זה קורה בסדרות הכי טובות: לצד הדמויות הראשיות שזוכות לרוב זמן המסך, מנצנצת לפתע דמות משנה שגונבת את ההצגה. עוברים עוד כמה פרקים ואתם מבינים שהיא אחת הסיבות שאתם צופים בסדרה מלכתחילה. מלורה הארדין לקחה את ג'קלין קרלייל, הדמות שלה ב"עושות כותרות" (The Bold Type), והפכה אותה למקור עונג מהותי בסדרה.
8 צפייה בגלריה
מלורה הארדין
מלורה הארדין
מלורה הארדין
(צילום: AP)
"עושות כותרות", שעלתה לאחרונה לנטפליקס (ומשודרת גם ב-yes), עוקבת אחרי ג'יין, סאטון וקאט, שלוש צעירות שעובדות ב"סקרלט", מגזין נשים א-לה "קוסמופוליטן", והיא מסוג הסדרות שעובדות על סקאלה שלמה של נושאים. החל מאופנה קלילה ורעננה וכלה בנושאים אקטואלים רלוונטיים כמו גזענות, בריאות האישה, היתרי נשק והטרדות מיניות. מאחר ורוב הגיבורות שלה הן נשים דעתניות ועצמאיות, היא צברה מוניטין של סדרה פמיניסטית. קרלייל, העורכת הראשית, היא המנטורית ולא פעם גם הפסיכולוגית של השלוש, כשהיא מייעצת להן בענייני הלב והנשמה ובמקביל מדריכה אותן מבחינה מקצועית.
8 צפייה בגלריה
מלורה הארדין ב"עושות כותרות"
מלורה הארדין ב"עושות כותרות"
מלורה הארדין ב"עושות כותרות"
(צילום: John Medland/Freeform/Universal Television)
בסיועה האדיב של הארדין (53), הלכה קרלייל וצברה חיבה בקרב קהל צופי הסדרה, כשהיא מגלמת בעיני רבות ורבים מהם את הבוסית הטובה ביותר שאישה או גבר יכולים לייחל לעצמם. לכמה דמויות טלוויזיוניות התיאור הזה יתאים? לא להרבה. בגזרת הבוסיות הנשיות בטלוויזיה ובקולנוע מסתובבות הרבה נשים אכזריות, מתוסכלות, חסרות חיים או כאלה שמתקשות להתגבר על האתגרים שהמקצוע מציב להן, אבל נדיר לפגוש מקרה שבו הבוסית הנשית זוכה לייצוג טלוויזיוני מחמיא ואנושי. קרלייל הושוותה, בין היתר, למירנדה מהסרט "השטן לובש פראדה", שנכתבה בהשראת אנה וינטור, העורכת המיתולוגית של מגזין Vogue, וגם לליז למון המעט מבולבלת מ"רוק 30" ולקווין קינג חסרת הלב מ-UnReal.
קרלייל, הגם שהיא ממוקדת מטרה ומצפה מהכפופות אליה להתמסר למשימות המקצועיות, היא מה שקוראים בלעז "בוסית מעצימה", כלומר היא מעוניינת ברווחתן והתפתחותן של הנשים הצעירות שעובדות תחתיה, ולכן לא פעם אפשר למצוא אותה מסתערת על המסך בגרדרובה אלגנטית, נושאת נאום הגיוני ומשליטה סדר בעולמן של שלוש המילניאליות. הסלוגן שליווה את עליית הסדרה היה - I’m Not a Boss Bitch. I’m a Boss, Bitch - וזוהי התורה כולה על רגל אחת, נעולה במנולו בלניק.

מ"בית קטן בערבה" ועד "חברים" ו"טרנספרנט" - היא שיחקה בכולן

לא פעם אנחנו שומעים על שחקנים שהחלום שלהם ללמוד משחק נתקל בהתנגדות מבית, ושאמא שלהם תוהה עד היום מתי הם ילמדו מקצוע "אמיתי". הארדין, לעומת זאת, הגיעה ממשפחה שכמעט לא השאירה לה ברירה אחרת: אבא שלה הוא השחקן ג'רי הארדין (גרון עמוק מ"תיקים באפילה"), בעוד שאמא שלה היא מדריכת השחקנים, דיאנה הארדין, שהעבירה תחת ידיה האמונות כוכבים כמו ליאונרדו דיקפריו, ריבר פיניקס המנוח ואחיו חואקין פיניקס. בשלל ראיונות מציינת הארדין כי העובדה שגדלה עם שני הורים שחקנים הייתה "נקודת פתיחה מדהימה", ושההיכרות של ההורים שלה עם המקצוע חסכה לה הרבה מפחי נפש.
8 צפייה בגלריה
ג'רי הארדין ב"תיקים באפלה"
ג'רי הארדין ב"תיקים באפלה"
ג'רי הארדין ב"תיקים באפלה"
(צילום: FOX)
בהתאם, כבר בגיל שש קיבלה הארדין את הג'וב הראשון שלה - בפרק בסדרה "בית קטן בערבה", שם התבקשה לבצע את התפקיד המורכב של אחיזת בובה וריקוד מול המראה. זה הספיק כדי להתניע את הקריירה שלה והיא המשיכה בין היתר לשני פרקים של "זינוק לאתמול" ואפילו הייתה אמורה לגלם את החברה של מייקל ג'יי פוקס בסרט "בחזרה לעתיד", אבל בסופו של דבר הוחלפה בשחקנית אחרת. הסיבה: הארדין, 169 סנטימטרים של נחישות ועוצמה, הייתה גבוהה מדי כדי לשמש כבת זוגו של פוקס, שנעצר ב-160 סנטימטרים. אם אתם מאלה שחרשו את "חברים", אולי אתם זוכרים אותה בתפקיד סליה, אחת האקסיות של רוס, שהותקפה על ידי מרסל הקופיף ותבעה מרוס שידבר אליה מלוכלך כשהם מתמזמזים, לא בהכרח בסדר הזה. בהמשך, היא גילמה במשך שתי עונות את דמותה של תמי הלסבית ב"טרנספרנט", ואת טרודי מונק מהסדרה "מונק".
8 צפייה בגלריה
מלורה הארדין ב"חברים"
מלורה הארדין ב"חברים"
מלורה הארדין ב"חברים"
(צילום: NBC)

תפור עליה

קרלייל של "עושות כותרות" היא לא הפעם הראשונה בה הארדין מגלמת בוסית בלתי נשכחת. ממש לפני "עושות כותרות", היא גילמה בגרסה האמריקנית של "המשרד" את ג'ן לוינסון, המפקחת קרת הלב של מייקל סקוט שהפכה למאהבת הרעילה שלו. "חשוב שנשים יראו נשים אחרות בתפקידים מעצימים בטלוויזיה", היא אמרה בריאיון, "וזאת הסיבה שרציתי לשחק את קרלייל דווקא אחרי 'המשרד'".
תאמינו או לא, אבל אישה מצוינת כמו קרלייל קיימת גם במציאות. דמותה של קרלייל מבוססת על העורכת האמיתית של מגזין "קוסמופוליטן", ג'ואנה קולז, שגם מעורבת בסדרה עצמה כמפיקה. למעשה, המלתחה של קרלייל מתכתבת עם זו של קולז, ולעיתים קרובות ג'קלין נראית כשהיא עונדת סט של צמידי זהב, דומה לזה שחביב על מקור ההשראה שלה. לקראת הצילומים בילתה הארדין שעות ארוכות עם קולז במשרדי "קוסמופוליטן" ובבית שלה ולהיפך. קולז אפילו תרמה את קולה לווייס-אובר שמופיע בתחילת כל פרק ומסכם את אירועי הפרקים הקודמים. למתעניינים, ישנו אפילו אתר שמפרק לגורמים את המלתחה של קרלייל.
8 צפייה בגלריה
ג'ואנה קולז
ג'ואנה קולז
ג'ואנה קולז
(צילום: AP)

בטוב וברע, על המסך ומחוצה לו

אבל המציאות לא עצרה פה. כאמור, חייה האישיים של קרלייל משתלבים גם הם בקריירה שלה, כשאפילו מערכת היחסים שלה עם בעלה הפכה לחלק בלתי נפרד מהעלילה. בשלב הליהוק ציינה היוצרת, שרה ווטסון, בפני הארדין שבעלה בסדרה יהיה בריטי, שהם יהיו נשואים 20 שנה ושיהיו להם שני ילדים. הארדין הגיבה ב"מעניין, הרגע תיארתם את בעלי, שהוא גם שחקן". מפה לשם, בעלה של הארדין, גילדארט ג'קסון, לוהק לתפקיד איאן, בעלה בסדרה. בתאריך האמיתי שבו הארדין וג'קסון ציינו 20 שנה לנישואיהם הם חגגו על הסט, כשהם מצלמים סצנה שבה ג'קלין ואיאן מסבים לארוחה חגיגית לרגל 20 שנות נישואים. האוכל, אגב, היה אמיתי. "עבור שנינו זה כמו טיפול זוגי", מציינת הארדין, "כי בסדרה אנחנו דנים ביחסים של הדמויות בנסיבות שדומות ליחסים שלנו".
8 צפייה בגלריה
מלורה הארדין וגילדארט ג'קסון
מלורה הארדין וגילדארט ג'קסון
מלורה הארדין וגילדארט ג'קסון
(צילום: AP)
בעונה הרביעית תוכלו להצטרף למסע האישי של קרלייל, במסגרתו היא - ספוילר - מסיימת את הנישואים הבעייתיים שלה לאיאן ומתחילה לצאת עם האהוב הנושן שלה, מיילס. קו העלילה הזה קצת פחות קסם לבנות הצעירות של הארדין, שצפו בסדרה. "כשמיילס אמר לה 'נחזור אליי לדירה', שתיהן צעקו, 'לא!! איכס!'", הודתה הארדין באחד הראיונות.

אקטואלית ורלוונטית, גם אם לפעמים לא אמינה

"עושות כותרות" ידועה ביכולת שלה להגיב במהירות לסוגיות אקטואליות שמעסיקות את האנושות. לפעמים היא אפילו מקדימה את זמנה - בעונה הראשונה קרלייל חשפה שבעברה הותקפה מינית על ידי קולגה, כשעבדה במגזין חדשות בשם "ניוז טודיי", וסיפרה על ההתמודדות שלה בפרק ששודר קצת לפני פרוץ מהפכת MeToo.
כן, זה נכון שלא הכול ב"עושות כותרות" נושק למציאות. איזו אסיסטנטית במגזין יכולה להרשות לעצמה להגיע כל יום מברוקלין למנהטן וחזרה באובר? ואיך הן גרות בדירה כזאת יפה? ואיך זה שהן כמעט כל יום מגיעות לעבודה עם האנגאובר אבל לא רואים עליהן כלום? ונכון שקרלייל לעולם-לעולם לא תסתובב עם נעלי טניס, ותמיד על נעלי עקב גבוה (שהן, לטענתה, הדבר הכי גרוע בעבודה על הסדרה), אבל אי אפשר להתעלם מהמסר המרכזי על חברות נשית ופמיניזם. כשהסרט "וונדר וומן" עלה לאקרנים, הארדין שלחה הודעות לכל אנשי הקשר שלה ודחקה בהם להגיע לקולנוע ולצפות בסרט על נשים חזקות שנעשה על ידי נשים.
8 צפייה בגלריה
מלורה הארדין ב"עושות כותרות"
מלורה הארדין ב"עושות כותרות"
דחקה בכולם לצפות ב"וונדר וומן". הארדין ב"עושות כותרות"
(צילום: Panagiotis Pantazidis/Freeform/Universal Television)
"כיף לעשות בידור, אבל יותר כיף לעשות בידור שיש לו השפעה טובה על העולם", מתפייטת הארדין, "אף פעם לא חשבתי על עצמי כעל פמיניסטית עד לאחרונה. זה התחיל ב'טרנספרנט', ואני בהחלט מגדירה את עצמי פמיניסטית שאיחרה להתפכח. פמיניזם הוא נושא שיחה שצריך לקבל מקום ואני חושבת שהסדרה עושה את זה באופן מוצלח. אני שמחה שהיא מלאה באופנה ובסקס ובהומור, אני חושבת שנשים יצילו את העולם והדרך היחידה לעשות את זה היא שהן יעבדו יחד".

בקרוב שוב אתכם

צילומי העונה הרביעית, כמו רוב הסדרות, שובשו בעקבות הקורונה והיוצרות נאלצו לגלח שני פרקים ולסיים את העונה שלא כמתוכנן. העונה החמישית של "עושות כותרות", שתעלה באביב, כלומר ממש עוד מעט, תהיה גם העונה האחרונה והיא תכיל שישה פרקים בלבד. את קריאת הפרקים של העונה הזאת עשה הקאסט בזום, ואחת התסריטאיות כבר חשפה שבמהלכה ריצ'ארד וסאטון יתגברו על המהמורות ביחסיהם, כדי שריצ'ארד יוכל להמשיך להוריד חולצה, ג'יין והעובד שלה, סקוט קולמן, ינהלו רומן, קאט ואדינה יעשו קאמבק - וקרלייל תמשיך במסע האישי שלה, ותהווה השראה מהממת לנשים באשר הן.
8 צפייה בגלריה
קייטי סטיבנס ב"עושות כותרות"
קייטי סטיבנס ב"עושות כותרות"
לא הכי נאמנה למציאות, אבל מלאה במסרי פמיניזם. מתוך "עושות כותרות"
(צילום: Philippe Bosse/Freeform/Universal Television באדיבות yes)