מול 20 אלף צופים שהתכנסו אתמול (ג') בפארק הירקון, הזמרת הקנדית סלין דיון הפליאה ברפרטואר שכלל את כל להיטיה, ונתנה אקורד סיום מהדהד לקיץ גדוש בהופעות של אמנים בינלאומיים. נכון, זה כנראה לא היה עמוק ומהורהר כמו ההופעה של מוריסי בשוני או של ניק קייב בבלומפילד, ובטח לא מקפיץ כמו רד הוט צ'ילי פפרז, שרק לפני חודשיים נתנו את אחת ההופעות הגדולות שידע הפארק, אבל שוחרי בלדות הפופ העוצמתיות, מוזיקת הנשמה ובעיקר השירה העצומה של אחת הווקליסטיות הגדולות – קיבלו בדיוק את מה שהם רצו, ואפילו יותר.
2 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה התשף סלין דיון פארק הירקון פייק
השנה שלא הייתה התשף סלין דיון פארק הירקון פייק
רגע השיא. סלין דיון בפארק הירקון
(צילום: AP)
על פי דרישה מוקדמת של הדיווה, הצפייה במופע הייתה בישיבה על כסאות שסודרו בקפידה בפארק. מיותר לציין שבמהלך המופע מעטים נשארו לשבת. לשמחת הצופים, היא ויתרה על הדרס קוד כשהוסבר לה שהקיץ התל אביבי לא בנוי לחליפות ושמלות ערב ושהדשא בפארק לא מותאם לעקבים.
את המופע היא פתחה עם Partez Pas Sans Moi מ-1988, השיר עימו זכתה באירוויזיון כשייצגה את שוויץ, והפך אותה מכוכבת קנדית מקומית לסנסציית פופ עולמית. בחירה תמוהה לפתוח עם שיר בצרפתית שאינו נמנה עם להיטיה הגדולים – אבל זה לחלוטין לא העיד על מה שעתיד להגיע.
2 צפייה בגלריה
לא פסחה על אף להיט. דיון
לא פסחה על אף להיט. דיון
לא פסחה על אף להיט. דיון
(צילום: AP)
אחרי שהודתה בעברית משובשת לקהל ("תודה תל אביב, חוחבת אתכם") דיון הפעילה את המבערים ולא פסחה על אף שיר: Because You Loved Me, The Power of Love, It’s All Coming Back To Me Now, A New Day Has Come, וגם החידוש הנהדר שלה לאריק כרמן – All By Myself. לצידה של דיון, ניגן אנסמבל קטן של כלי נשיפה ומיתרים שלא האפיל, חלילה, על כלי המיתר המרכזי – הקול שלה. כמקובל בז'אנר, לכל השירים התלוו וידאו ארט ותאורה מרשימים שהפכו את ההופעה לחוויה אור-קולית. מי שחיפש את וגאס מצא אותה בפארק.
כעבור שעתיים, שלושה הדרנים ושמלת פאייטים מוזהבת אחת, נדמה היה שדיון מתקשה להיפרד. אז החלו להתנגן התווים הראשונים של My Heart Will Go On, שירה זוכה האוסקר מ"טיטניק", והקהל יצא מגדרו. הנה הרגע שכולם חיכו לו. בשיאו של השיר, דיון פרשה את ידיה לצדדים כמו הסצנה מפורסמת מהסרט ("אני מלך העולם!"), והעניקה לקהל את התמונה המושלמת לאינסטגרם. במילת "תודה!" אחת, היא סיימה את הביצוע המופלא ונופפה לשלום לקהל המיוזע שנראה כי עדיין שרוי באקסטזה. אך כמו בשיר – הלב ייאלץ להמשיך הלאה ולקוות כי דיון תחזור לכאן בקרוב.