כוכב הרוק הקנדי, בריאן אדמס, סופג היום (ג') ביקורת ברשתות החברתיות לאחר שציוץ בוטה שלו נתפס כמתקפה על העם הסיני.
בפוסט שפרסם אמש בעמוד האינסטגרם שלו, כתב הזמר בן ה-60: "הלילה הייתה אמורה להיות ההתחלה של סדרת הופעות ברויאל אלברט הול, אבל תודות לכמה אוכלי עטלפים מזוינים, 'שוק רטוב' לממכר חיות, יוצרי נגיף חמדנים ממזרים, כל העולם נמצא כעת בהשהיה, וזה מבלי להזכיר את האנשים שסבלו או מתו מהנגיף. המסר שלי אליהם, פרט ל'תודה רבה מזוינת' הוא תהפכו לטבעונים".
1 צפייה בגלריה
בריאן אדמס
בריאן אדמס
בריאן אדמס
(צילום: gettyimages)
"לכל מי שההופעות שלנו חסרות לו, הלוואי ויכולתי להיות שם, יותר ממה שנדמה לכם. היה נהדר לבלות בבידוד עם הילדים שלי והמשפחה, אבל אני מתגעגע למשפחה האחרת שלי, הלהקה, הצוות והמעריצים. תשמרו על עצמכם ואני מקווה שנוכל להוציא את ההופעה לדרך שוב, בקרוב", הוסיף לפוסט שבו גם ניגן את הלהיט Cuts Like a Knife משנות ה-80.
אדמס התייחס לסדרת הופעות שהייתה אמורה להתקיים בלונדון, אך בוטלה בשל המגבלות שמוטלות על הציבור במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. רבים מהמגיבים לפוסט ראו בו מתקפה גזענית נגד העם הסיני וטענו כי הוא עלול לעודד שנאת זרים. אחד מן המגיבים העלה תצלום שבו הוא מדגים כיצד הוא הופך לכאורה חולצה מסיבוב ההופעות של אדמס למסכת פנים. אחר כתב שהפוסט הוא הוכחה לכך ששירו "הקיץ של שנת 69" נכתב על מנת המשכל של הזמר.
לעומתם, היו מי שתמכו באדמס על קריאתו לסגור את השווקים הלא חוקיים לממכר חיות ורצונו לעודד טבעונות. בארגון PETA למען זכויות בעלי החיים הגיבו לפוסט וכתבו: "לכן זה הכרחי שכולם יעברו כעת לטבעונות כדי למנוע את המגפה הבאה".
נשיאת הארגון למען יוצאי סין בקנדה, איימי גו, אמרה לרשת הממלכתית הקנדית CBC כי ההודעה של אדמס "חסרת אחריות ופשוט מאוד מאוד מאוד גזענית. אנשים מביטים בהערצה כלפי אישי ציבור והוא נחשב לאליל בעיני רבים".