העננה שמרחפת מעל עתיד השידור הציבורי בשל התבטאויותיו השונות של שר התקשורת שלמה קרעי, איגדה את ותיקי רשות השידור שחתמו על עצומה שקוראת לממשלה שלא לפגוע בשידור הציבורי.
"אנו, מנהלי עורכי ומגישי החדשות של השידור הציבורי, שעמלנו על הקמתו וביצור אמינותו, מקצועיות עובדיו וחופש ההבעה שלהם, חושבים שבמדינת ישראל דמוקרטית, הכרחי שיהיה ערוץ ציבורי חזק (הכולל טלוויזיה, רדיו ודיגיטל), וכי זכות הציבור לדעת, חופש הביטוי וכללי האתיקה הם עמוד האש ההולך לפניו", כך נכתב במסמך קול קורא מיוחד שעליו חתומים בין היתר דליה מזור, יעקב אחימאיר, שרי רז, דוד ויצטום, רון בן ישי (שעובד היום ב-ynet), עמוס ארבל, ירון לונדון, מיכה לימור, נחמן שי, כרמית גיא ודן רביב.
1 צפייה בגלריה
דליה מזור ויעקב אחימאיר
דליה מזור ויעקב אחימאיר
דליה מזור ויעקב אחימאיר
(צילום: טל שחר, אלכס קולמויסקי)
על העצומה חתומים בנוסף גם מנהלי הטלוויזיה הישראלית בעבר יאיר שטרן וארנון צוקרמן, וכן ראש מועצת דלית אל-כרמל רפיק חלבי ואחרים. הם כתבו כי "פתיחת" השוק לתחרות, כחזון השר, תביא לדרדור השיח הפוליטי הרציני ולהפחתה משמעותית של ההפקה המקורית. תחרות שעניינה המרכזי הוא רייטינג תכוון למכנה המשותף נמוך ביותר, שעיקרו תכניות בידור, חידונים ותחרויות בזמן צפיית שיא - וכך עלולים צופים רבים לנדוד לערוצי כבלים מיובאים.
"לפיכך אנו מבקשים משר התקשורת להימנע מהצהרות המעוותות את המציאות, ובוודאי שלא לתרגם הצהרות אלה למעשים שיגבילו את חופש העיתונות והתקשורת, ויהפכו ציבור גדול של עיתונאים לשופרות פוליטיים, ויגרמו למאות בעלי משפחות למצוא עצמם מובטלים וחסרי פרנסה. אנו קוראים לממשלה להסיר את ידיה מהשידור הציבורי ולאפשר לו למלא את ייעודו על פי חוק. ביטולו היא פגיעה ממשית במרקם הדמוקרטי העדין של מדינת ישראל".
דברים אלה של ותיקי הערוץ הראשון לדורותיו מצטרפים לתמיכה רחבה שזוכה תאגיד השידור הציבורי, כולל מחאת רשת גדולה של אנשי טלוויזיה בעבר ובהווה, ביניהם גם שחקנים ושחקניות כמו עמוס תמם, הקומיקאית ליטל שוורץ, צביקה הדר, עידו מוסרי, תום יער ועוד רבים.
גם כוכבי "קופה ראשית" התייצבו להגנה על הבית, כשבתחילת השבוע כוכב הסדרה אמיר שורוש הציע בשיחה עם ynet להעלות את רעיון סגירת התאגיד או קיצוץ גדול בתקציבו - למשאל עם.