הכנר והמנצח ההולנדי אנדרה ריו ישוב לישראל, להופעה אחת שתתקיים ב-4 בנובמבר בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. ריו ישוב לישראל מלווה בתזמורת הסימפונית "יוהן שטראוס" במסגרת סיבוב ההופעות העולמי שלו. מכירת הכרטיסים תיפתח היום (ה') ב-18:00 ומחירי הכרטיסים להופעה ינועו בין 295 שקלים ל-895 שקלים, בהתאם למקום הישיבה באולם.
ריו בהופעה בישראל ב-2018

ריו נחשב למוזיקאי ייחודי וידוע כמי שמנצח על התזמורת ובו בזמן מנגן על כינורו כשפניו פונות לקהל. לאורך חייו זכה בפרסים רבים בהם פרס המוזיקה הבריטית והוכתר על ידי הוול-סטריט ז'ורנל כ"מאסטרו של ההמונים". ריו נוהג לשלב בקונצרטים שלו בין מוזיקה קלאסית למוזיקה פופולרית והקהל בהופעותיו מגוון בטעמו המוזיקלי ומטווח גילאים רחב.
הוא נולד בהולנד ב-1949, בן למנצח תזמורת. הוא החל להראות סימנים של כישרון מוזיקלי כבר בגיל חמש וגילה פיקסציה קלה לתזמורות בשלב מאוד מוקדם בחייו. הוא למד בכמה מוסדות להשכלה מוזיקלית, בהם האקדמיה למוזיקה בבריסל, וכבר בגיל 27 הקים את התזמורת הראשונה שלו. במקביל החל לשלהב קהלים בהופעותיו ופיתח לעצמו מניירות של רוקסטאר, שבזכותן הפך שמו מוכר גם מחוץ לעולם המוזיקה הקלאסית.
1 צפייה בגלריה
(צילום: Andre' Rieu productions )
ביקורו הקודם בישראל בשנת 2018 זכה להצלחה גדולה והפך לסנסציה כשהכרטיסים לארבעת הופעותיו אזלו במהירות. בריאיון ל-ynet לקראת ביקורו הקודם, סיפר ריו על הבחירה להגיע לישראל: "אנחנו נוסעים בעולם, ואני תמיד שואל את המעריצים 'מאיפה אתם? וראיתי כל הזמן יותר ויותר דגלי ישראל. אז שלחתי את הצוות שלי לישראל לבדוק מה קורה פה, ואיך זה ייתכן, ודיברתי עם הרבה ישראלים בעולם. שאלתי 'איך אתם מכירים אותי?' וענו לי כל הזמן 'יוטיוב'. אז אמרתי: 'אוקיי, בואו ניסע לשם וניקח את הסיכון'. אז הנה אנחנו".