ישראל משתחררת לאט לאט מהגבלות הקורונה, ולפי דברי ראש הממשלה נתניהו במסיבת העיתונאים אמש (ב'), אם תהיינה עמידה ביעדים שהציב משרד הבריאות - ב-14 ביוני תשתחרר מגבלת הקהל. אולם הופעות רבות היו אמורות להתקיים עד לתאריך זה וכעת ברור שהן יידחו או יבוטלו. ynet עושה לכם סדר בלוח ההופעות.
3 צפייה בגלריה
רד הוט צ'ילי פפרס
רד הוט צ'ילי פפרס
רד הוט צ'ילי פפרס
(באדיבות warner music)
ההופעה הגדולה ביותר שאמורה הייתה להיערך בחודשים הקרובים היא זו של רד הוט צ׳ילי פפרס, בפארק הירקון. התאריך המקורי שלה היה ה-10 ביוני, אולם בעקבות ההגבלות ברור כי היא לא תיערך בתאריך המדובר והיעד, כפי שפורסם ב-ynet הוא ספטמבר. "ההופעה בישראל תתקיים בוודאות מוחלטת", שלחו מסר מרגיע מהפקת המופע בישראל והוסיפו כי "בימים הקרובים תפרסם הלהקה את לוח הזמנים החדש להופעות כולל ההופעה בישראל, זאת כמובן בהתאם להתפתחויות הבינלאומיות".
קצת לפני כן אמורה הייתה להגיע ארצה להקת איירון מיידן להופעה ב-30 במאי באיצטדיון בלומפילד. בהפקה מנסים למצוא פתרון למועד חלופי, אולם בשלב זה, לא ברור אם יצליחו. רקדן הבלט סרגיי פולנין שאמור היה להופיע מחר בקיסריה - דחה גם כן את הופעתו ומהפקת המופע נמסר כי "פולנין יגיע לישראל. מנסים לתאם מועד חלופי, אם נצליח להביא בקיץ, זה יהיה בקיסריה ואם לא נצליח בקיץ - הוא יגיע לישראל ללוקיישן שרלוונטי לחורף".
שתי הופעות נוספות שהיו אמורות להגיע מחו"ל בחודשים הקרובים הן זו של מוריסי, סולן הסמית'ס לשעבר שהיה אמור להופיע בארץ החודש. במקום זאת הוא יגיע בעוד שנה בדיוק ב-5 וב-8 במאי (אמפי שוני ואקספו תל אביב בהתאמה) 2021. גם ניק קייב שדחה את סיבוב ההופעות העולמי שלו יגיע לכאן בשנה הבאה, ב-7 ביוני באצטדיון בלומפילד.
3 צפייה בגלריה
פורטיסחרוף
פורטיסחרוף
פורטיסחרוף
(צילום: אורית פניני)
3 צפייה בגלריה
עברי לידר בקיסריה
עברי לידר בקיסריה
עברי לידר בקיסריה
(צילום: ליאור כתר)
לא רק המופעים הגדולים מחו"ל מחשבים מסלול מחדש, אלא גם האמנים הישראלים. האיחוד של ברי סחרוף ורמי פורטיס שאמור היה להיערך במאי-יוני, נדחה לספטמבר. רוכשי הכרטיסים להופעה של ה-20 במאי יוכלו להגיע לתאריך החדש ב-16 בספטמבר באמפי רעננה. רוכשי הכרטיסים להופעה של ה-21 במאי, יוכלו להגיע להופעה שתיערך ב-17 בספטמבר באמפי רעננה גם כן. ובנוסף נקבע תאריך חדש להופעה בבריכת הסולטן בירושלים ב-24 בספטמבר.
עברי לידר שאמור היה להופיע בהאנגר 11 בתל אביב ב-23 במאי, דחה את ההופעה ל- 12 בספטמבר והופעתו של מוש בן ארי בקיסריה נדחתה ל-26 בספטמבר. המופע של נתן גושן וישי ריבו שנדחה כבר בשל הקורונה, לא יתקיים גם בתאריך החדש שנקבע ובהפקה עובדים על מציאת תאריך חלופי.
הופעתם המשותפת של יהודה פוליקר וגידי גוב בקיסריה תידחה כרגע למועד לא ידוע. ואילו הנשף של דלית רצ׳שטר נדחה גם הוא וצפוי להיערך באוקטובר.
ומה יקרה הלאה בחודשים שאחרי ה-14 ביוני, נכון לשלב זה, ההופעה של סלין דיון לדוגמה שאמורה להיערך באוגוסט - נשארת בתאריך המקורי, אולם בהפקה אמרו כי יפעלו לפי ההנחיות ובמידה ויצטרכו - יתאמו תאריכים חדשים.