פסטיבל הקולנוע טרייבקה הכריז אמש (ה') על הסרטים הזוכים במסגרות השונות, אשר חזרו לחיים בהקרנות פיזיות שנערכו באולמות סגורים וכן במתחמים מיוחדים תחת כיפת השמיים. בתחרות הראשית לסרט העלילתי האמריקני הטוב ביותר זכה סרטה של לורן הדאוויי, The Novice. הסרט גרף שני פרסים נוספים: איזבל פורמן זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר וטוד מרטין זכה בפרס הצילום.
The Novice הוא סרט דרמה המלווה סטודנטית קווירית צעירה המתעקשת להשתלב בקבוצת החתירה של האוניברסיטה שלה, סיפור שמשתלב היטב ברוח הפתיחות והסובלנות שמבקש הפסטיבל להביע - במיוחד השנה כשהוא מתקיים בעיצומו של חודש הגאווה. במקור, הפסטיבל היה אמור להיערך לפני כחודשיים, אך נדחה לחודש יוני כמקדם ביטחון אל מול מגפת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרט The Novic
מתוך הסרט The Novic
מתוך הסרט The Novic
(יח"צ)
עוד בתחרות האמריקנית העלילתית זכה מת'יו ליאון בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בדרמה God’s Waiting Room והשחקנית האנה מארקס זכתה בפרס התסריט שכתבה לבכורת הבימוי שלה, Mark, Mary and Some Other People, העוסקת בזוג צעיר שבוחן אפשרות של יחסים פתוחים ומתפורר. בפרס על בכורת הבימוי זכתה הקולנוענית ננה מנסה על סרטה Queen of Glory ובפרס על שם נורה אפרון לקולנוע נשי זכו יחדיו שאנל ג'יימס וטיילור גארון על סרטן As of Yet.
בתחרות לקולנוע עלילתי-בינלאומי זכה הסרט Brighton 4th שמוגדר כסרט זר בגלל הבמאי הגיאורגי לבאן קוגואשווילי, אולם עלילתו מתחוללת בשכונת ברייטון ביץ' בברוקלין. ברוס פרומין זכה בפרס התסריט על סרט זה וכך גם לבאן טדיאשווילי המככב בו וזכה בפרס השחקן הטוב ביותר. בקטגוריה המקבילה לשחקנית הטובה ביותר זכו בצוותא בסנט אחמד ובסמאלה אל-ג'ייש על תפקידן בדרמה המצרית "סואעד". אליזבת פוגלר זכתה בפרס הצילום על עבודתה בדרמה הצרפתית Roaring 20’s.

2 צפייה בגלריה
מתוך הסרט Ascension
מתוך הסרט Ascension
מתוך הסרט Ascension
(יח"צ)

בעוד שרוב הסרטים העלילתיים עוסקים לרוב בנושאי מגדר ואתניות בארצות הברית אשר נוגעים ישירות לשיח האמריקני, היצירה המדהימה והעוצרת נשימה ביותר שהוקרנה במסגרת הפסטיבל עוסקת בסין וזכתה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. Ascension של הבמאית ג'סיקה קינגדון מציג פיסות מחיי היומיום של פועלים פשוטים, יוצרים ובוסים בזירה התעשייתית והמסחרית באימפריה הכלכלית של סין. הסרט המרהיב ויוצא הדופן אף זיכה את הבמאית האמריקנית ממוצא סיני בפרס בכורת הבימוי התיעודי על שם אלברט מייזלס. עוד בין הזוכים בתחרות התיעודית הם שאנון סוואן על עריכת The Kids, החוזר לסרטו השערורייתי של לארי קלארק Kids, וג'ושוע אלטמן ובינג ליו על צילום All These Sons, העוסק בחיי היומיום בשכונות שיקגו.