פסטיבל הקולנוע קאן ה-76 ננעל הלילה בהקרנת בכורה של סרט הסיום הלא אופייני של האירוע - להיט האנימציה "אלמנטלי" מבית פיקסאר, אולם קדם לו טקס הפרסים המסורתי בהשתתפות חבר השופטים, ובסיומו הוענק דקל הזהב ל"אנטומיה של נפילה" של ז'וסטין טרייה הצרפתייה. הבמאי השבדי רובן אוסטלנד, שאשתקד התכבד באותו מעמד בדיוק על "משולש העצבות" (אחרי שעשה זאת לראשונה עם "הריבוע"), כיהן השנה כנשיא חבר השופטים ומתוקף כך הכריז על הישגה של הקולנוענית, האישה השלישית אי פעם לזכות בפרס היוקרתי אחרי ג'יין קמפיון ("הפסנתר") וז'וליה דוקורנו לפני שנתיים ("טיטאן").
2 צפייה בגלריה
ז'וסטין טריה
ז'וסטין טריה
זוכת דקל הזהב, ז'וסטין טרייה
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
מטבע הדברים, ההישג נרשם לזכותה של הבמאית הצרפתיה טרייה, אולם המנצחת הגדולה של הלילה היא השחקנית הגרמניה סנדרה הולר. ההופעה מלאת הניואנסים שלה כאישה ששכלה את בעלה ונחשדת בהריגתו היא הלב של דרמת המתח המוצלחת הזו. אבל אם לא די בכך, הולר היא גם השחקנית הראשית בסרטו של ג'ונתן גלייזר The Zone of Interest שזכה בפרס השני בחשיבותו, הגרנד פרי. שם הולר מגלמת את אשתו של מפקד אושוויץ רודולף הס, אשר מנהלת חיי שגרה בבית המשפחה ממש מעבר לחומת מחנה ההשמדה.
לכתבות נוספות מפסטיבל קאן:
למרות ההופעות המצוינות שלה בשני הסרטים שהוכתרו כזוכים הגדולים של הפסטיבל, היא עצמה לא התכבדה בפרס השחקנית, שהוענק למרב דזדאר הטורקייה ששרתה את נורי בילגה ג'יילן בתפקיד הנשי ראשי בדרמה "על עשב יבש". בפרס המקביל לשחקן הטוב ביותר זכה קוג'י יאקושו היפני שמוביל, לרוב בשתיקה, את סרטו היפה והצנוע של הבמאי הגרמני ווים וונדרס - "ימים מושלמים".
2 צפייה בגלריה
מתוך "אנטומיה של נפילה"
מתוך "אנטומיה של נפילה"
מתוך "אנטומיה של נפילה"
השנה קאן האיר פניו לקולנוע היפני, שכן גם פרס התסריט הלך ליוצר מארץ השמש העולה סקאמוטו יוג'י שכתב את התסריט ל"מפלצת" של היראקוזו קורה-אדה. בפרס הבימוי זכה הבמאי פיני הוותיק אקי קאורסמקי על הדרמה "עלים נופלים". בפרס השופטים זכה הקולנוען הוייטנאמי-צרפתי על הדרמה התקופתית The Pot-Au-Feu בכיכובה של ז'ולייט בינוש. במאי וייטנאמי נוסף, תיאן אן פאם, זכה בפרס מצלמת הזהב המוענק לבכורת הבימוי המבטיחה ביותר על הסרט "בתוך קונכיית הצדפה הצהובה", שהוקרן במסגרת שבועיים של במאים.
בפרס הסרט הטוב ביותר במסגרת מבט מיוחד, שנחשבת למשנית, זכתה הבמאית הבריטית מולי מאנינג ווקר על דרמת ההתבגרות "איך לעשות סקס?" המלווה שלוש נערות בריטיות בחופשת קיץ ביוון, שנועדה בין השאר לגאול את אחת מהן מבתוליה. בין מסיבה פרועה אחד למשניה, ולילות שתיית אלכוהול בלתי פוסקים, היעד מושג, כמעט במקרה, אבל לא בלי מועקה בלב.