השחקן האמריקני גווין מקלאוד, המוכר מתפקיד הקפטן בסדרת הטלוויזיה "ספינת האהבה", הלך לעולמו בגיל 90. כך מדווחים היום (שבת) ברחבי העולם. הוא מת בביתו שבקליפורניה, כשהוא מוקף בקרוביו. בחודשים האחרונים מצבו הבריאותי התדרדר בהדרגה.
מקלאוד נולד ב-1931 בניו יורק בשם אלן ג'ורג' סי להורים ממעמד הביניים. הוא החל ללמוד משחק בקולג', ובעודו מחפש עבודה בעולם השעשועים, החליט לשנות את שמו. בשנת 2013 סיפר בריאיון כי חש ששמו המקורי חסם את דרכו להצלחה וכי "אלן לא היה שם חזק מספיק".
2 צפייה בגלריה
גווין מקלאוד
גווין מקלאוד
גווין מקלאוד
(צילום: AP)
בשנת 1957, כשהיה בן 26, קיבל תפקיד קטן ראשון בטלוויזיה, בסדרה The Walter Winchell File ובשנה שלאחר מכן כבר רשם את הופעת הבכורה שלו בסרט קולנוע, The True Story of Lynn Stuart. מרגע שהתחיל, מקלאוד לא הפסיק לככב על המסך, בקריירה שנמשכה למעלה משישה עשורים. בזמן הזה כיכב בעשרות סדרות וסרטים.
בראשית שנות ה-70 החל לככב באחת ההופעות הזכורות ביותר שלו, בקומדיית המצבים "המופע של מרי טיילר מור" שנוצרה על ידי ג'יימס ל. ברוקס. על תפקידו כאיש החדשות מארי סלוטר קיבל שתי מועמדויות לגלובוס הזהב. התוכנית שודרה במשך שבע עונות, עד 1977 וזכתה להצלחה רבה.
אך התפקיד הגדול ביותר של מקלאוד היה ללא ספק זה של קפטן מריל סטובינג, הרב-חובל המסור של ספינת תענוגות הרומנטית ומלאת היצרים "נסיכת האוקיינוס השקט". התוכנית שודרה בכ-90 מדינות ברחבי העולם במשך תשע עונות מ-1977 עד 1986 והפכה לקלאסיקה טלוויזיונית. על תפקידו בתור הקפטן קיבל השחקן שלוש מועמדויות לגלובוס הזהב.
2 צפייה בגלריה
"ספינת האהבה"
"ספינת האהבה"
"ספינת האהבה"
(כרזה רשמית)
לאחר ירידת התוכנית מהמסך, מקלאוד ניצל את המוניטין שלו כנציג הים על המסך, והתפרנס במשך שנים ארוכות מפרסום הפלגות נופש. במקביל הוא המשיך להופיע בתפקידים קטנים בטלוויזיה, בקולנוע, במחזות זמר וכזמר על במות ברחבי העולם, ואף הגיש עם אשתו פטי תוכנית על ענייני זוגיות.