הסרט הפולני המדובר של נטפליקס, "365 ימים", ממשיך לעורר סערה, והפעם מצדה של הזמרת דאפי, שחשפה בתחילת השנה כי סוממה, הוחזקה בשבי ונאנסה על ידי אדם לא מזוהה. במכתב פתוח למנכ"ל נטפליקס, שפורסם באתר "דדליין", הזמרת כינתה את ההחלטה של ענקית הסטרימינג להפיץ את הסרט "חסרת אחריות, חסרת רגישות ומסוכנת".
3 צפייה בגלריה
"365 ימים"
"365 ימים"
"חסר אחריות מצד נטפליקס לשדר אותו". מתוך "365 ימים"
(מתוך הסרט)
בחודש פברואר האחרון, כזכור, הפתיעה הזמרת בת ה-36 רבים כאשר פירסמה פוסט אינסטגרם, ובו שיתפה כי התרחקה מאור הזרקורים בשנים האחרונות בעקבות חוויה טראומטית שעברה. "רבים מכם תהו מה קרה לי, לאן נעלמתי ולמה...האמת היא שנאנסתי, סוממתי והוחזקתי בשבי במשך מספר ימים", כתבה בפוסט. "כמובן ששרדתי. ההתאוששות לקחה זמן. אין דרך קלה לומר זאת".
כעת יוצאת הזמרת נגד סרט הפנטזיה האירוטי, לכאורה, שעוסק בראש משפחת פשע איטלקית החוטף אישה פולנייה צעירה, מקציב לה 365 ימים להתאהב בו, ובזמן שחולף היא נכלאת, חווה איומים, מאולצת לצפות בו מבצע אקטים מיניים - עד שלבסוף היא מתאהבת בו. מאז שעלה לשידור בנטפליקס, הסרט זכה להצלחה אדירה אך גם לביקורת נוקבת בטענה שהוא מעודד אונס ותקיפה מינית, ומציג אותם כפנטזיה מסוכנת שעלולה לעודד את הצופים להאמין שהמעשים הללו מקובלים.
3 צפייה בגלריה
דאפי
דאפי
דאפי
(Fergus McDonald)
"היום, אני לא באמת יודעת מה לחשוב, לומר או לעשות חוץ מלהושיט יד ולהסביר לך במכתב הזה עד כמה זה חסר אחריות מצד נטפליקס לשדר את הסרט '365 ימים'", כתבה הזמרת במכתב למנכ"ל, ריד הייסטינגס. "אני לא רוצה להיות במצב הזה שבו עליי לכתוב לך, אבל הסבל שלי מחייב אותי לעשות את זה, בגלל חוויה אלימה שעברתי - מהסוג שאתם בחרתם להציג כ'אירוטיקה למבוגרים'".
לדבריה, הסרט "מפאר את המציאות האכזרית של חטיפה, אונס וסחר בנשים למטרות מין. זה לא צריך להיחשב כ'בידור' בעיני אף אחד, וגם לא צריך להיות מתואר ככזה או ממוסחר בצורה כזו".
עוד הוסיפה הזמרת כי על פי הסטטיסטיקות, 25 מיליון אנשים נסחרים בשעה זו ברחבי העולם, ו-80 אחוז מתוכם הן נשים וילדות. "כולנו יודעים שנטפליקס לא הייתה מפיצה חומרים שמאדירים פדופיליה, גזענות, הומופוביה, רצח עם או שאר פשעים נגד האנושות. העולם יתרעם מיד, ובצדק. אך למרבה הצער, קורבנות הסחר והחטיפה הם בלתי נראים, ובכל זאת ב'365 ימים' הסבל שלהם עוצב לכדי 'דרמה אירוטית', כפי שתואר על ידי נטפליקס. ולכן, אני מחויבת לדבר בשמם ולבקש מכם לתקן את העוול".
3 צפייה בגלריה
"365 ימים"
"365 ימים"
"מפאר מציאות אכזרית של סחר בנשים". "365 ימים"
(מתוך הסרט)
על אף שלא ביקשה מפורשות מנטפליקס להסיר את הסרט, דאפי עודדה אותם ואת יוצרי הסרטים שלה להתחייב להפקת ולשידור תכנים המציגים את האמת הכואבת שעומדת מאחורי סוג המעשים שהסרט הציג "בשביל בידור ובשביל כסף". "מה שאני ואחרים שחוו את העוולות הללו זקוקים לו זה ההיפך הגמור - נרטיב של אמת ותקווה שייתן לנו קול. כשאנחנו מודעים יותר, אנחנו יכולים להשתפר".