נדמה לי שזהו, הקול הזה ששמענו היה של "המירוץ למיליון" פוגעת בתחתית. התוכנית, שגמר עונת האולסטארס שלה שודר אמש (ג'), הפכה רשמית מפסטיבל ריאליטי אופטימי ומאתגר למלחמת ההתשה. המרחק שעבר הפורמט מהתחרות הכיפית והתמציתית בארצות הברית ועד לדרמת הגלדיאטורים שהיא בישראל התנקז אתמול, בפרק הגמר, אל הקלוז-אפ על העיניים המתגלגלות של נתא לפני שהתעלף, אל הגוף השמוט שלו מתנדנד בגובה אללה יסתור, אל הבכי של אסף, אל המבטים המובסים של יוסיאל ויעל. אז כן, יש לנו זוג מנצח, והם אפילו הפייבוריטים שלי אז אין לי באמת סיבה להתלונן, אבל יסלח לי האל הטוב - ממתי פרומו כמו "המשימה המסוכנת ביותר בתולדות המירוץ" הוא פרומו לגיטימי? על מה הגאווה הגדולה שהצלחתם להתעלל במתמודדים שלכם? ולא חבל? אולי תרצו להפיק עוד עונת אולסטארס? למה לא להשאיר משהו בצד, לשעת צרה?
יעל ויוסיאל זוכים ב"המירוץ למיליון"
(באדיבות רשת)
כמובן שהמשימה האחרונה, שצולמה שנתיים לאחר שהזוגות חזרו מברזיל, היתה אנטיתזה מוחלטת לכל הגמר - עם תיקי הגב שלהם (שמלאים במה בדיוק? בבגדים להחלפה ותיק רחצה לדרך מקרית ההיי-טק לבית לסין?) התבקשו הזוגות לפתור קושייה בחשבון פשוט ואז להגיע אל אחד התאטראות התל אביביים, כי בכל זאת קורונה אז מדובר בלוקיישן פנוי. אבל העיקר שיוסיאל ויעל עשו את התיקון שלהם אף על פי כן ולמרות הכל. הם באו נחושים ומפוקסים, הם נלחמו כמו אריות על כל משימה. הם שכללו את התקשורת הזוגית שלהם לרמה גבוהה, לא התעצלו ונתנו את הטסטמוניות הכי טובות. הם סיפקו בידור אינטליגנטי כמעט כמו הרכישה של בית"ר ירושלים על ידי איחוד האמירויות. הם נאבקו בעצורים ויכלו להם, ואף שרדו חרם מצד שני והנספח שלה, שי (שאלוהים יודע מה עבר עליה מאז הזכייה שלהם בעונה ההיא, אבל זה לא עשה לה טוב. אחותי, קחי שני צעדים אחורה ותפרקי בבקשה את המחסנית).
3 צפייה בגלריה
יעל ויוסיאל
יעל ויוסיאל
סיפקו בידור אינטליגנטי. יעל ויוסיאל זוכים בגמר "המירוץ למיליון"
ולסיום, הם אומנם לא הגיעו לשלישייה אבל אני רוצה להקדיש את הגמר הזה גם לאחים שפלן, שההדחה שלהם פסע לפני הגמר סדקה לי את הלב. אם למישהו היה מגיע להתמודד בגמר הזה, כלומר חוץ מליעל וליוסיאל, זה להם. לא נעים להגיד, אבל אם היה צדק בעולם אז עומר ונטע - על כל תשע הנשמות שלהם - היו מודחים במקומם ובן ואורי, הג'נטל ג'יאנטס של העונה הזאת, היו לפחות מחתימים כרטיס בפרק האחרון, בזכות ולא בצדק. אל תבינו לא נכון, נטע ועומר היו חמודים להפליא אבל לגמר הזה הם הפליגו בכל פעם על ספינת הצלה אחרת כשמצאו את עצמם על סף טביעה שוב ושוב - כולל פעם אחת לפחות על ידי האחים עצמם, שפשוט מסרו להם את התשובה הנכונה באחת המשימות. אז נכון שאין מחיר לשורות כמו "האם שומעים את ה-ו' במילה טרופית" שנטע הנפיקה במהלך העונה, אבל לשפלנים הגיע יותר, אינשאללה בעונת האולסטאר הבאה.
3 צפייה בגלריה
בן ואורי
בן ואורי
אינשאללה באולסטארס הבא. השפלנים, בן ואורי
(צילום: עדי אורני)
עכשיו, אחרי שהסתיימה השעטה של רשת עם עונת האולסטארס של "המירוץ למיליון", זה אולי זמן טוב עבור הזכיינית להביט אחורה, ולהבין אם ההשקעה עדיין משתלמת. השקעה עצומה בעונה עם מתמודדים אהובים ומוכרים התקפלה, למרבה הצער, בפני כמה סלבריטאים במסיכה שהופיעו בין דאחקות של שחר חסון. לא מדובר בעונה גרועה, ו"המירוץ" הוא אחד הפורמטים שדווקא האזרוח שלו בארץ הוליד יצור חדש שמתאים יותר לקהל הישראלי, ובכל זאת - הוא מתקשה לייצר את הבאזז שיצרה התוכנית בעונותיה הראשונות. למה? הניחוש שלי טוב כמו שלכם. מה שבטוח הוא שעם הזמן העסק הפך ממרשים ומרגש לקרינג'י ומתסכל. מכיוון שעונת הקורונה היא כרגע אם כל ההפקות, הריצה מסביב לעולם תיאלץ להמתין ומי יודע אם בכלל נראה את רון שחר מזניק שוב מתמודדים. את הזמן הזה רשת יכולה לנצל כדי לחשב את המסלול מחדש, ומי יודע? אולי הפעם הוא לא יעבור בנתב"ג.
3 צפייה בגלריה
מתוך גמר "המירוץ למיליון"
מתוך גמר "המירוץ למיליון"
מי יודע אם נראה אותו מזניק שוב מתמודדים. רון שחר מתוך "המירוץ למיליון"
(צילום מסך)