סדרה חדשה של HBO בשם Generation, המופקת בין היתר בידי היוצרת והשחקנית לינה דנהאם, יצרה שערוריה עוד בטרם עלתה לאוויר, בשל הדיווחים על שימוש בגופות של חתולים מתים במהלך צילומי אחת מהסצנות.
הסדרה, שמתיימרת להעניק הצצה ריאליסטית ואותנטית לחייהם של תיכוניסטים בארצות הברית, מצטלמת בימים אלה ועתידה לעלות בשירות הסטרימינג HBO מקס בהמשך השנה. הקאסט המרכזי שלה אנונימי ברובו, אם כי גם השחקנים ג'אסטיס סמית' ("פוקימון: הבלש פיקאצ'ו") ומרתה פלימפטון ("לגדל את הופ") נמנים עליו. דנהאם, שלא נכחה במהלך הצילומים, הספיקה להתייחס לפרשה גם היא.
1 צפייה בגלריה
לינה דנהאם
לינה דנהאם
טוענת שלא ידעה דבר. לינה דנהאם
(צילום: AP)
ביום חמישי האחרון ציוץ של גולשת חשף כי במהלך צילומי סצנה המתארת שיעור ביולוגיה, הובאו לסט של הסדרה גופות אמיתיות של חתלתולים על מנת לנתחן מול המצלמות - וזאת בניגוד למידע שניתן קודם לכן לשחקנים, לפיו תצולם הסצנה עם צפרדעים. "בלי אזהרה, לאנשים היו תגובות טראומטיות", המשיכה לצייץ, ואף חשפה כי אחד מהצלמים בסדרה אובחן כחיובי לקורונה, אך המידע נשמר מהצוות. "הסט הזה צריך להיסגר לתמיד", סיימה את דבריה.
HBO, מצידה, הגיבה לידיעה שפורסמה במגזין "וראייטי": "לאחרונה צולמו סצנות המתארות משימה בשיעור ביולוגיה הכוללות ניתוח של חיות. אלו הגיעו ממקור אתי, דרך חברת אספקה ביולוגית שעובדת עם בתי ספר, תוך כדי ייעוץ עם האגודה ההומנית האמריקנית. כל המעורבים התבשרו עוד לפני כן שזו תהיה סצנה רגישה הכוללת ניתוח אמיתי...שני שחקני-רקע שהביעו חוסר נחת שוחררו עם שכר מלא. עם זאת, אחרי שיחה שנערכה עם הצוות הקריאייטיבי, הסצנה תשתנה ולא תופיע בסדרה. אנו מתחרטים עמוקות על ההתרחשות הזאת".
ובינתיים, אולי בגלל שבעת האחרונה היא לא בדיוק זרה לשערוריות, השתרבב לפרשה גם שמה של לינה דנהאם, כאמור. דנהאם משמשת כאחת ממפיקות הסדרה - אותה יצרו זלדה בארנז בת ה-19 ואביה, דניאל בארנז. "אני מחויבת בחיי ובעבודתי לטיפול מוסרי, הומני ואתי בבעלי חיים", הגיבה דנהאם ל"וראייטי", "לעולם אינני משתמשת בגופות של בעלי חיים באף אחת מעבודותי, ולא הייתי על הסט או מודעת לכך שהשתמשו בהן בסצנה שצולמה לאחרונה, המתארת משימה בשיעור ביולוגיה. אני תומכת לחלוטין בהסרתה של הסצנה מהסדרה".