הנחש (The Serpent)

מתי ואיפה: 2 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: נטפליקס ו-BBC משלבות כוחות לטובת "הנחש", מיני-סדרה חדשה שמבוססת על סיפורו האמיתי של צ'ארלס סובראג', רוצח סדרתי, גנב ואמן התחזות שהפך לאחד מהפושעים הכי מבוקשים בעולם על ידי האינטרפול. בין השנים 1975 ל-1976, סובראג' נהג לארוב בתאילנד, נפאל והודו לתיירים צעירים מהמערב, להציג עצמו כסוחר באבני חן יקרות ולהזמין אותם לדירתו. שם, בעזרת שותפתו, סימם ורצח אותם.
"הנחש" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
הסיבה שסובראג' כונה "הנחש" היא חמקמקותו - לאחר הרציחות, הוא נהג להצית את אותם גברים ולאמץ את זהותם - כך שלחוקרים יהיה קשה לאתרו. הסדרה תתמקד במרדף אחריו, לכידתו המסובכת והבאתו למשפט על ידי הרמן קניפנברג, דיפלומט הולנדי צעיר שנקלע לחקירה.
12 צפייה בגלריה
מתוך "הנחש"
מתוך "הנחש"
מתוך "הנחש"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: טאהר רחים (שכיכב בסרט המועמד לאוסקר "נביא") נכנס לנעלי סובראג', ג'נה קולמן ("ויקטוריה", "דוקטור הו") מגלמת את שותפתו לפשע.

שונאים את סוזי

מתי ואיפה: 4 באפריל, yes.
מה הסיפור: על אף שבילי פייפר פרצה לעולם הבידור כזמרת פופ מבטיחה אי שם בסוף הניינטיז, היא זכתה לתהילה אמיתית דווקא כשחקנית עם "דוקטור הו" ו"וידוייה הסודיים של זונת צמרת". עשר שנים לאחר שהאחרונה ירדה, פייפר חוזרת עם סדרה חדשה - "שונאים את סוזי", קומדיה שחורה שנוצרה גם היא על ידי לוסי פרבל (מתסריטאי "יורשים"), וקורצת לאותה קריירה מוזיקלית נשכחת.
"שונאים את סוזי" – טריילר
במוקד הסדרה עומדת סוזי פיקלס, כוכבת פופ במיל' ושחקנית טלוויזיה שחייה נהרסים כאשר הטלפון הסלולרי שלה נפרץ ותמונות חושפניות שלה דולפות אל העולם. כעת, עליה לא רק לנהל את המשבר המביך, אלא גם לנסות להציל את נישואיה ולשמור על בנה הקטן הרחק מהסערה.
12 צפייה בגלריה
מתוך "שונאים את סוזי"
מתוך "שונאים את סוזי"
מתוך "שונאים את סוזי"
(צילום: Ollie Upton, באדיבות yes)
מי בפנים: בילי פייפר (אם אתם לא זוכרים את סינגל הבכורה שלה, Because We Want To, אז בבקשה), דניאל אינגס (מייק פרקר מ"הכתר") ועוד.

מבוימים (Staged)

מתי ואיפה: 5 באפריל, HOT.
מה הסיפור: אחרי שהבינו כי מדובר בברומאנס הכי מתוק וכיפי של התעשייה הודות ל"בשורות טובות", דיוויד טננט ומרטין שין לוקחים את הקשר שלהם צעד אחד קדימה עם סדרה נוספת - "מבוימים". הפעם מדובר בקומדיה די ריאליסטית - כל כך ריאליסטית שהם מגלמים גרסאות מדומיינות של עצמם.
מתוך "מבוימים"
(באדיבות HOT)
הסדרה מציגה כיצד השניים מסתגלים למציאות הקורונה החדשה ומתאמנים באמצעות שיחות וידאו על "שש נפשות מחפשות מחבר", המחזה של לואיג'י פיראנדלו, בזמן שהבמאי שלהם סיימון אוונס (שמביים את הסדרה גם במציאות) מתקשה להשתלט עליהם. העונה השנייה, אגב, שעלתה בתחילת 2021 מעבר לים, מציגה את הגרסאות ה"אמיתיות" לכאורה שלהם מתמודדות עם הצלחת העונה הראשונה של "מבוימים", אך גם עם העובדה שסיימון מפיק גרסה אמריקנית לסדרה - שאליה הם לא הוזמנו.
12 צפייה בגלריה
מתוך "מבוימים"
מתוך "מבוימים"
מתוך "מבוימים"
(באדיבות HOT)
מי בפנים: דיוויד טננט ("ברודצ'רץ'", "דוקטור הו") ומייקל שין ("הסקס של מאסטרס"), עם חיזוק מצד בנות הזוג שלהם במציאות - ג'ורג'יה טננט ואנה לונדברג, ואפילו הופעות אורח של כוכבי ענק כמו ג'ודי דנץ', סמואל ל. ג'קסון, וופי גולדברג, יואן מקרגור, קן ג'ונג, פיבי וולר-ברידג', קייט בלאנשט, ג'ים פרסונס, כריסטוף וולץ ועוד רבים וטובים.

הם (THEM)

מתי ואיפה: 9 באפריל, אמזון פריים.
מה הסיפור: אם הפסקאות הבאות יהיו לכם מוכרות במיוחד, אפשר להניח שצפיתם בסרטיו המצליחים של ג'ורדן פיל, "תברח" ו"אנחנו". מילא ששם סדרת אנתולוגיית האימה - "הם" - נשמע כרפרנס מפורש לסרטו של פיל מ-2019, גם העלילה שלה מצלצלת מוכר ואפילו רשימת השחקנים שלהם חולקת שם משותף.
"הם" – טריילר
(באדיבות אמזון פריים)
"הם", אותה מפיקה לינה וויית' ("שיי טאון"), מתרחשת בשנת 1953 ועוקבת אחר לאקי והנרי אמורי, זוג הורים שחורים, שבמהלך גל ההגירה הגדול השני עוברים עם שתי בנותיהם מדרום קרוליינה הכפרית לשכונה לבנה לחלוטין בלוס אנג'לס. מה שהיה אמור להיות ביתם החדש והבטוח של המשפחה הופך לאט-לאט למטרה עבור כוחות מרושעים - בין אם מצד שכנים מהדלת ליד שלא מרוצים מנוכחותם, או מצד ישויות על-טבעיות מעולמות אחרים המאיימות לענות, להרוס ולהשמיד אותם. כן, אנחנו נשבעים שפיל לא מעורב בזה, אלא דווקא יוצר בשם ליטל מארווין. אבל היי, ביקורות ראשונות לסדרה טוענות שהיא די טובה, אז מי אנחנו שלא ניתן לה הזדמנות.
12 צפייה בגלריה
מתוך "הם"
מתוך "הם"
מתוך "הם"
(צילום: Amazon Prime Video)
מי בפנים: דבורה איורינד ("לוק קייג'"), אשלי תומאס ("טופ בוי"), שהאדי רייט ג'וזף (שגילמה את זארה הקטנה והמפחידה ב"אנחנו"), ריאן קוואנטן (ג'ייסון מ"דם אמיתי"), אליסון פיל ("אימה אמריקאית") ועוד.

נשות הלעולם לא (The Nevers)

מתי ואיפה: 12 באפריל, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: סדרת המדע הבדיוני המצופה של האיש והשערוריות, ג'וס ווידון. כזכור, מתמודד היוצר עם טענות על התנהגות פוגענית מצד כוכב "ליגת הצדק", ריי פישר, ולאחרונה הואשם בכך גם על ידי משתתפי סדרת הדגל שלו "באפי ציידת הערפדים", ובראשם השחקנית כריזמה קרפנטר. בצל הסערה, ווידון הודיע בנובמבר האחרון כי הוא עוזב את הפקת הסדרה, כך שאפשר לקוות כי לפחות כוכביה התחמקו מהכדור הזה.
"נשות הלעולם לא" – HBO
(באדיבות HBO)
אבל בחזרה ל"נשות הלעולם לא" - הסדרה ממוקמת בלונדון הוויקטוריאנית של 1899, שבה מגפה חדשה תוקפת את העיר ומעניקה לאנשים מסוימים - וברובם נשים - כוחות על-אנושיים, נפלאים ומטרידים כאחד, שבגינם הם כעת מסומנים כמעמד הנמוך החדש. בעוד שהגברים טוענים כי הכוחות הללו "לועגים לאלוהים ופוגמים באופיים", על הנשים ה"נגועות" פורסות חסות אמליה טרו המסתורית והיזמית הצעירה פנאנס אדייר, מנהיגות המעמד החדש שלוקחות על עצמן את המשימה להגן עליהן מפני אויבים שמאיימים לחסלן.
12 צפייה בגלריה
מתוך "נשות הלעולם לא"
מתוך "נשות הלעולם לא"
מתוך "נשות הלעולם לא"
(צילום: HBO)
מי בפנים: לורה דונלי ("זרה"), ניק פרוסט ("שחר המתים"), דניס או'הר ("אימה אמריקאית"), בן צ'פלין (The Dig) ועוד.

אבא, תרגיע! (Dad Stop Embarrassing Me)

מתי ואיפה: 14 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: אחרי שלל פרויקטים עמוסי אקשן ודרמה, ג'יימי פוקס חוזר לימיו כקומיקאי עם סיטקום חדש בנטפליקס, שכפי שמרומז משמו - מבוסס על יחסיו של השחקן עם בתו, קורין (27), שמשמשת בעצמה כמפיקה בפועל של הסדרה.
"אבא, תרגיע!" – טריילר
(באדיבות נטפליקס)
ב"אבא, תרגיע!", פוקס מגלם את בריאן דיקסון, בעליה של חברת קוסמטיקה מצליחה שמנסה להבין כיצד לתפקד כאבא חד הורי, כשסשה, בתו המתבגרת והדעתנית, עוברת לגור איתו. בריאן, שנחוש בדעתו לגרום לה להרגיש בבית, נעזר באביו ובאחותו לשם המשימה - ואפשר לסמוך (או לפחות לקוות) שהדרך לשם תהיה מצחיקה ומרגשת.
12 צפייה בגלריה
מתוך "אבא, תרגיע!"
מתוך "אבא, תרגיע!"
מתוך "אבא, תרגיע!"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'יימי פוקס ("ג'אנגו ללא מעצורים"), דיוויד אלן גרייר (שכיכב לצד פוקס ב"בצבעים חיים" לפני כמה עשורים טובים) והת'ר המנס (Hellcats).

הסודות של איסטאון (Mare Of Easttown)

מתי ואיפה: 19 באפריל, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: "הסודות של איסטאון" היא מיני-סדרה בת שבעה פרקים של HBO, שמחזירה את קייט ווינסלט למסך הקטן אחרי היעדרות בת עשור (מאז "מילדרד פירס" זוכת הפרסים). במרכז הסדרה בלשית בשם ישנה מר שיהאן, שמנסה לפענח תעלומת רצח באיסטאון, עיירת מולדתה שבפנסילבניה, ומגלה שלקהילה שלה יש גם צדדים אפלים למדי.
"הסודות של איסטאון" – טריילר
במקביל, כמו בכל דרמה בלשית טובה (וגם טובה פחות), שיהאן נזכרת בכמה טרגדיות מהעבר ומנסה למנוע מחייה האישיים להתפרק, בזמן שאמא שלה מנג'סת לה עם דעות לא פופולריות על חייה, ושבתה העקשנית עושה לה חיים קשים. לשם התפקיד, ווינסלט נאלצה לאמץ מבטא מקומי המאפיין את מחוז דלאוור, שבעקבותיו ציינה כי זה ללא ספק "אחד מהמבטאים הכי קשים שעשיתי אי פעם - בטופ שלוש בוודאות".
12 צפייה בגלריה
מתוך "הסודות של איסטאון"
מתוך "הסודות של איסטאון"
מתוך "הסודות של איסטאון"
(צילום: Michele K. Short/HBO)
מי בפנים: קייט ווינסלט, כאמור, וגם ג'ין סמארט ("השומרים"), אוון פיטרס ("אקס מן: ימי עבר עתידי"), גאי פירס ("ממנטו", שגם כיכב לצדה של ווינסלט ב"מילדרד פירס"), ג'וליאן ניקולסון ("הסקס של מאסטרס") ועוד.

סאסקוואץ' (Sasquatch)

מתי ואיפה: 20 באפריל, הולו.
מה הסיפור: אחרי שהביאו לפרונט סיפורים משוגעים כמו "הליידי והדייל" ו"גאון מרושע: הסיפור על השוד השטני ביותר באמריקה", האחים ג'יי ומארק דופלאס ממשיכים בהרפתקאות הדוקו שלהם עם סדרה נוספת ומטורללת לא פחות. כשמה כן היא, "סאסקוואץ'" בת שלושת החלקים מתחקה אחר עקבותיו של ביגפוט אפשרי, שאולי ואולי לא קשור לרצח של שלושה גברים בני 25.
"סאסקוואץ'" – טריילר
(באדיבות נטפליקס)
העיתונאי החוקר דיוויד הולטהאוס חוזר לשורשי הפרשה המסתורית מ-1993, במסגרתה הגופות של השלושה נמצאו מבותרות בחווה לגידול קנאביס ביערות רדווד שבצפון קליפורניה, שם ביקרו זמן קצר לפני מותם. בחיפוש אחר עדויות וראיות כלשהן שיובילו לאמת, הוא נחשף דווקא לשמועות שמטילות את האשמה על היצור הדמיוני - אך מאמין שהמפלצות האמיתיות מסתובבות דווקא בינינו.
12 צפייה בגלריה
מתוך "סאסקוואץ'"
מתוך "סאסקוואץ'"
מתוך "סאסקוואץ'"
(צילום: HULU)

צל ועצם (Shadow and Bone)

מתי ואיפה: 23 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: אחד מהפרויקטים היותר מצופים של נטפליקס לשנת 2021 הוא "צל ועצם", סדרת דרמה-פנטזיה שמבוססת בצורה רחבה על "צל ועצם" ו"שישה עורבים" - שני ספרים מסדרת "גרישה" של לי ברדוגו - סופרת ילידת ירושלים, שגדלה בלוס אנג'לס ועשתה חיל בז'אנר הפנטזיה בארצות הברית.
"צל ועצם" – טיזר
(באדיבות נטפליקס)
גיבורת "צל ועצם" היא אלינה סטרקוב, יתומה שגדלה ברבקה (Ravka), ארץ פנטסטית ושסועת מלחמה דמוית-רוסיה, שמגלה באופן לא צפוי כי היא מסוגלת לרתום כוח קסום שעשוי להיות המפתח לשחרור המדינה. הכוח הזה גם הופך אותה ל"גרישה", כינוי לחיילת בצבא מובחר של בעלי כוחות קסם, אך בעודה מנסה ללמוד כיצד להשתמש בפיצ'ר החדש הזה היא מעוררת את תשומת ליבם של כוחות אפלים ומסוכנים במיוחד, שמתחילים לזמום נגדה.
12 צפייה בגלריה
מתוך "צל ועצם"
מתוך "צל ועצם"
מתוך "צל ועצם"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'סיקה מיי לי האנונימית למדי בתפקיד הראשי, ובפינה המעט מוכרת יותר - בן בארנס ("סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן", "ווסטוורלד").

הרלן קובן: התמימים (The Innocent)

מתי ואיפה: 30 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: נטפליקס והרלן קובן ממשיכים בשיתוף הפעולה שלהם, וגם הפעם לוקחים אותנו לטיול מסביב לעולם. אחרי "אדם זר" ו"המוגנים" הבריטיות ו"ביער" הפולנית, מגיעה "התמימים", שעלילתה עברה עיבוד ומתקיימת כעת בספרד במקום בניו ג'רזי.
מתאו (מאט, במקור) הוא בחור שנכנס לכלא בעוון רצח, לאחר שהרג בטעות אדם כשניסה להפריד בקטטה. תשע שנים לאחר מכן הוא אסיר משוחרר ששיקם את חייו ונשוי באושר לאוליביה, הנושאת ברחמה את ילדם ועימה הוא עתיד לעבור לבית חלומותיהם. אך כיאה לסיפור של קובן - בזמן שאוליביה יוצאת לנסיעת עבודה, מתאו מקבל מהטלפון שלה שיחה מטלטלת שמחזירה אותו לעברו האפל. בלית ברירה, הוא יוצא למסע נגד הזמן כדי לחשוף את האמת - ואולי גם להוכיח את חפותו.
12 צפייה בגלריה
מתוך "הרלן קובן: התמימים"
מתוך "הרלן קובן: התמימים"
מתוך "הרלן קובן: התמימים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: מריו קסאס (אותו אולי ראיתם ב"המפתח" של נטפליקס), אאורה גארידו, אלכסנדרה חימנז, חוזה קורונאדו ועוד.

סיפורה של שפחה - עונה 4

מתי ואיפה: 29 באפריל, HOT.
מה הסיפור: סדרת הלהיט, שמבוססת על ספרה של מרגרט אטווד, שבה לעונה רביעית בת עשרה פרקים ותמשיך בדיוק מהמקום שבו נגמרה זו הקודמת - כשמאבקה של ג'ון הגיע לשיאו עם הברחת 86 מילדי גלעד לקנדה, ופצע ירי אחד. בהתאם, שואוראנר הסדרה ברוס מילר מבטיח כי יהיו לכך השלכות חמורות על ג'ון - ואולי על העולם כולו.
"סיפורה של שפחה 4" – טריילר
(באדיבות HOT)
"אם ילד אחד שיוצא מקנדה הופך לתקרית בינלאומית, דמיינו מה קורה כשמבחינת גלעד מדובר בילדים שנחטפו מהבתים שלהם", רמז בריאיון, "אני חושב שהם יגיבו כמו שכל מדינה אחרת הייתה מגיבה, אבל תכפילו את זה, מאחר והם חיים בעולם שבו ילדים הם דבר נדיר מאוד". האם רפובליקת גלעד תפלוש לקנדה? זו בהחלט אופציה סבירה, אך נזכיר שגם קנדה התחמשה מבעוד מועד בנשק משלה, כשכעת גם סרינה וגם המפקד ווטרפורד נמצאים בחזקתה.
12 צפייה בגלריה
מתוך "סיפורה של שפחה", עונה 4
מתוך "סיפורה של שפחה", עונה 4
מתוך "סיפורה של שפחה", עונה 4
(צילום: HULU)
מי בפנים: חברי הקאסט הטובים והמוכרים מהעונות הקודמת, בהם אליזבת מוס, אלכסיס בלדל, ג'וזף פיינס, איבון סטרהובסקי, מדליין ברואר, או.טי פגבנל, מקס מינגלה, אן דאוד, בראדלי וויטפורד, קליאה דובאל וסמירה וויילי. אליהם יצטרפו גם ריד בירני (דונלד בליית' מ"בית הקלפים") ומקנה גרייס ("חיבור פשוט", "מי מתגורר בבית היל"), שתגלם את גברת קיז - אישה-נערה של מפקד מבוגר בהרבה, רגועה וצייתנית למראית עין, אך מבפנים חריפה ואינטליגנטית, עם נגיעות של טירוף.

מפרץ מוסקיטו (The Mosquito Coast)

מתי ואיפה: 30 באפריל, אפל tv פלוס.
מה הסיפור: סדרה מסקרנת מבית היוצר של ניל קרוס (יוצר "לות'ר"), שמעבדת מחדש את רב המכר של פול ת'רו, שחוגג השנה 40 שנה לצאתו ו-35 לסרט בכיכוב האריסון פורד. "מפרץ מוסקיטו" היא דרמת הרפתקאות שעוקבת אחר מסעו המסוכן של אלי פוקס, ממציא מבריק ובעל אידיאלים רדיקליים, שמואס בשחיתות של העולם המערבי ועוקר עם אשתו מרגו ושני ילדיהם למקסיקו - אלא שאז הם הם מוצאים את עצמם נרדפים על ידי ממשלת ארצות הברית.
"מפרץ מוסקיטו" – טריילר
(באדיבות אפל tv פלוס)
הטוויסט הכיפי? מי שמגלם את פוקס הוא ג'סטין ת'רו, אחיינו של פול הסופר (ובן דודו של המגיש לואי ת'רו, אם אנחנו כבר בטריוויה משפחתית). בריאיון, השחקן חשף כי כששוחח עם דודו גילה כי הדמות שאותה הוא מגלם מבוססת באופן חלקי על כמה מבני המשפחה שלהם, וסיפר כי פול "התרגש" כשצפה בעיבוד החדש, שמהווה "מעין פריקוול" לאירועי הספר.
12 צפייה בגלריה
מתוך "מפרץ מוסקיטו"
מתוך "מפרץ מוסקיטו"
מתוך "מפרץ מוסקיטו"
(צילום: +Apple TV)
מי בפנים: חוץ מג'סטין ת'רו ("הנותרים"), תזהו גם את מליסה ג'ורג' ("האנטומיה של גריי"), שמגלמת את אם המשפחה.