השחקנית והבמאית דליה שימקו נמנעת מלצפות או לקרוא חדשות כדי לחסוך מעצמה את החרדות ותחושת הריקנות. את ימי הסגר היא ממלאת בצפייה בנטפליקס, שומרת אמונים לדייויד בואי, בוב דילן ושאר המוזיקאים האהובים עליה, וגם מוצאת זמן לעקוב אחר פודקאסט על התנ"ך. אלה ההמלצות שלה לסגר תרבותי ושפוי.
2 צפייה בגלריה
דליה שימקו
דליה שימקו
"אני נאמנה למוזיקאים האהובים עלי מזה עשרות שנים". דליה שימקו
(צילום: ניקול דה קסטרו)
המלצות צפייה: "'המשפט' - סדרת מתח איטלקית בנטפליקס, כתובה נהדר, מצולמת מצוין, ובמרכזה תובעת יפיפייה, אישיות כריזמטית ומורכבת שנמצאת בדילמה אישית מרתקת. הצפייה קולחת וממכרת, הדמויות צבעוניות, פשוט תענוג".
"אהבתי גם את 'חמודות' בנטפליקס. הבן שלי סיפר לי שיש סרט של יוצרת צרפתייה צעירה שמואשם בעידוד פדופיליה, וזה נשמע לי סופר-מוזר. אז צפיתי בסרט, והופתעתי לראות יצירת אמנות גבוהה, חזקה, אמיצה - ובעיקר פמיניסטית. הסרט מספר את סיפורה של ילדה בת 11, בת למהגרים מסנגל. האב חזר לסנגל להביא אישה נוספת, והאם שבורת לב ומנסה להסתדר לבד עם שלושה ילדים בחברה מוסלמית שמרנית קשוחה. אמי, גיבורת הסרט מגלה עולם של ריקודים - חבורות של ילדות שמעלות ריקודים לרשתות החברתיות, ונתקלת בהתנגדות של החברה השמרנית שממנה באה".
"הסרט מראה את המלכודת הנוראית שילדות מתבגרות נמצאות בה: הבחירה בין עולם דתי מדכא לבין עולם חילוני זנותי שגורם לילדות קטנות לחקות כוכבי ילדים שמעבירים בעיקר מסרים מיניים ומחפיצי נשים. סרט מופלא שמשוחק מצוין. נדהמתי לראות את מפגן המשחק של ילדות בנות 11, ובראשן השחקנית שמשחקת את אמי (פתחיה יוסוף), שמביאה דמות מורכבת ומתפתחת שנאלצת להתמודד עם מצבים נפשיים דרשניים ביותר. אחד מהסרטים הטובים שראיתי השנה".
"חמודות" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
המלצות האזנה: "דייויד בואי, ניק קייב, בוב דילן, לאונרד כהן, ריקי גל, מתי כספי, פינק פלויד, לו ריד, טום ווייטס, נינה סימון, אסף אבידן, הוברפוניק, דה פאז, מאסיב אטאק וגם הרבה רדיו - אני נאמנה לאהובים שלי מזה עשרות שנים. בזמן האחרון התחברתי לאלבום Algiers של קלקסיקו".
"לפודקאסטים אני לא מאזינה הרבה, אבל מדי פעם יוצא לי, בעיקר בלילה כשאני מתקשה לישון. אני ממליצה על פודקאסט מעניין מאוד של ליאורה רביד - 'הפודקאסט של התנ"ך'. הפודקאסט הוא פרי מחקר של ד"ר ליאורה רביד שחוקרת את תקופת המקרא מתוך נקודת מבט היסטורית, אנתרופולוגית ומדעית. היא בודקת בין השאר את ההיתכנות של הסיפורים מבחינה היסטורית. המחקר שלה כולל גם את החומרים הספרותיים שנכתבו באותה תקופה ולא נכנסו לתנ"ך. את הפודקאסט ליאורה מגישה יחד עם השחקן שרון אלכסנדר (גילוי נאות: הוא חבר קרוב שלי, ולכן הגעתי להאזין להם)".

המלצות קריאה: "אני ממליצה על ארבעת הכרכים המופלאים של 'הרומאנים הנפוליטניים - החברה הגאונה' של אלנה פרנטה. זאת יצירת מופת מורכבת".
2 צפייה בגלריה
"יצירת מופת מורכבת". "הרומאנים הנפוליטניים - החברה הגאונה"
"יצירת מופת מורכבת". "הרומאנים הנפוליטניים - החברה הגאונה"
"יצירת מופת מורכבת". "הרומאנים הנפוליטניים - החברה הגאונה"
(עטיפת הספר)
  • רוצים לקרוא את הפרק הראשון מ"הרומאנים הנפוליטניים - החברה הגאונה"? לחצו כאן
המלצה כללית לסיום - מה את עושה כדי להירגע מהמצב? "משתדלת להימנע מהחדשות כמה שאפשר. החדשות כבר שבעה חודשים דופקות לנו בראש שעות על גבי שעות על הקורונה ויוצרות חרדה וריקנות".