מותו של השחקן צ'דוויק בוזמן היכה את ארצות הברית והעולם בהלם בלתי נתפס. המעריצים הרבים, וגם רוב רובם של אנשי הוליווד, לא היו מודעים לקרב המאסף שהוא מנהל מול מחלת הסרטן. גם יוצרים שעבדו איתו מקרוב לא ידעו על מצוקתו, וכך גם במקרה של הבמאי והתסריטאי הישראלי גיא נתיב, ששיתף פעולה עם בוזמן בהפקת פרויקט חדש בהובלתו.
2 צפייה בגלריה
צ'דוויק בוזמן
צ'דוויק בוזמן
"הסופר הירו הכי אנושי שיש". צ'דוויק בוזמן
(AP Images)
נתיב, שעמל בשנים האחרונות על פיתוח סרט המבוסס על סיפור חייו של הפעיל החברתי השחור דריל למונט ג'נקינס, פגש בבוזמן שהסכים ללוות את הפרויקט כמפיק. בעמוד הפייסבוק שלו ספד הבמאי הישראלי: "הלם ועצב עצום. צ'דוויק בוזמן (43) האגדי נפטר הערב. השחקן, התסריטאי, המחזאי, השחקן, המפיק המבריק ("הפנתר השחור") והאיש מלא הנשמה הזה היה אמור להפיק את סרט ההמשך שלנו ל'סקין' מנקודת מבטו של דריל ג׳נקינס האקטיביסט האפרו-אמריקאי. נפגשנו איתו ועם שותפו מספר פעמים השנה ולא ידענו דבר על מחלתו. הוא המשיך להפיק ולעבוד כרגיל בין טיפולים וניתוחים ללא הפסקה".
הסרט על דריל למונט ג'נקינס היה אמור לשקף מעין תמונת מראה לסרטו האמריקני הארוך של נתיב "סקין" שהוקדש לסיפור חייו של בריאן ווידנר, מנהיג כנופיה ניאו-נאצית שהחליט להפנות גב לארגון. ג'נקינס נחשב לאחד המנהיגים הבולטים והקולניים של ארגון אנטיפה, שמציב התנגדות נמרצת לתנועות הימין בארצות הברית. ב"סקין", דרך הופעתו של מייק קולטר שמגלם אותו, מתואר כיצד ג'נקינס מסייע בהסבתו של ווידנר לאזרח מן המניין. נתיב יזם ביחד עם אשתו ג'יימי ניומן מעין סרט המשך שמתמקד דווקא בחייו של ג'נקינס ופעילתו למיגור תנועות העליונות הלבנה והפשיזם האמריקני.
2 צפייה בגלריה
צ'דוויק בוזמן וגיא נתיב
צ'דוויק בוזמן וגיא נתיב
"שחקן נשמה ואיש עם ערכים". בוזמן ונתיב עם צוות ההפקה של הפרויקט המשותף
(פייסבוק)
על אף שכבר פרץ אל מרכז הבמה ההוליוודית כגיבור העל ב"הפנתר השחור", בוזמן כאמור זיהה את חשיבות הפרויקט העצמאי של נתיב - במיוחד בימים אלה של תהפוכות חברתיות בארצות הברית - והסכים להתגייס ליוזמה כמפיק מלווה ביחד עם שותפיו. לרוע המזל, לא יעלה בידיו להשלים את המהלך בגלל מותו בטרם עת. "צ'דוויק היה אחד מהאנשים הכי מקסימים שפגשנו בהוליווד", הוסיף נתיב בפוסט שלו בפייסבוק. "הוא שחקן נשמה ואיש עם ערכים, וכך הוא גם בחר את הפרויקטים שלו. יהי זכרו ברוך של הסופר הירו הכי אנושי שיש".