אין כמו הקולנוע. כן, זו נשמעת כמו איזו אמירה קלישאתית מאוסה, אבל זו האמת. רובנו כבר התרגל לצרוך את רוב התוכן שלו על הספה בבית באיזה בינג' אינסופי ואפילו לא מעט סרטים הספיקו לעשות את המעבר לשירותי הסטרימינג השונים, אבל הכניסה לאולם הקולנוע, הישיבה מול מסך שאף טלוויזיה בחיים לא תוכל להתמודד איתו, בחושך מוחלט - רק אתה והסרט - הוא פורמט שאין לו תחליף. ומה לעשות, יש יצירות שפשוט אי אפשר שלא לצפות בהן בקולנוע. אז כדי להוכיח את הטענה הזו, הנה 23 שאסור לכם לוותר עליהן.
16 צפייה בגלריה
מתוך "ברבי", "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" ו"אלמנטלי"
מתוך "ברבי", "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" ו"אלמנטלי"
מתוך "ברבי", "אלמנטלי" ו"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל"


בבילון (Babylon)

19 בינואר הוליווד הדקדנטית של שנות ה-20 מתעוררת לחיים בסרטו החדש של דמיאן שאזל, העוקב אחר קורותיהן של מספר דמויות על רקע המעבר לסרט המְדַבֵּר. על אף קבלת הפנים הביקורתית הפושרת, שמותיהם של שאזל (הבמאי זוכה האוסקר הצעיר בהיסטוריה על "לה לה לנד") וכוכבי הסרט בראד פיט ומרגו רובי, כמו גם הטריילר הרעשני והמפתה, מעוררים ציפיות כצפוי. הקאסט הנוצץ והעובדה שהפצת הסרט נדחתה בשנה מציבה אותו כאחד הפייבוריטים בעונת הפרסים המתקרבת, כשהוא עתיד להסתער על טקס האוסקר הקרוב.

רוחות אינשרין (The Banshees of Inisherin)

2 בפברואר סרטו של המחזאי-תסריטאי-במאי המבריק ממוצא אירי, מרטין מקדונה ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"), מסתמן כאחד המובילים במרוץ לאוסקר הקרוב. קולין פארל וברנדן גליסון מגלמים שני חברים ותיקים, שאחד מהם מחליט לסיים את הקשר ביניהם בפתאומיות. מכאן, על פי המדווח, מתחילים העניינים להתדרדר. הביקורות בחו"ל מריעות לסרט הזה מהרגע שבו נחשף בפסטיבל ונציה האחרון, שם זכו מקדונה ופארל בפרסי התסריט והשחקן בהתאמה, ומאז הם קוצרים פרסים בקרב אגודות מבקרי קולנוע באמריקה.
16 צפייה בגלריה
מתוך "רוחות אינשירין"
מתוך "רוחות אינשירין"
מריבות מביאות אוסקרים, כנראה. מתוך "רוחות אינשרין"

פו הדוב: דם ודבש (Winnie the Pooh: Blood and Honey)

15 בפברואר טוב, זה כבר נשמע כמו בדיחה מטורפת שעתידה להפוך את הדוב התמים חומד הדבש וחברו חזרזיר למרכז סיוטי הלילה של מי שגדלו עליהם. לאחר שננטשו על ידי כריסטופר רובין המבוגר (שהתקבל לקולג'), הפכו פו וחזרזיר לשורדים צמאי דם שרוצחים את איה החמור, ואז יוצאים למסע נקמה שלפי הטריילר ששוחרר לאחרונה לרשתות מבטיח לא מעט רגעי פחד. רייס פרייק ווטרפילד, יוצר הסרט - המבוסס כמובן על הדמויות האהובות מספרו של א"א מילן - ניצל את העובדה שהזכויות לעיבוד הספר עברו לרשות הציבור, כדי להפוך את פו לגיבורו המפתיע של סרט משספים. הסרט יוקרן בבתי הקולנוע במשך יום אחד בלבד (!), ב-15 בפברואר 2023, ובזמן שאתם קוראים את השורות האלה, הבמאי-תסריטאי כבר עמל על גרסאות אימה של פיטר פן ("פיטר פן: הסיוט של ארץ לעולם לא") ובמבי ("במבי סוגר חשבון").
("פו הדוב: דם ודבש" - טריילר)

אנטמן והצרעה: קוונטומאניה (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

16 בפברואר השלב החמישי ביקום הקולנועי של מארוול שולח אותנו למעמקי ממלכת הקוואנטום, כשסקוט לאנג ילבש פעם נוספת את חליפת אנטמן ויאחד כוחות עם הופ ואן דיין/הצרעה (אוונג'לין לילי) ואפילו בתו קאסי (קתרין ניוטון). השלושה יפגשו בפעם הראשונה את מי שעתיד להיות האויב הגדול ביותר של הנוקמים, קאנג הכובש - מעין תאנוס 2.0 - כשג'ונתן מייג'ורס יהיה מי שיגלם אותו. גם ביל מארי ו-וויליאם ג'קסון הארפר ("המקום הטוב") נמצאים בין הליהוקים החדשים והמסקרנים.
16 צפייה בגלריה
מתוך "אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה"
מתוך "אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה"
הכנה לסאגת המולטיוורס. מתוך "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה"
(צילום: באדיבות אולפני מארוול)

הלווייתן (The Whale)

23 בפברואר סרטו החדש של דארן ארונופסקי עשוי להעניק לברנדן פרייזר מועמדות ראשונה ואולי אף זכייה באוסקר. המבקרים אומנם לא קיבלו את הסרט בתשואות, אבל הסיפור - שעוסק במורה הומוסקסואל מלנכולי השוקל למעלה מ-270 ק"ג, ומנסה לשקם את יחסיו עם בתו המתנכרת (סיידי סינק) - נשמע בדיוק כמו מה שמחלקי הפרסים אוהבים. עם זאת, הסרט "הלווייתן" כבר זכה לכותרות פחות חיוביות כשחליפת השומן שעוטה פרייזר לכל אורך הסרט עוררה זעם בקרב צופים - היו שראו בו כמייצר Fat Shaming, בעוד אחרים טענו כלפי ארונופסקי שהיה עליו ללהק מלכתחילה שחקן במשקל דומה לזה של הדמות. כך או כך, נראה שלא תהיה ברירה אלא לצפות בסרט ולהצטרף לשיח.
16 צפייה בגלריה
"הלוויתן"
"הלוויתן"
הסיפורים שמחלקי הפרסים אוהבים. מתוך "הלוויתן"
(צילום מסך)

סופר-מריו: הסרט (The Super Mario Bros. Movie)

6 באפריל קשה לא להישמע נלהבים מהגרסה של אולפני אילומיניישן (האמונים על סדרת סרטי "גנוב על הירח") לעיבוד למשחק הווידאו האגדי "סופר מריו", וכן, אפשר כבר לדמיין את המבטא האיטלקי-ברוקליני ואת הנעימה האייקונית מתנגנת לה במקביל. מריו (כריס פראט) ואחיו לואיג'י (צ'רלי דיי) הם צמד שרברבים מניו יורק שיוצאים למשימה להציל את ממלכת הפטריות מידיו של באוזר (ג'ק בלאק), לטאת הענק יורקת האש. בדרך הם יפגשו את הנסיכה פיץ' (אניה טיילור-ג'וי), טואד (קיגן-מייקל קיי) ואפילו את דונקי קונג (סת' רוגן).
("סופר-מריו: הסרט" - טריילר)

שומרי הגלקסיה: חלק 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

4 במאי בזמן שג'יימס גאן עושה מהפכות בדי-סי, הנדוניה האחרונה שלו במארוול ממתינה מעבר לפינה כדי לצאת לאקרנים. אחרי שרכשו את ראשומקום מהאספן, שומרי הגלקסיה מנסים להפוך אותו למקום מפלט עבור פליטים חייזרים, אך כשהמקום מותקף באכזריות, פיטר קוויל/סטאר-לורד (כריס פראט) צריך להוביל את הצוות שלו למשימה מסוכנת במיוחד כדי להציל את אחד מחבריו - וההשערות מדברות על רוקט. למעשה, לא מעט מהעלילה תעסוק במקור דמותו של רוקט רקון (בראדלי קופר), כשהאויב צפוי להיות הוד התפתחותו (אבל אנחנו נקרא לו פשוט High Evolutionary), בגילומו של צ'וקודי איווג'י ("פיסמייקר").
16 צפייה בגלריה
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
אחרון ודי עבור ג'יימס גאן. מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
(צילום: באדיבות אולפני מארוול)

מהיר ועצבני 10 (Fast X)

18 במאי די מפתיע אבל הגענו לחלק העשירי בסדרת הסרטים המגה מצליחה הזו, כשמזמן עולם מרוצי הרחוב נדחק לשולי השוליים של העלילה (אם בכלל). גם הפעם דומיניק טורטו (וין דיזל) ו"משפחתו", כמילותיו, יפעלו למגר איזשהו רוע מוגזם ושוב הם יאבקו בסייפר (שרליז ת'רון) שגייסה לשורותיה את דנטה (ג'ייסון מומואה). תקציב הסרט, על פי דיווחים, אמור לעמוד על 350 מיליון דולר, שהופכים אותו לסרט החמישי היקר בהיסטוריה - ואם בקודמו ראינו רכב מגיע לחלל, קשה אפילו לדמיין מה מתכנן לנו ג'סטין לין, שכתב את התסריט ופינה את כס הבמאי לצרפתי לואי לטרייה. בזווית הישראלית, גל גדות אמורה לשוב לתפקידה כג'יזל, לפחות לפי דיווחים לא רשמיים באתרים מעבר לים. איך זה יקרה אם הדמות מתה בסרט השישי בסדרה? הכול אפשרי ביקום "מהיר ועצבני".
("מהיר ועצבני 10" - טריילר)

בת הים הקטנה (The Little Mermaid)

25 במאי עיבוד הלייב-אקשן המסקרן ביותר כנראה שעשתה דיסני מאז שהחלה במסורת הזו, והסיבה היא השחקנית הראשית שלוהקה לתפקיד אריאל - האלי ביילי בת ה-22. הזמרת והשחקנית המוכשרת סופגת לא מעט אש ומצד שני זוכה גם לתמיכה מרבים אחרים, והכול בגלל צבע העור שלה. הבמאי רוב מרשל ("שיקגו"), שיודע איך עושים מיוזיקל שקוטף פרסים, יספר שוב את הסיפור האהוב, ומלבד ביילי הוא ליהק לתפקידים הגדולים את חאבייר בארדם (המלך טריטון) ומליסה מקארתי (אורסולה), כשג'ונה האוור-קינג האלמוני למדי יהיה הנסיך אריק.
("בת הים הקטנה" - טריילר)

רוצחי פרח הירח (Killers of the Flower Moon)

במהלך מאי נדמה שמהפסגה שמציע הסרט הזה אפשר יהיה - ונקווה שלא - רק ליפול. שיתוף הפעולה המסקרן בין מרטין סקורסזה, רוברט דה-נירו וליאונרדו דיקפריו מתרחש באוקלהומה של שנות ה-20 של המאה הקודמת, במחוז אוסאז' שבו מתגוררים ילידים אמריקאים, ומגולל סיפור אמיתי על סדרת רציחות שפקדה את המקום - ככל הנראה סביב מציאת סימני נפט באזור. הסרט מבוסס על ספרו של דייויד גראן מ-2017 המתעד את הפרשה, ונדמה כמו גרסה מערבונית של "צ'יינטאון". מועד יציאת הסרט, שעלותו מוערכת בכ-200 מיליון דולר, מרמז שהקרנת הבכורה תיערך בפסטיבל קאן הקרוב, ובהמשך הסרט יופץ במקביל בבתי הקולנוע ובאפל TV פלוס.
16 צפייה בגלריה
מתוך "רוצחי פרח הירח"
מתוך "רוצחי פרח הירח"
מכאן אפשר רק ליפול, אבל נקווה שלא. מתוך "רוצחי פרח הירח"
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)

אלמנטלי (Elemental)

15 ביוני הם נכנסו לראש שלנו, הם חדרו לנו לתוך הנשמה ועכשיו הגיע הזמן שלהם לבדוק איך מרגישים אלמנטים. פיקסאר הולכת על ז'אנר הקומדיה הרומנטית ועוקבת אחר סיפורם של ווייד ריפל ואמבר לומן, אלמנטים מסוג מים ואש, שמגלים שיש להם הרבה יותר מן המשותף ממה שהם חשבו. הטיזר ששוחרר מקסים, ולמרות שלא מספיק ידוע על העלילה, אופטימיות זהירה נרשמת בקרב המעריצים - כי אחרי הכישלון היחסי של "שנות-אור", קשה לראות את פיקסאר נופלת פעם נוספת.
16 צפייה בגלריה
מתוך "אלמנטל"
מתוך "אלמנטל"
כישלון פעמיים ברציפות? לא סביר. מתוך "אלמנטלי"
(צילום מסך)

הפלאש (The Flash)

15 ביוני כל כך הרבה פוטנציאל היה לסרט הזה, אבל במצב הנוכחי די-סי רק רוצה להוציא אותו במהירות (סליחה על זה) ולהמשיך הלאה. אחרי שורת דחיות, רובן הודות להסתבכויות הרבות של הכוכב.ת הראשי.ת עזרא מילר, הפלאש יעבור בין יקומים וזמנים, יפגוש גרסאות שונות של עצמו ואפילו של ברוס וויין/באטמן (כבר נודע שבן אפלק ומייקל קיטון יופיעו בתפקיד איש העטלף) - והכול כדי לנסות ולמנוע את הרצח של אימו, שבו הואשם אביו שלא בצדק. וכידוע, כשמשחקים עם הזמן - הרבה דברים משתבשים.
16 צפייה בגלריה
מתוך "הפלאש"
מתוך "הפלאש"
די-סי רק רוצים להיות אחרי זה. מתוך "הפלאש"
(צילום מסך)

אסטרואיד סיטי (Asteroid City)

15 ביוני השנה הבאה מזמנת לנו - וב"לנו" הכוונה לחובבי הבמאי - שני סרטים של ווס אנדרסון: אחד בנטפליקס, שאמור לצאת בסתיו וייקרא The Wonderful Story of Henry Sugar - עיבוד נוסף של אנדרסון לרואלד דאל (אחרי הסטופ-מושן הנהדר "מר שועל המהולל"), ואם זה לא מספיק נזכה לראות עוד לפני כן את "אסטרואיד סיטי". זוהי דרמה-קומית-רומנטית המתרחשת בשנת 1955 במהלך התכנסות של צוערי חלל צעירים - מעין "ממלכת אור הירח" פוגשת את עידן החלל האמריקני. הסרט אומנם מוותר על נוכחותו של ביל מארי, אבל מוסיף שחקנים חדשים ליקום האנדרסוני, כמו טום הנקס, סטיב קארל ובראיין קרנסטון - וזה רק חלק קטנטן מרשימת הליהוק המלאה והמדהימה למדי.
16 צפייה בגלריה
ווס אנדרסון
ווס אנדרסון
רואלד דאל פוגש את ווס אנדרסון, מה עוד אפשר לבקש?
(צילום: AP)

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל (Indiana Jones and the Dial of Destiny)

29 ביוני עד לפני מספר שבועות, הסרט הזה היה ידוע רק בשם "אינדיאנה ג'ונס 5", ופרטי העלילה נעטפו בסודיות. הסקרנות סביב הפרויקט נובעת לא רק מהשאלה אם הריסון פורד הקשיש יצליח לשמור על הכובע ועל יציבות היד האוחזת בשוט, אלא גם מזהותו של הבמאי - ג'יימס מנגולד, שהחליף את סטיבן ספילברג (כאן על תקן מפיק ומפקח בלבד). האם לפנינו פרידה מפוארת, או שמא פאתטית, מהדמות שנדמתה אלמותית? או אולי סרט שיאתחל את הסדרה - 15 שנה לאחר הפרק הקודם? מה שכן ידוע בינתיים הוא שהסיפור מתרחש ב-1969 על רקע המרוץ בין המעצמות לחלל, ותערב את ג'ונס שוב עם אויביו הוותיקים - הנאצים, עכשיו לשעבר. דמות הנבל, כך מדווח המגזין "אמפייר", הושפעה בחלקה מדמותו האמיתית של ורנר פון בראון, מדען הטילים הגרמני וחבר המפלגה הנאצית, שגויס לנאס"א כדי לקדם את הנחיתה על הירח.
16 צפייה בגלריה
מתוך "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל"
מתוך "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל"
פרידה מפוארת מהדמות הזו או אולי דווקא פאתטית? מתוך "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל"
(צילום: באדיבות פורום פילם)

איך אתה חי? (?How Do You Live)

13 ביולי אין אנימטור נערץ יותר מהייאו מיאזאקי, מעמד שהושג הודות ליצירות מופת דוגמת "הנסיכה מונונוקי" ו"המסע המופלא". ההכרזה על פרישתו לגמלאות לאחר "הרוח העולה" (2013) נתפסה כסיומו של עידן, הן באנימציה היפנית והן באנימציה המצוירת ביד בכלל. למרבה השמחה, הוא החליט לחזור לסרט אחרון אחד נוסף - אפוס פנטזיה בהשראת ספרו של יושינו גנזאבורו (מ-1937) על המסע הרוחני של נער בן 15 המתגבר על תלאות החיים. אין זה עיבוד ישיר של הספר, אלא עיסוק בהשפעה של הספר על הגיבור (מיאזאקי הצהיר שזה היה ספר הילדות האהוב עליו). כשהסרט ייצא הבמאי הוותיק יהיה בן 82, ולדבריו הוא מותיר את הסרט כמתנת פרידה עבור הנכד שלו. בשבע השנים האחרונות כל פריים צויר במלאכת פרך על ידי מיאזאקי הפרפקציוניסט ו-60 האנימטורים המלווים אותו. קשה להאמין שהתוצאה תסתכם בדבר מלבד יצירה מסעירה מבחינה אמנותית, רגשית ורעיונית.
16 צפייה בגלריה
מתוך "איך אתה חי?"
מתוך "איך אתה חי?"
יצירה אחת אחרונה ודי. הפוסטר של "איך אתה חי?"

אופנהיימר (Oppenheimer)

20 ביולי בקולנוע העכשווי אין לכריסטופר נולאן מתחרים ביכולת לחבר בין הפקות ענק וניסיונות שאפתניים לעשות קולנוע פילוסופי. זמן, זיכרון ומוסר נשזרים בצורות מורכבות בעבודותיו מאז סרטו הראשון. על פניו, "אופנהיימר" עשוי להיות ביוגרפיה קונבנציונלית יחסית על אבי הפצצה הגרעינית האמריקנית, אבל קשה להאמין שנולאן יסתפק בעיבוד פשוט של קורות החיים - מרתקים ככל שהם. שחקנים מצוינים יש לא מעט (קיליאן מרפי בתפקיד הראשי, ולצידו רוברט דאוני ג'וניור, מאט דיימון ועוד רבים). התסריט של נולאן יהיה שאפתני, מן הסתם, ויציע פיתוח נוסף של נושאים שכבר עלו בסרטיו - בהקשרים חברתיים-פוליטיים ובאלה הטכנולוגיים. נשאר רק לקוות שהבמאי חובב האפקטים הפרקטיים לא עומד לפוצץ פצצה גרעינית למען צילומי הסרט.
("אופנהיימר" - טריילר)

ברבי (Barbie)

20 ביולי ובמעבר חד של 180 מעלות - ביום שבו יעלה "אופנהיימר", שבוודאי יהיה סרט חמור סבר, יעלה גם "ברבי", שצפוי לעשות שימוש רווי מודעות עצמית בגילום האנושי של הבובה המפורסמת של חברת "מאטל". כשצמד הבובות ברבי (מרגו רובי) וקן (ראיין גוסלינג) ימצאו את עצמן בעולם האמיתי - אם הטיילת של וניס ביץ' נחשבת ל"עולם האמיתי" - עומדת להתרחש התנגשות בין המגוחך הבובתי למגוחך האנושי. הציפייה לבידור שנון ולא רק טיפשי נובעת מהצמד גרטה גרוויג ונואה באומבך - שניהם כותבי התסריט, והבימוי הופקד בידיה של גרוויג. התמונות מהסט והטיזר, כולו הומאז' קולנועי ל"2001: אודיסיאה בחלל", מעוררים תקווה לבידור קיץ מספק.

קפטן מארוול 2 (The Marvels)

27 ביולי השם הרשמי הוא אומנם The Marvels, אבל כמו שאפשר להבין זהו המשכון לקורותיה של קפטן מארוול, ובו היא תחבור לשתי גיבורות על חדשות שהכרנו בשתי סדרות של דיסני+ - מוניקה רמבו (טיונה פאריס) שקיבלה את כוחותיה במהלך "וונדה-ויז'ן", ומיס מארוול (אימאן ולאני), שבסוף הסדרה שלה (ספוילר כמובן) משוגרת למקום לא ידוע בעוד קפטן מארוול (ברי לארסון) נוחתת בחדרה של המתבגרת בעלת כוחות העל. פרטים נוספים על העלילה טרם נחשפו, אך כן ידוע שהשחקנית שתגלם את האויבת של השלוש היא זאווי אשטון, במקרה גם בת זוגו בחיים של כוכב מארוול נוסף, טום הידלסטון (לוקי).
16 צפייה בגלריה
"קפטן מארוול 2"
"קפטן מארוול 2"
נצטרך כרגע להסתפק רק בלוגו של "קפטן מארוול 2"
(צילום מסך)

קרייבן הצייד (Kraven the Hunter)

5 באוקטובר ארון טיילור-ג'ונסון יגלם דמות קומיקס שלישית בקריירה הלא ממש ארוכה שלו (קיקאס וקוויקסילבר), והפעם דווקא על תקן האיש הרע - אך קודם כל נקבל את סיפור המקור שלו. טיילור-ג'ונסון הוא סרגיי קראבינוף או פשוט קרייבן הצייד, והוא, ובכן, צייד. למעשה, מטרת העל של סוני, שמכירה לנו נבל אחרי נבל (ונום, הנשר, מורביוס) היא לחבר ביניהם כדי ליצור את ששת המרושעים (Sinister Six) - קבוצה של נבלי על שיאבקו ראש בראש מול ספיידרמן. עוד בקאסט נמצאים זוכת האוסקר הטרייה אריאנה דה-בוז, אלסנדרו ניבולה וראסל קרואו.
16 צפייה בגלריה
אהרון טיילור ג'ונסון בתפקיד קרייבן הצייד, מתוך "קרייבן הצייד"
אהרון טיילור ג'ונסון בתפקיד קרייבן הצייד, מתוך "קרייבן הצייד"
הפריים היחיד ששוחרר נכון לעכשיו מהסט של "קרייבן הצייד"
(צילום מסך, באדיבות מארוול)

משחקי הרעב: הבלדה על ציפורי שיר ונחשים (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes)

16 בנובמבר העולם הדיסטופי של "משחקי הרעב" ישוב אלינו פעם נוספת עם ספין-אוף שגם אותו יביים פרנסיס לורנס. כרונולוגית הוא נמצא 64 שנים לפני אירועי סאגת "משחקי הרעב", ולמעשה חוזר למהדורה העשירית של המשחקים. טום בלית' ייכנס לנעליו של קוריאולנוס סנואו, לימים הנשיא והאנטגוניסט המרכזי של הסדרה, אך הפעם כמנטור של המיועדים. רייצ'ל זגלר ("סיפור הפרברים") אמורה להיות מושא אהבתו, כמו גם משתתפת במשחקים. ויולה דייויס, פיטר דינקלג' וג'ייסון שוורצמן לוהקו גם הם לתפקידים מרכזיים.
(טיזר ראשון ל"משחקי הרעב: הבלדה על ציפורי שיר ונחשים")

וונקה (Wonka)

14 בדצמבר קצת יותר מחודש אחרי יציאת "חולית: חלק 2", עומד לצאת סרט גדול נוסף בכיכובו של טימותי שאלאמה, פריקוול ל"צ'ארלי והשוקולדה", המתמקד בדמותו של תעשיין השוקולד ווילי וונקה - הפעם ללא מקור ספרותי שנכתב על יד רואלד דאל, ועוד זכור הגילום המצלק של ג'וני דפ את הדמות של וונקה בעיבוד של טים ברטון. נכון שטפיל פריקוולי לעלילת ספר הילדים האהוב אינה מתכון להצלחה, אך הבמאי פול קינג והתסריטאי סימון פרנאבי כבר עבדו יחד בעיבוד הקולנועי המקסים "פדינגטון 2", שזכה לציון היסטורי מושלם של 100 אחוז ב"רוטן טומאטוס". אם מישהו יכול לצאת בכבוד מהפרויקט הזה – כנראה שזה הצמד הזה.
16 צפייה בגלריה
מתוך "וונקה"
מתוך "וונקה"
ווילי וונקה, ההתחלה. מתוך "וונקה"

נפוליאון (Napoleon)

צפוי לעלות במהלך 2023 לא הרבה ידוע על הפרויקט החדש והמסקרן של רידלי סקוט, ש-22 שנה אחרי "גלדיאטור" מצוות אותו מחדש עם חואקין פיניקס בתפקיד נפוליאון (שמותיו בעבודה של הסרט היו "קיטבג" ו"הקרב על מרנגו"). גם הוא צפוי להיות מוקרן באפל TV פלוס, ולאחרונה פורסם שהתסריט שוכתב בהתאם לדרישותיו ותובנותיו של פיניקס בנוגע למצביא שהוא מגלם. בהינתן התפקיד התובעני, הבמאי בן ה-85 שלאחרונה חווה התעוררות יצירתית, והעובדה שכמעט לפני מאה שנה כבר בוימה הגרסה האולטימטיבית לסיפורו של הקיסר-הכובש הצרפתי ("נפוליאון" של אבל גאנס מ-1927), שלא לדבר על כישלון "ווטרלו" (1970) - הסרט הזה מעז לעשות משהו שאפילו סטנלי קובריק ויתר עליו, וזה אחרי שהיה לו כבר תסריט מוכן ושאיפה ל-10 אלף ניצבים; הסיבה לוויתור אז, לא מפתיע בכלל, הייתה כלכלית.
16 צפייה בגלריה
 טקס האוסקר
 טקס האוסקר
חתיכת אתגר. חואקין פיניקס
(צילום: רויטרס)

הרוצח (The Killer)

צפוי לעלות במהלך 2023 בפרפראזה על הסלוגן של פרסומת ידועה מהעבר, דייויד פינצ'ר הוא האיש שנולד עם רוצח סדרתי ביד. "שבעה חטאים" המבריק והמצמרר, יצירת המופת "זודיאק", סדרת הטלוויזיה "מיינד האנטר", ובשנה הבאה הוא שב לשתף פעולה עם התסריטאי של "שבעה חטאים", אנדרו קווין ווקר, בעיבוד של הקומיקס צרפתי Le Tueur. הקומיקס המוצלח עוסק ברוצח שכיר מיומן להפליא, שמגלה כי הוא עצמו הופך ליעד לחיסול - ומי שנבחר לתפקיד הוא מייקל פאסבנדר. צמרמורת של עונג חולפת בשעת קריאת הקומיקס כשחושבים על מה שפינצ'ר יעשה איתו, מי ייתן ונטפליקס לא ישכחו להוציא את הסרט גם להקרנות בקולנוע.
16 צפייה בגלריה
דיוויד פינצ'ר
דיוויד פינצ'ר
רוצחים בכל מקום. דייויד פינצ'ר
(צילום: AP)