הזמר עומר אדם דורש משר הבריאות יולי אדלשטיין להתנצל על דברים שאמר עליו בישיבת הממשלה. אם השר לא יתנצל - אדם אף מאיים בתביעה.
ראשיתו של הסיפור במסיבת בר המצווה של אחיה של בת זוגו של אדם, שנערכה במגדלי יוקרה בתל אביב לפני כחודש ועוררה סערה בעקבות טענות שפעלה לכאורה בניגוד להנחיות.
2 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
עומר אדם
(צילום: יאיר שגיא)
על פי המכתב של נציגיו של אדם, אדלשטיין אמר בישיבת הממשלה כי "כל עוד מותר לעומר אדם לעשות מסיבות והכול מתועד ולא מגיע אף שוטר - זה מעביר מסר בעייתי לציבור. שתתכבד המשטרה ותיתן זימון לחקירה לידוענים שמפרים את ההנחיות. אם עושים לכל מיני חבר'ה כמו עומר אדם הנחות ומותר להם לעשות את מה שהם עושים, איך אפשר להסביר לילדים בני 16 או חיילים לשמור על ההנחיות?".
אדם, באמצעות נציגיו, כתב במכתב לשר הבריאות: "עם כל הכבוד הראוי אמירתו של כבוד השר איננה אמת, היא איננה מתארת את העובדות כהוויתן וממילא מהווה פגיעה קשה וחמורה בשמו של מרשנו ובמוניטין של מרשנו אשר לא דבק בו כל רבב".
אדם הוסיף באמצעות נציגיו כי הוא "לא ערך כל מסיבה ולא קיבל או ביקש לאי אלו הנחות הנוגעות לנהלי משרד הבריאות. ההפך הוא הנכון - מרשנו מקפיד למלא אחר הנחיות כל העת. אדם הקפיא וביטל את כל פעילותו העסקית במשך כל תקופת מצב החירום וממילא לא ביקש כל הקלות או הנחות. מרשנו הקפיד ועודנו מקפיד על הנחיות משרד הבריאות כאזרח שומר חוק במדינת ישראל. כל רמיזה או אמירה אחרת חוטאת למציאות ולאמת, וממילא מהווה הוצאה דיבתו של מרשנו.
מרשנו מצר על כך כי בשל 'הנוחות' להשתמש בשמו, הרשה לעצמו כבוד השר לעשות שימוש פופוליסטי, ציני ופסול בשמו..."
אדם כותב במכתבו באמצעות נציגיו כי הוא דורש משר הבריאות לפרסם התנצלות פומבית ומיידית, שתצא באופן ישיר מלשכת כבוד השר. "עם כל הכבוד הראוי, כבוד השר אינו מורם מעם ומכאן כי הימנעותו מלעשות כן תיאלץ את מרשנו לפעול משפטית כנגד כבוד השר".
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין
(צילום: נדב אבס)
מטעם שר הבריאות הגיבו בביטול למכתב של אדם שפורסם בחדשות קשת וכתבו כי "מבדיקה שנערכה עולה כי המסיבה המדוברת היא אירוע בר מצווה של אחיה של בת זוגו של מר אדם... מתמונות וסרטונים מהאירוע שפורסמו בתקשורת עולה כי מדובר היה באירוע רב משתתפים, הרבה יותר מ-50 שהותרו... מהאמור עולה לכאורה שמר אדם השתתף במסיבה ואף נראה שהופיע בה וזאת בניגוד לאיסור על התקהלות. כמו כן, לפחות בחלקים מהאירוע שצולמו והופצו בתקשורת נכח מבלי לעטות מסכה ומבלי לשמור על מרחק כנדרש בצו בריאות העם. בנסיבות אלה איננו סבורים שמר אדם זכאי לבוא בטענות למאן דהוא".
מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "השר אדלשטיין קורא לכל אדם באשר הוא, ידוען, מיליארדר או אדם מן המניין לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. השר לא התייחס לאף אדם ספציפי בפורום פומבי ואין בכוונתו לעשות כן גם כעת. נשוב ונבקש מכל ידוען לתת דוגמה אישית, לסרב להגיע לאירועים בהם מפירים את ההנחיות ולהשתמש בכוחו הציבורי למען בריאות הציבור".