"ארץ נוודים" ממשיך להתחזק לקראת האוסקר: אחרי שקטף את פרס סרט הדרמה הטוב ביותר בגלובוס הזהב וזכה באריה הזהב בפסטיבל ונציה, הסרט "ארץ נוודים" של הבמאית קלואי ז'או ממשיך במירוץ עם זכיות נוספות, הפעם בטקס פרסי הבאפט"א של האקדמיה הבריטית לקולנוע שהתקיים אמש (א') בלונדון. "ארץ נוודים" זכה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, השחקנית הראשית (פרנסס מקדורמנד), בימוי (ז'או היא האישה השנייה בהיסטוריה שזוכה בפרס זה) וצילום.
2 צפייה בגלריה
מתוך "ארץ נוודים"
מתוך "ארץ נוודים"
מתוך Nomadland
בפרס השחקן הטוב ביותר זכה אנתוני הופקינס על תפקידו בסרט "האב". דניאל קלויה לקח את פרס שחקן המשנה על "יהודה והמשיח השחור" ויון יו ז'אנג זכתה בשחקנית המשנה על הופעתה ב"מינארי".
בטקס מחולק גם פרס לסרט הבריטי הטוב ביותר, אותו קטף "צעירה מבטיחה" של אמרלד פנל. בסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה "סיבוב נוסף" של תומאס וינטרברג ובפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר זכה "מורתי התמנונית" של נטפליקס.
2 צפייה בגלריה
קלואי ז'או
קלואי ז'או
קלואי ז'או
(צילום: AFP PHOTO / BAFTA)
בטקס לא הייתה נציגות ישראלית, אבל בקטגוריית הסרט הבריטי הקצר זכה The Present של הבמאית הבריטית ממוצא פלסטיני, פראח נאבלוסי. הסרט עוקב אחר אב וביתו שמתגוררים סמוך לגדר ההפרדה ויוצאים לקנות מקרר. המשימה הפשוטה לכאורה נתקלת באכזריות ובהשפלות כאשר הם עוברים במחסומים הישראליים. הסרט מועמד גם לטקס האוסקר, והוא יתחרה גם מול הנציג שלנו בטקס, "עין לבנה" של תומר שושן.
כיאה לתקופת הקורונה, הטקס התקיים באופן ווירטואלי. הנסיך וויליאם, שהיה אמור להגיש קטע מעבר בטקס, לא הגיע השנה בעקבות מות סבו, פיליפ, ובמהלך הטקס שודרה לו מחווה מרגשת. בנוסף הוענק פרס מפעל חיים לבמאי אנג לי.