הזמר והשחקן המצרי מוחמד רמדאן מצא את עצמו בסוף השבוע בלב סערה ברשתות החברתיות, בעקבות תמונה עם עומר אדם הישראלי. זאת לאחר שעמוד רשמי של ישראל בערבית בטוויטר פרסם תמונה של השניים מחובקים, לצד עיתונאי מאיחוד האמירויות, עם כיתוב לפיו "אמנות מביאה עמה אחדות".
2 צפייה בגלריה
מתוך האינסטגרם של עומר אדם
מתוך האינסטגרם של עומר אדם
מחובקים לפני הסערה
(צילום מסך)
רמדאן עצמו כתב בחשבון האינסטגרם שלו, שמונה יותר מ-15 מיליון עוקבים, כי "זה לא ממקומי לשאול כל אחד על זהותו, צבעו והלאום שלו". אולם גם ההבהרה הזאת לא עזרה לו, והוא "זכה" לקיתונות של תגובות קשות. "איבדת את הקהל שהיה איתך", כתב לו גולש אחד, ואחר הוסיף: "אתה מצטלם עם מישהו שמייצג ישות שגנבה יותר מ-22 אלף קילומטרים מאדמות ערביות ואסלאמיות וייחסה אותן לעצמה, כשהיא קוראת לעצמה ישראל. הגאוגרפיה, ההווה והעתיד אומרים לנו שזאת הייתה ותהיה פלסטין".
גולשים נוספים הגיבו: "לא לנורמליזיציה" ו"כל הפלסטינים צריכים להפסיק לעקוב אחריך". עומר אדם מצדו העלה את התמונה גם בחשבון האינסטגרם שלו, ותייג את חברו המצרי החדש - שנמנע מלשתף את הצילום בעצמו.
אם לא די בתגובות הזועמות של הגולשים, גם אשרף זכאי, שחקן מצרי בכיר נוסף, בעל תפקיד משמעותי בעולם האמנות המצרי, גינה את התמונה של רמדאן ואדם - ואף רמז לאפשרות של נקיטה בפעולה משפטית. "איננו יכולים לנקוט אמצעים משפטיים לפני שנברר את הסוגיה מול רמדאן", הוא ציין.
2 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
עומר אדם
(צילום: יאיר שגיא)
גם לאחר הסערה, עומר אדם לא הסיר את תמונתו עם רמדאן - וכך גם העמוד הרשמי של ישראל בערבית. הזמר הישראלי סירב להתייחס לנושא ומטעמו נמסר: "אין תגובה".