העולם משתנה, ופיקסאר לא נשארים מאחור: בסרט "קדימה", שצפוי לצאת בחודש הבא, תופיע דמות לסבית מוצהרת, לראשונה בהיסטוריה של אולפני האנימציה.
הטריילר של "קדימה"

עלילת "קדימה" מתרחשת בעולם בדיוני, שמאוכלס ביצורי פלא, אך שאבד ממנו הקסם. ברלי ואיאן, שני אלפים צעירים (בדיבוב טום הולנד וכריס פראט) מוצאים שרביט בעל סגולות על-טבעיות, שמאפשר להם להשיב לחיים את אביהם, ולצאת עימו למסע הרפתקאות. בין שלל הדמויות שהם פוגשים בדרכם, מגיחה השוטרת ספקטר, ציקלופית שתדובב לנה וויית'. כעת נחשף בתקשורת האמריקנית שהדמות מזדהה כלהט"בית - על סמך שורה בודדה מתוך הסרט, שבה היא מזכירה את "בתה של בת זוגה".
1 צפייה בגלריה
השוטרת ספקטר
השוטרת ספקטר
גאים להציג: השוטרת ספקטר
(מתוך "קדימה")
הבמאי דן סקנלון אמר בעקבות הדיווחים כי הסרט מתרחש "בעולם פנטסטי-מודרני, ורצינו לייצג דרכו את העולם המודרני". המפיקה קורי ריי התייחסה לעניין באגביות דומה, כשאמרה שהסצנה נכתבה בשאיפה להעמיק את העולם המתואר בסרט. יש לציין שבניגוד לייצוג השגרתי של עולמות פנטסטיים, במקרה של "קדימה" מדובר במציאות מודרנית שבה אלפים, טרולים ופיות משתמשים בטכנולוגיות כמו חשמל, כלי רכב ומחשבים, ומנהלים שגרה המזכירה את החיים בשנת 2020 על כדור הארץ.
אומנם מדובר כנראה ברגע קטנטן בסרט, אך זהו צעד היסטורי מבחינת אולפני פיקסאר, השייכים לדיסני. נדמה שעל אף הרצון להתאים את סרטיהם לעולם המשתנה, בפיקסאר עוד חוששים מביקורת, ועל כך מעידה ההדרגתיות האיטית שבה הם משלבים דמויות להט"ביות וקוויריות בסרטיהם. בסרט "להציל את דורי" משנת 2016 הופיעו למשך שניות ספורות שתי נשים עם עגלת תינוק. צופים רבים פירשו אז כי מדובר בזוג אימהות לסביות, אך מעולם לא ניתן לכך אישור רשמי, והדבר נותר בגדר קריצה, או תעלומה. אחד מבמאי הסרט, אנדרו סטנסון, אמר אז כי "הן יכולות להיות כל מה שתרצו שיהיו - מעולם לא שאלנו אותן". הפעם התשובה דווקא ברורה.