רשת CBS הודיעה אמש (ב') על שינוי משמעותי במדיניות הליהוק שלה בתוכניות הריאליטי בהפקתה, על מנת לעודד גיוון וייצוג של מיעוטים שונים על המסך. מעתה, צוות המתמודדים ב"הישרדות", "האח הגדול", "אי האהבה" ותוכניות נוספות יורכב מ-50 אחוז אפרו-אמריקנים, היספנים ובני מיעוטים נוספים.
1 צפייה בגלריה
הישרדות אמריקה
הישרדות אמריקה
מתוך "הישרדות" האמריקנת
"ז'אנר הריאליטי סובל מחוסר ייצוג והוא צריך להיות מכיל יותר עוד בשלבי הפיתוח, הליהוק וההפקה", אמר בהצהרה לתקשורת ג'ורג' צ'יקס, נשיא חטיבת הבידור של CBS. "אנחנו שואפים להשתפר בכל המקומות האלה, וההכרזה הזאת היא צעד חשוב שנועד להביא קולות חדשים וליצור תוכן שישפיע על הגיוון בתוכניות הלא מתוסרטות שלנו, ובמקביל גם בכל הרשת". לדברי מנהלי CBS, השינוי המיוחל יחל כבר בעונות הבאות של תוכניות הריאליטי של הרשת.
הצעד הגיע אחרי שבקיץ האחרון, על רקע המחאות שהתפרצו בארצות הברית בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, מתמודדי עבר אפרו-אמריקנים שהשתתפו ב"הישרדות" חלקו את התחושות שלהם בנוגע לייצוג בתוכנית. הם הקימו את קבוצת "ברית השורדים השחורה", שמטרתה לחשוף את החוויה המשותפת שעברו וכללה, בין היתר, גזענות ודעות קדומות במהלך ואחרי התוכנית. בנוסף, חלק מחברי הקבוצה נפגשו עם מנחה התוכנית, ג'ף פרובסט ועם המפיקים שלה, כדי להציף את בעיית חוסר הייצוג והפתרונות לכך. לדבריהם, החלטות עריכתיות משמרות חלק מהסטריאוטיפים בנוגע לאנשים שחורים, כמו למשל שהם עצלנים ולא יודעים לשחות. בנוסף, יש משמעותית פחות מתמודדים שחורים מלבנים שמוזמנים להשתתף בעונות אולסטאר, גם אם הם ניצחו או הגיעו רחוק במשחק. יש לציין כי במהלך 40 העונות של "הישרדות" לאורך השנים, רק ארבעה מתמודדים אפרו-אמריקנים זכו בפרס הגדול.