בתחילת החודש הלך לעולמו השחקן האגדי קירק דאגלס, כשהוא בן 103. כעת נחשף כי את כל הונו, המוערך בכ-61 מיליון דולר, בחר לתרום לצדקה, ולא להוריש לבניו - כפי שמדווח "המירור".
על פי בקשתו של דאגלס, 50 מיליון דולר מהירושה יועברו לקרן דאגלס, שהקים עם אשתו אן במטרה "לעזור לאלו שלא יכולים לעזור לעצמם בדרכים אחרות". עם המוטבים נמנים אוניברסיטת סיינט לורנס, שמממנת בכסף מלגות לסטודנטים מעוטי יכולת ובני מיעוטים; בית הכנסת סיני שבווסטווד, המפעיל מרכז מיוחד לילדים; תיאטרון קירק דאגלס בקולבר סיטי - בית קולנוע רעוע ששופץ על ידי בני הזוג והפך למתחם הופעות חיות; ובית החולים לילדים בלוס אנג'לס. בשלב זה עוד לא ברור לאן ייתרם שאר הסכום.
2 צפייה בגלריה
מייקל וקירק דאגלס
מייקל וקירק דאגלס
מייקל וקירק דאגלס
(צילום: AP)
החדשות האלו לא יפתיעו במיוחד את מקורביו ומעריציו של דאגלס: השחקן היה פילנתרופ ידוע, שבמרוצת השנים נהג לתרום עשרות מיליוני דולר לעמותות שונות ולארגונים ללא מטרות רווח. בנו, השחקן מייקל דאגלס, שאינו מוזכר כאחד היורשים, יוכל להתנחם בהונו העצמי, שמוערך בכ-300 מיליון דולר, נכון לשנת 2020.
כזכור, ב-6 בפברואר הודיע מייקל דאגלס על מותו של אביו בחשבון האינסטגרם שלו. "בצער רב אחי ואני מודיעים שקירק דאגלס הלך לעולמו בגיל 103", כתב. "עבור העולם הוא היה אגדה, שחקן מתור הזהב של הקולנוע שחי טוב בשנות הזהב שלו, בן אנוש שהנחישות שלו לצדק והמטרות שבהן האמין הציבו רף לשאוף אליו".
2 צפייה בגלריה
קירק דאגלס ואישתו אן בוידנס
קירק דאגלס ואישתו אן בוידנס
קירק דאגלס ואישתו אן בוידנס
(צילום: AP)
דאגלס האב נחשב לאחד הכוכבים האחרונים של תור הזהב ההוליוודי: הוא היה מועמד שלוש פעמים לאוסקר, אך מעולם לא זכה בפסלון המיוחל, אם כי בשנת 1996 זכה בפרס אוסקר על מפעל חיים. מבין סרטיו הבולטים ניתן למנות את "עשרים אלף מיל מתחת למים" (1954), "שבילי התהילה" (1957), "ספרטקוס" (1960), "התאווה לחיים" (1956), "שבועיים בעיר זרה" (1962) ו"הטל צל ענק" (1966) אשר צולם בישראל.