קטע מ"מילים נרדפות"
הסרט "מילים נרדפות" של נדב לפיד והסדרה "הנערים" של חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבו ואיל נכנסו לסיכום השנה של עיתון "ניו יורק טיימס".
ברשימת עשרת הסרטים הטובים של 2019, בחרה מנהולה דארגיס, מבקרת הקולנוע של העיתון, ב"מילים נרדפות" למקום השישי. סרטו של לפיד נמצא בחברה טובה לצד סרטים של במאים גדולים כמו "כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר שהגיע למקום הראשון ו"האירי" של מרטין סקורסזה שהגיע למקום השני. עוד ברשימה: "פרזיטים", "נשים קטנות" ו"היו זמנים בהוליווד".
זו כמובן לא הפעם הראשונה ש"מילים נרדפות" זוכה להכרה בינלאומית - לפני כשנה הוא זכה בפרס דב הזהב בפסטיבל ברלין, והוא נכלל בסיכומי השנה של עיתונים רבים, כשגם מגזין הקולנוע Indiewire בחר בו כאחד מסרטי השנה שלו. כזכור, הסרט עוקב אחר צעיר ישראלי בשם יואב שעובר לפריז ומנסה לשכוח לחלוטין את הזהות שלו ואת המקום ממנו הגיע.
1 צפייה בגלריה
מתוך "מילים נרדפות"
מתוך "מילים נרדפות"
מתוך "מילים נרדפות"
(צילום: Guy Ferrandis / SBS Films)
זו לא הנציגות הישראלית היחידה בסיכום השנה של העיתון. גם הסדרה "הנערים" של חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבו ואיל נבחרה כאחת מעשר הסדרות הבינלאומיות הטובות ביותר של 2019. הסדרה, אותה הפיקה HBO עוסקת באירוע חטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו ח'דיר.