגד ויינשטיין
(צילום: gettyimages)
בתחילת השבוע דווח כי מאן בכתה על דוכן העדים ועברה התקף חרדה כאשר עורכת הדין של ויינשטיין, דונה רוטונו, עימתה אותה עם תכתובות מייל בינה לבין ויינשטיין שרומזות שהקשר בין השניים נמשך גם לאחר שהוא אנס אותה לכאורה ושההתכתבויות ביניהם היו בעלות תוכן חברי וידידותי. מאן מאשימה את ויינשטיין באונס בשנת 2013 ובתקיפה מינית בלוס אנג'לס באותה שנה. במהלך עדותה הסבירה כי המשיכה להתכתב עם המפיק משום שחששה שהוא יפגע בקריירת המשחק שלה וכי האגו של מפיק העל "שביר" והיא לא רצתה לפגוע בו.
המתלוננת השנייה, מימי היילי, ששימשה כעוזרת הפקה ב"פרויקט מסלול", כבר עלתה על דוכן העדים ואמרה כי הוא תקף אותה בדירה בניו יורק ב-2006 והיא החליטה להיכנע לו כי זה היה הסיכוי הטוב ביותר שלה להישרדות. "אפילו לא יכולתי להתחמק ממנו, אחרי זמן מה החלטתי להתנתק ולסבול את זה, זה היה הדבר הבטוח ביותר לעשות בנקודה ההיא".
3 צפייה בגלריה
משפט הארווי ויינשטיין
משפט הארווי ויינשטיין
משפט הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)