פתיחת בתי הקולנוע – האולם ביס פלאנט ראשון לציון
(צילום: רועי רובינשטיין)
אחרי שנה וחודשיים שאולמות הקולנוע היו סגורים, היום (ה') בשעה שתיים הם יפתחו את שעריהם לראשונה לקהל הרחב, וגם הקהל הישראלי יזכה לראות את הסרטים המדוברים של השנה האחרונה על מסך גדול ועם פופקורן ביד. ממש כמו פעם, לפני המגפה.
רגע לפני הפתיחה, נערכה אמש (ד') פתיחה שקטה של חלק מבתי הקולנוע בארץ להרצה ומתי מעט זכו שוב לראות את השחקנים הגדולים של הוליווד על המסך הגדול. רגע לפני שתשובו גם אתם לאולמות, יצאנו למתחם יס פלאנט בראשון לציון כדי להתרגש עם אלו שזכו להיות הראשונים בישראל שישבו בבית הקולנוע מזה 14 חודשים.
פתיחת בתי הקולנוע – יס פלאנט ראשון לציון
(צילום: מוטי קמחי)
לצד כוסות שמפנייה וקינוחים מפנקים המוזמנים המועטים לפתיחה יכלו לצפות ראשונים באחד מחמישה סרטים שהוקרנו בו זמנית. על כולם ניכר כי מעבר לעניין בסרט שבו בחרו לצפות, הם נהנו מההמולה של בית הקולנוע. מרעש הפופקורן, דרך החיפוש אחר המקום הכי נכון באולם ועד להתרגלות חזרה לראות את הכוכבים הגדולים על המסך.
חובב הקולנוע יורם לשם, שהגיע כדי לראות את הסרט "גנב עם כבוד" אמר כי "זו התרגשות גדולה להגיע שוב לקולנוע, זה הריח הנוח, הטמפרטורה הנכונה, הכיסאות הנוחים שאליהם התגעגעתי. זה כיף לראות סרטים בבית, אבל גם כיף לראות פה את כל האנשים מחייכים, זה האנשים שלנו ולא ראינו האחד את השני כמעט שנה וארבעה חודשים".
2 צפייה בגלריה
פתיחת יס פלאנט ראשון לציון
פתיחת יס פלאנט ראשון לציון
פתיחת יס פלאנט ראשון לציון
(צילום: מוטי קמחי)
כנרת כהן מרמת גן שחגגה אמש יום הולדת 27 הגיעה יחד עם חברתה חן הודיה סוויסה לקולנוע והשתיים בהחלט הראו התרגשות שיא. הן סיפרו ל-ynet כי כבר 24 שעות קודם לכן הן בחרו אילו בגדים הן תלבשנה ליציאה שחזרה לחייהן. "רק מי שמכיר אותי יודע כמה אני מכורה לסרטים", טענה כהן, "אבא שלי ידע שאני רוצה לראות את 'וונדר וומן' ואמר אני אעשה לך השקה בבית, אמרתי לו לא והנה אני פה", היא אומרת בחיוך.
גיא בר נתן, חובב סרטים מושבע, היה אף הוא מאוד נרגש לחזור אל הקולנוע. בעודו מחזיק פופקורן ושתייה גדולה, הוא אמר, "חזרנו למראות המלבבים. אני ואשתי היינו רגילים ללכת לקולנוע מעל לפעם בחודש וזו ההוכחה שחזרנו לשגרה, למה שהיה בעבר, לשפיות לשגרה, לפופקורן".
לא רק באי הקולנוע התגעגעו, גם העובדים, שחזרו מחל"ת מאוד ארוך ולמעשה היו האחרונים לשוב ממנו לאחר שכל חבריהם כבר שבו למקום עבודתם. עובדי המזנון של היס פלאנט והסדרנים חייכו לכל עבר ועזרו לכל אחד מבאי הקולנוע אמש.
2 צפייה בגלריה
פתיחת יס פלאנט ראשון לציון
פתיחת יס פלאנט ראשון לציון
פתיחת יס פלאנט ראשון לציון
(צילום: מוטי קמחי)
ספיר מזרחי (25) מנהלת המשמרת במזנון סיפרה שהיא מאוד הופתעה לחזור. "הודיעו לנו ממש בדקה התשעים, זה היה מאוד חסר בשנה האחרונה, ישבנו בבית ולכן זה היה כיף לשוב לריח ולרעש של הפופקורן, לחוויה עם האנשים והסרטים". למרות שהקורונה גם הביאה למשבר כלכלי, על פי מזרחי אנשים ממשיכים לקנות פופקורן. "בטח, הרי זה פופקורן שאי אפשר להכין כמוהו בבית, אנשים אוהבים אותו".
גיא שרעבי, סדרן בבית הקולנוע היה נפעם גם הוא מכמות האנשים שהייתה כל כך נרגשת לשוב לקולנוע. "אנשים הגיעו הערב עם התלהבות והתרגשות. זה כיף שסוף סוף פתחו אותנו".
גם ראש העיר המארחת, רז קינסטליך, הגיע לפתיחה ובירך את הבאים לאירוע: "כמה כיף שאפשר לבוא סוף-סוף ולראות סרט כמו שצריך עם פופקורן, אני מתרגש. אחרי שנה לא קלה ושבועיים קשים שחווינו פה בגלל המבצע עכשיו זה הזמן ליהנות, בוא לראשון לציון, בואו לקולנוע".
וונדר וומן 1984 – טיזר
ואילו סרטים תוכלו לראות כבר בסוף השבוע הקרוב? "וונדר וומן 1984", סרט ההמשך ללהיט של גל גדות, הוא ככל הנראה אחד הסרטים המצופים שמוקרנים עכשיו, לצד "טנט" של כריסטופר נולאן ו"נשמה" של פיקסאר. לחובבי האקשן יש שלל אופציות - החל מ"סתם אחד" בכיכובו של בוב אודרניק, "ללא מעצורים" עם ראסל קרואו בתור פסיפוכת אלים ו"גנב עם כבוד" בכיכובו של ליאם ניסן. גם לחובבי הקולנוע הדרמתי והאיכותי יש מקום בפתיחה עם הבכורה של "ארץ נוודים", שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר, "ואז רקדנו", סרט מרגש על רקדן בגיאורגיה השמרנית או "סיפור חיי", סרטו החדש של הבמאי עטור הפרסים הירוקאזו קורה-אדה .