אלבומו הראשון של בוב דילן מאז 2012 ממשיך לעורר הדים: Rough and Rowdy Ways שיצא לפני כשבועיים, זכה לביקורות מהללות בשלל אתרים וכעת נכנס למקום השני במצעד 40 הגדולים של הבילבורד לצד שלל אלבומי היפ הופ ופופ. אולם זהו אינו הישגו הגדול - כניסתו של האלבום למצעד הפכה את הזמר היהודי-אמריקני וזוכה פרס הנובל לספרות, לאמן הראשון אי פעם שהצליח להכניס אלבום למצעד 40 הגדולים בכל עשור מאז שנת 1960.
1 צפייה בגלריה
ממשיך לשבור שיאים. בוב דילן
ממשיך לשבור שיאים. בוב דילן
ממשיך לשבור שיאים. בוב דילן
(צילום: רז שכניק)
לא רק בארצות הברית דילן שובר שיאים, האלבום הזניק אותו גם למקום הראשון בבריטניה והפך אותו רשמית לאמן המבוגר ביותר שהגיע למעמד זה במצעד של הממלכה המאוחדת. בגיל 79, דילן שבר את השיא של פול סיימון שהיה בן 74 כשאלבומו האחרון יצא ב-2016 והגיע למקום הראשון. האישה המבוגרת ביותר שהצליחה להכניס שיר למצעד הבריטי בגיל 92 היא דיים ורה לין, שהלכה לעולמה מוקדם יותר החודש.
לפי נילסן מיוזיק, חברה לניתוח נתוני מכירות, האלבום שיצא החודש מכר 51,000 עותקים בארצות הברית וצבר 3 מיליון האזנות בשירותי הסטרימינג. עם יציאתו, זכה אלבום האולפן ה-39 של דילן לשבחי המבקרים, שהכתירו אותו לאחד מאלבומיו הטובים אי פעם – תואר מפתיע עבור יוצר שאלבום הבכורה שלו יצא אי שם ב-1962. האלבום החדש כולל שיר בן 17 דקות בשם Murder Most Foul, שמגולל את ההיסטוריה האמריקנית מאז רצח קנדי, ולפי NPR יש בשיר אזכורים ל-74 שירים אחרים לפחות.
בבילבורד מציינים כי היחידה שיכולה להתחרות בהישג של דילן היא זמרת יהודיה אחרת – ברברה סטרייסנד, שהצליחה גם היא להגיע למצעד 40 הגדולים בכל עשור, מלבד הנוכחי, שבו עדיין לא הוציאה אלבום. על אף ההישג הנוכחי, לדילן עדיין יש חור בכל הקשור למצעד הבילבורד - אלבומים רבים שלו הגיעו למקום הראשון וכך גם שירים במצעדים הז'אנריים, אך הוא עדיין לא הצליח להכניס שיר למקום הראשון במצעד ה-HOT 100 הנחשב.