השחקן הבריטי אנדי סירקיס, שגילם את דמותו של גולום בטרילוגיית "שר הטבעות" ובסרטי "ההוביט", הצטרף בסוף השבוע האחרון לגל היוזמות שנועדו לגייס כסף לשרותי הבריאות ולארגוני הנזקקים בבריטניה, והוא עשה זאת בדרך מקורית ומשעשעת.
סירקיס הקריא במשך 12 שעות כמעט רצופות את הספר "ההוביט", שכתב ג'.ר.ר טולקין, ושידר את האירוע ביוטיוב ובעמוד שפתח לצורך ההתרמה. ההקראה החלה ביום שישי בשעה 10 (שעון בריטניה) מחדר ביתו, כשלצידו מונחת בובה של גולום. את הדמויות השונות בספר הוא דיבב בקול שאופייני לכל אחת מהן וכשהגיע תורה של הדמות שעימה הוא מזוהה יותר מכל, הוא דיבב אותה בקול הצרוד והמוכר מן הסרטים. הפעמים היחידות שבהן עצר סירקיס את שטף הקריאה היו כשנאלץ להשתמש בשירותים וכשביקש לעמוד שתי דקות דומיה לציון יום הניצחון על הנאצים.
כשסיים לקרוא את כל 300 העמודים נשמעו ברקע מחיאות כפיים וסירקיס הודה לכל מי שתרם והשתתף בארגון האירוע. בסך הכול הצטרפו אליו יותר מ-650 אלף בני אדם מרחבי העולם, אשר סייעו לגייס למעלה מ- 350 אלף דולר עבור שרותי הבריאות בממלכה שנאבקים בימים אלה בהתפשטות נגיף הקורונה ועבור ארגון נוסף שמסייע להורים עם ילדים קטנים.
"רבים מאיתנו מתקשים בבידוד במהלך הסגר", אמר סרקיס כשהכריז על הצעד שלו בשבוע שעבר. "כשהזמנים קשים, אני רוצה לקחת אתכם אל אחת ההרפתקאות הגדולות ביותר שנכתבו, מרתון על כורסא שייארך 12 שעות, וינוע ברחבי הארץ התיכונה, בזמן שנגייס כספים עבור שני ארגוני צדקה שעושים עבודה נהדרת בימים אלה כדי לסייע לנזקקים".