סדרת פוסטים אנטישמיים שפרסם הראפר הבריטי וויילי ברשתות החברתיות הביאה את טוויטר ואינסטגרם לנעול את חשבונותיו, ואת חברת ההנהלה שלו לנתק עמו את הקשרים.
בסוף השבוע האחרון שיתף הראפר בן ה-41, שנולד בשם ריצ'רד קאווי, תיאוריות קונספירציה נגד יהודים. "לא אכפת לי מהיטלר, אכפת לי מאנשים שחורים", כתב בציוץ אחד ובאחר פנה לקהילת העבריים מדימונה, שלדבריו מאמינים שהם צאצאיו של שבט ישראל האבוד: "לא אכפת לי, כי ישראל שייכת לנו. קהילה יהודית, הקשיבי לי, ישראל היא לא המדינה שלך. אני מצטער. יש אנשים שהחלו לחוש יותר מדי בנוח על אדמות שלא שייכות להם. אני לא יכול לכעוס על שני עמים שהורגים אחד את השני על אדמה שלא שייכת לאף אחד מהם גם ככה. קוראים לזה קארמה בעיניי".
2 צפייה בגלריה
וויילי
וויילי
תיאר יהודים כ"פחדנים" ו"נחשים". וויילי
בנוסף לכך, הוא גם טען כי היהודים שולטים באינטרסים עסקיים, והשווה אותם לקו קלוקס קלאן: "יש שני סוגי אנשים שאף אחד לא באמת רוצה להתגרות בהם - היהודים והקו קלוקס קלאן, אבל אחרי שהיית איש עסקים במשך 20 שנה, אתה מתחיל להבין למה". בהמשך אף תיאר יהודים כ"פחדנים" ו"נחשים".
בציוץ מערב שישי, שמאז כבר הוסר, כתב המנהל האישי שלו, ג'ון וולף, כי "דיבר בפרטיות" עם הראפר וכי מהיכרות בת 12 שנים הוא יודע שהראפר "לא באמת מרגיש כך". עם זאת, הבוקר (שבת) צייץ וולף כי "בעקבות הציוצים האנטישמיים של וויילי החלטנו היום בהנהלת A-List לנתק את כל הקשרים איתו. אין מקום בחברה לאנטישמיות". בהצהרה נוספת שפרסם לאחר מכן, אמר וולף: "כדי להיות ברור - אני לא תומך או מסכים עם הדברים שוויילי אמר היום ברשת בשום צורה או אופן. אני גבר יהודי גאה והמום ועצוב מאוד מהדברים שהוא בחר לומר. אני מדבר עם דמויות מפתח בקהילה שלי לאור הציוצים של ימינו. התנהגות כזאת ודברי שנאה מסוג זה לא מקובלים עליי". לאחר מכן טען וויילי בסרטון שפרסם כי הוא זה שבחר "לנתק קשר" מוולף - ולא להפך.
הראפר, שהתפרסם ב-2008 בזכות השיר Wearing my Rolex ושיתף פעולה עם אמנים כמו שון פול ואד שירן, עורר סערת ענק ברשתות מאז פרסום דבריו. גולשים רבים האשימו אותו בהסתה ובגזענות, בעוד שחברי הקמפיין נגד אנטישמיות פנו למשטרה בבקשה לסגור את חשבונותיו ברשתות החברתיות - בהן הוא מחזיק כמעט מיליון עוקבים בסך הכל - על מנת "למנוע ממנו להפיץ את הארס האנטי-יהודי שלו בעתיד".
2 צפייה בגלריה
וויילי
וויילי
קריאת לבטל את חברותו במסדר האימפריה הבריטית. וויילי
מטעם המשטרה נמסר כי הם בוחנים את האירוע: "קיבלנו מספר דיווחים בנוגע לציוצים אנטישמיים לכאורה שפורסמו ברשת החברתית. משטרת מטרופוליטן מתייחסת לכל דיווח של אנטישמיות ברצינות. החומרים הרלוונטיים נבדקים". כמו כן, ישנן קריאות לבטל את החברות של וויילי במסדר האימפריה הבריטית, אותה קיבל ב-2018 בזכות תרומתו לעולם המוזיקה.
לורד מאן, היועץ לממשלה בענייני אנטישמיות, פנה גם הוא לרשתות בבקשה דומה. לדבריו, חלק מהתכנים שפרסם וויילי האדירו תקיפה אלימה נגד רב בלונדון: "זה מפר את כל הסטנדרטים של הרשתות, זה אפילו לא גבולי".
פייסבוק, שבבעלותה אינסטגרם, פרסמה בתגובה: "אין מקום לדברי שנאה באינסטגרם. מחקנו תוכן שמפר את המדיניות שלנו מהחשבון הזה ואנחנו ממשיכים לחקור את הנושא".
טוויטר, מצדה, נעלה את המשתמש שלו באופן זמני בגין "פגיעה במדיניות דברי השנאה שלנו". "להתעללות והטרדה אין מקום בשירותים שלנו", נמסר מטעמם, "יש לנו מדיניות לשם כך, החלה על כולם, בכל מקום - שמתייחסת להתעללות ולהטרדות, איומים אלימים והתנהגות המסיתה לשנאה".