על סט הצילומים של סדרת הנוער האלמותית, "הצלצול הגואל", אסור היה לקלל. פיטר אנגל, מפיק הסדרה וכל שלוחותיה (והיו לא מעט), היה מכור לשעבר שנגמל מהסם וגילה את האור כנוצרי שנולד מחדש. ככזה, היה חשוב לו שהסט של תיכון "בייסייד" יישאר אוטופיה טהורה וזכה, שזה אומר בין היתר לא לנבל את הפה. החוטאים נענשו ואף נקנסו. אבל האווירה הסטרילית בסדרה, שהפכה ללהיט בסוף שנות ה-80, לא בהכרח התפשטה גם אל מחוץ לסט. מי כן התפשט? לא מעט מחברי הקאסט, שמצאו את עצמם במרכזם של סקנדלים מוזרים יותר ופחות. הודות לחידוש של "הצלצול הגואל" שעולה השבוע (ה') ב-Peacock, פלטפורמת הסטרימינג של רשת NBC, חלקם אף ישובו למסך הקטן - הפעם כדור ההורים, והם נראים מבוטוקסים ומוכנים לפעולה. לרגל המאורע המסקרן, חזרנו לכמה מהסקנדלים שליוו את כוכבי הסדרה - מאז ועד היום.
8 צפייה בגלריה
"הצלצול הגואל"
"הצלצול הגואל"
"הצלצול הגואל"

סרט הקאלט (הארוטי) של אליזבת ברקלי

נתחיל בחוב הקטן מהפסקה הקודמת: מי ששערורייתה זכורה בעיקר בזכות התפשטותה היא אליזבת ברקלי, שגילמה את ג'סי ספאנו המתולתלת היפהפייה. ספאנו, אגב, לא הייתה אמורה להיכלל בקאסט הסדרה מלכתחילה אבל כל כך מצאה חן בעיני המפיקים כשהגיעה לאודישן, שהם בראו עבורה את התפקיד. לקראת סוף העונה האחרונה ברקלי הצהירה שהיא מתכוונת להפנות את המשאבים האמנותיים שלה לאפיק הקולנועי, אלא שאיש לא שיער לאיזה קולנוע בדיוק היא התכוונה, כנראה גם לא היא עצמה.
8 צפייה בגלריה
אליזבת ברקלי ב"נערות שעשועים"
אליזבת ברקלי ב"נערות שעשועים"
זכה בשבעה פרסים - בטקס הראזי. אליזבת ברקלי ב"נערות שעשועים"
"נערות שעשועים" הייתה דרמה ארוטית בכיכובה של ברקלי, שגילמה בה רקדנית עמודים וכללה עירום מלא של הדמות. הסרט הפך לקאלט אבל לא בהכרח לטובתה של הכוכבת - הוא זכה בשבעה פרסי ראזי (לביצועים הגרועים בקולנוע), כמות שבזמנו נחשבה לשיא, כולל פרס השחקנית הגרועה ביותר ופרס הכוכב החדש הגרוע ביותר, שניהם הוקדשו לברקלי. מיותר לציין ש"נערות שעשועים" קטע באיבה את הקריירה הקולנועית שלה.

מתלוננות האשימו את מריו לופז באונס

מריו לופז גילם את איי.סי סלייטר, חברו הטוב של זאק מוריס. רגע לפני שהסדרה ירדה, בשנת 1993, הגישה בחורה בת 19 תלונה נגד לופז בטענה שאנס אותה בביתו. לדבריה, התקיפה התרחשה שנה קודם לכן, כשלופז היה בן 19 והיא נסעה לבקר אותו בביתו. פרקליטו של לופז טען כי השחקן "הכחיש זאת בתוקף" והוסיף כי "כל מי שפגש את הילד הזה או את משפחתו יודע שהוא פשוט נשמה עדינה באמת ואדם טוב". עורך דינו הוסיף כי ייתכן שהמאשימה העלתה את ההאשמות כדי לזכות ב"חשיפה" או ברווח כספי - טענה שהיא הכחישה. לאחר שהתלונה התפרסמה, "לוס אנג'לס טיימס" דיווח כי אישה נוספת האשימה את לופז בתקיפה מינית שלה שנתיים קודם לכן. עם זאת, הרשויות סירבו להגיש כתב אישום בשני המקרים עקב חוסר ראיות, ובמקרה הראשון, גם בגלל עדים שלטענתם "סתרו" את סיפור המאשימה - והמשטרה סגרה את התיקים.
8 צפייה בגלריה
מריו לופז
מריו לופז
הכחיש את ההאשמות בתוקף. מריו לופז
(צילום: מתוך "הצלצול הגואל", NBC)

לארק וורהיס מוחרמת - ומוחזרת לסדרה

השחקנים הראשיים בסדרה בילו יותר זמן על הסט מאשר בבית ספר אמיתי, ומשום שהיו בני הנוער היחידים על הסט הם למעשה היו חיי החברה זה של זה, כולל קליקות, רומנים ו-He Said She Said מתבקשים. במהלך השנים, מארק פול-גוסלאר (זאק מוריס), מריו לופז (איי.סי סלייטר), טיפני אמבר-ת'יסן (קלי קפאוסקי) ואליזבת ברקלי (ג'סי ספאנו) הצליחו לשמור על קשר. השחקנית לארק וורהיס, שגילמה את ליסה טרטל הפאשניסטה, נשארה מחוץ לתמונה מסיבות לא ברורות, וכמוה גם דסטין דיאמונד (סקריץ') - על אף במקרה שלו ישנן סיבות ברורות מאוד, שיפורטו בהמשך.
8 צפייה בגלריה
לארק וורהיס
לארק וורהיס
אובחנה כסובלת מהפרעה דו קוטבית. לארק וורהיס
(צילום מסך)
גם באיחוד שנערך על ידי מגזין People בשנת 2009 וגם במערכון המפואר שעשה ג'ימי פאלון ב-2015 וורהיס לא נכחה. למעשה, על פי הפרסומים המוקדמים, וורהיס לא הוזמנה לקחת חלק אפילו בחידוש הנוכחי, והגיבה על כך בתוכנית "ד"ר אוז". בפברואר האחרון השחקנית הגיעה לתוכנית האירוח כדי לשתף את הצופים בחייה מאז אובחנה כסובלת מהפרעה דו-קוטבית, אבל על הדרך נשאלה גם אם נפגעה מהעובדה ש"הצלצול הגואל" המשיכה הלאה בלעדיה. וורהיס ענתה בעדינות שכן, היא אכן נפגעה, אבל שהיא מודה על ההזדמנות שניתנה לה בעבר להיות חלק מסדרה מצליחה כל כך. בסוף אוקטובר, באורח פלא, שחררה Peacock תמונה של ליסה טרטל העכשווית כשהיא ישובה במשרדה כמעצבת אופנה מצליחה. לא ברור לכמה פרקים טרטל תהנה מהמשרד ומההתקדמות הנאה בקריירה שלה, אבל אין ספק שבהתחשב ברוח התקופה, Peacock חסכה לעצמה לא מעט ביקורת חברתית.

חשבתם שסקריץ' מוזר? המציאות של דסטין דיאמונד מטורפת ודוחה בהרבה

הסקנדליסט הראשי, ללא תחרות, הוא כמובן האחרון שהייתם מצפים ממנו להסתבך, להלן דסטין דיאמונד שגילם את סקריץ' - החננה שהיה מספיק חכם כדי להמציא את הבינה המלאכותית ולבנות לעצמו רובוט, אבל טיפש מספיק כדי לא להבין שזאק מנצל אותו ללא הרף. בספר שהוציא מריו לופז, Just Between Us, מספר השחקן הלטיני שדיאמונד היה זימתי באופן שגרם לשאר הקאסט להתרחק ממנו. העובדה שהוא היה צעיר בכמה שנים מכל האחרים (פרט ש"נעלם" מעיניהם של המפיקים בבואם ללהק אותו) וגם לא היה אטרקטיבי כמוהם, בידלה אותו עוד יותר. "הוא היה מהילדים המעצבנים האלה, שחשבו שזה קורע מצחוק לצלם את האיברים המוצנעים של עצמם ולפזר את התמונות על כל הסט", כתב לופז. ברור, למי מאיתנו לא היה את החבר הזה, הא?
אבל המסע של סקריץ' העפיל בהמשך לפסגות קרינג' הרבה יותר מרשימות. אחרי שגילם את הדמות במשך 13 שנה (כולל סדרת האם של "הצלצול הגואל", "בוקר טוב, מיס בליס") והשתתף בכמה סדרות ריאליטי, הוא החליט לביים לעצמו קלטת סקס שקיבלה את השם המדהים Screeched: Saved by the Smell. בקלטת, שיצאה בשנת 2006, מתפלש דיאמונד בשתי נשים. כמה שנים מאוחר יותר הוא הודה שלמעשה רק הפנים שלו כיכבו בסרט ושאת החלקים שבהם מופיע עירום פרונטלי גילם כפיל.
8 צפייה בגלריה
דסטין דיאמונד
דסטין דיאמונד
בסוף גם נעצר. דסטין דיאמונד
(צילום: AP)
בניסיונותיו לנצל עוד קצת את תרנגולת הזהב הוציא דיאמונד ספר (!) שלוש שנים לאחר מכן, בשם Behind the Bell, שבו הוא משליך טינופת על כל מה שבמקרה עבר באזור במהלך צילומי הסדרה. הטענה הכללית שלו הייתה שהסט היה מלא ב"סקס, סמים ומסיבות פראיות". הספר עורר זעם בקרב הקולגות שלו ואחרי כמה שנים, כהרגלו בקודש, דיאמונד הודה שסופר הצללים שלו ניפח או המציא את רוב החומרים בספר, שהוא לא קיבל את הספר לאישור, שהוא כן קיבל את הספר לאישור אבל שהכלב אכל אותו ושלמעשה לא היה לו מושג מה עומד להופיע בספר עד שפורסם.
כל זה לא הפריע לדיאמונד להעניק את ברכתו לסרט טלוויזיה עלילתי שנקרא "הסיפור הלא ידוע של 'הצלצול הגואל'" (The Unauthorized Saved by the Bell Story), שהתסריט שלו התבסס על היצירה הספרותית הנ"ל. הסרט שיצא ב-2014 זכה לביקורות שליליות ולמיליון וחצי צופים, חלקם זועמים. הוא עסק באירועים שהתרחשו לכאורה על סט הצילומים, כמו למשל סיפורו של דיאמונד על הפעם ההיא שבה אחת הניצבות זלזלה בו בפני השחקנים האחרים, והוא בתגובה השתין לה בארנק.
דיאמונד אומנם לא היה אהוב על הקולגות שלו, אבל ללא ספק היה אחד מכוכבי הסדרה בעיני המפיקים. אנגל, המפיק שנולד מחדש, מספר שבכל פעם שסצנה מסוימת לא עבדה הוא הוסיף בהערות לסצנה את הכיתוב "עוד סקריץ'", עד כדי כך שלחג המולד הצוות קנה לו מדבקות עם הכיתוב "עוד סקריץ'", לנוחיותו האישית. אבל בחזרה לדיאמונד - בשנה בה יצא הסרט, השחקן הצליח להיעצר בערב חג המולד לאחר ששלף אולר קפיצי על בחור אחר ודקר אותו. במשפט נקבעו לדיאמונד ארבעה חודשי מאסר, מתוכם ריצה שלושה ושוחרר על תנאי. הוא הצליח להפר את תנאי המבחן וחודש לאחר שיצא מהכלא חזר אליו שוב. קריירת הסטנד-אפ שלו, אגב, עדיין מג'עג'עת. מעניין למה.

מין מסוכן

הספר של סקריץ' אולי היה מופת של ניפוח אבל כנראה שהיה בו גם גרעין של אמת. גוסלאר (זאק החתיך בשבילכם) הודה בריאיון שהוא יצא ואף קיים יחסי אישות עם כל בנות הקאסט, בשלב זה או אחר בסדרה, להלן וורהיס, ברקלי ות'יסן. הוא מדגיש שלא מדובר בעניין בלעדי עבורו ושכל השחקנים בקאסט יצאו אחד עם השני במהלך הצילומים והגדיר את חגיגת הדייטים כ"גילוי עריות".
בספר זיכרונות שהוציא אנגל, המפיק, הוא חושף שת'יסן (קלי) אכן ניהלה רומנים עם לופז וגוסלאר, לא בזמנים חופפים כמובן, ושהזוגיות שלה עם לופז הסתיימה באופן מביך במיוחד - היא תפסה אותו בוגד בה עם ניצבת בסדרה באחד מחדרי ההלבשה. ת'יסן, שכמיטב המסורת האמריקנית לבשה באותה עת את הז'קט של לופז, קרעה את הז'קט בזעם ויצאה בסערה מהחדר.
8 צפייה בגלריה
טיפאני אמבר ת'יסן
טיפאני אמבר ת'יסן
גילתה שלופז בוגד בה על הסט. טיפאני אמבר ת'יסן
(צילום: מתוך "הצלצול הגואל", NBC)
לפי הספר של סקריץ' - שהוא, מה לעשות, כנראה מרתק הרבה יותר - ת'יסן עצמה לא טמנה ידה בשום צלחת. הפרק שבו ג'סי מתמכרת לגלולות קפאין (אחרי ש-NBC הטילו וטו על סמים קשים יותר), הוא אחד הפרקים הזכורים בסדרה, אבל אולי לא מהסיבות הנכונות. עם כל הכבוד לג'סי על טריפ של קפאין, בצילומי הפרק הזה השתתף אדי גרסיה, שהיה אז החבר הרשמי של ת'יסן. אפילו במהלך צילומי הפרק הזה דילגה ת'יסן (לכאורה!) בין לופז וגוסלאר, כשגרסיה נמצא על הסט כשחקן אורח. רק לאחר שהצילומים הסתיימו גרסיה גילה את דבר הפוליאמוריה העליזה שהתרחשה מאחורי גבו ונפרד מת'יסן.
ג'וס אחרון שנוגע למערכות היחסים הסבוכות מאחורי הקלעים מגיע דווקא מגולסאר עצמו. לארק וורהיס והיפיוף הבלונדיני (שצבע שערו המקורי, אגב, חום כהה והוא התבקש לצבוע לבלונד מדי שבועיים במהלך השנים שבהן הופיע בסדרה) יצאו רשמית במשך שלוש שנים במהלך הצילומים. בדיעבד, הודה גולסאר שלמרות רגשות האשם הוא מצא את עצמו מתרועע עם בחורות אחרות במקביל.
8 צפייה בגלריה
מארק פול גולסאר ולארק וורהיס
מארק פול גולסאר ולארק וורהיס
מקבל אחרות בזמן הקשר שלהם. מארק פול גולסאר ולארק וורהיס
(צילום: מתוך "הצלצול הגואל", NBC)

כשדייוויד גרין וארקל פספסו את "הצלצול הגואל"

שני שחקנים שהיו אמורים לקחת חלק בסדרה אבל נפלו בשלב מתקדם הם ג'ליל וייט, שהתפרסם בהמשך כארקל בסדרה "אריזה משפחתית", ובריאן אוסטין גרין, שהשאיר את חותמו בהמשך כדייוויד סילבר, החבר של דונה מרטין. מכיוון ש"הצלצול הגואל" שובצה בדיוק בין הסרטים המצוירים של הילדים וקומדיית מבוגרים הוחלט שאף סצנה לא תימשך יותר משני עמודים וחצי, בדומה לקצב המהיר של סרטונים מצוירים. ויתמקדו בבני הנוער. ארבע דמויות עברו מהסדרה המקורית ו"הצלצול הגואל", ששודרה בשבת בבוקר, הפכה ללהיט.
8 צפייה בגלריה
מתוך "בוקר טוב, מיס בליס"
מתוך "בוקר טוב, מיס בליס"
נגנזה במהרה. גוסלאר מתוך "בוקר טוב, מיס בליס"
(צילום מסך)