קצת פחות משלושה שבועות לפני שעולה עונתה החמישית, נטפליקס שחררה היום (ה') את הטריילר הרשמי של "הכתר". תהיה זו העונה הראשונה של הסדרה שתעלה על המסכים מאז מותה של המלכה אליזבת השנייה בספטמבר האחרון, ומותו של בן זוגה הנסיך פיליפ באפריל 2021. צפו בטריילר:
"הכתר" עונה 5 – טריילר
העונה החמישית, שמגיעה כשנתיים אחרי עליית העונה הרביעית, תעקוב אחר המלכה אליזבת ומשפחתה במהלך שנות ה-90 רצופות השערוריות, כאשר הצהובונים ירדו לחיי אליזבת וצאצאיה, עד לתאונה הגורלית שבה קיפחה את חייה הנסיכה דיאנה. העונה הזו תראה גם את הקשר המתהדק בין הנסיך צ'רלס לאהובתו קמילה פרקר בולס, ותסקור את מערכת היחסים שבין אליזבת ובין ג'ון מייג'ור, מי שכיהן כראש ממשלת בריטניה מ-1990 ועד 1997.
מאחר ו"הכתר" מחליפה את הקאסט המרכזי שלה מדי שתי עונות, גם זו החמישית רואה ליהוק חדש לגיבורי הסדרה. השחקנית אימלדה סטונטון ("הארי פוטר ומסדר עוף החול") מגלמת את המלכה אליזבת, ותיכנס לנעליה של אוליביה קולמן שעשתה זאת בשתי העונות הקודמות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הכתר"
מתוך "הכתר"
אימלדה סטונטון היא המלכה אליזבת השנייה. מתוך "הכתר"
(צילום מסך)
את בן זוגה הנסיך פיליפ מגלם השחקן ג'ונתן פרייס ("משחקי הכס"). את הנסיך צ'רלס, שהפך למלך אחרי מות אמו, מגלם דומיניק ווסט (מתהילת "הסמויה"), את דיאנה ספנסר מגלמת אליזבת דביקי ("גטסבי הגדול"), ואת הנסיכה מרגרט, אחותה של המלכה, מגלמת לזלי מנוויל ("חוטים נסתרים"). ג'וני לי מילר, שפרץ ב"טריינספוטינג", יגלם את ראש ממשלת בריטניה ג'ון מייג'ור, בעוד השחקנית אוליביה וויליאמס ("נשות הלעולם-לא") מגלמת את קמילה פרקר-בולס, אהובתו של צ'רלס.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הכתר"
מתוך "הכתר"
דומיניק ווסט מגלם את הנסיך צ'רלס. מתוך "הכתר"
(צילום מסך)
העניין בעונה החמישית של דרמת היוקרה של נטפליקס - אחת מהסדרות היקרות בהיסטוריה - נובע מהתזמון של עלייתה, חודשיים ויום אחרי מותה של המלכה. לאחר ההכרזה על מותה, הודיע יוצרה של "הכתר", פיטר מורגן, כי יעצור את הצילומים לעונה השישית המצטלמת כעת - על מנת לחלוק לה כבוד.
בנוסף, העניין סביב "הכתר" התחזק אתמול (ד') לאחר שהתפרסם מכתב נוקב ששלחה השחקנית ג'ודי דנץ' למערכת ה"טיימס" הבריטי, ובו היא מאשימה את נטפליקס ב"רדיפה גסה אחרי סנסציות".