את לא צריכה להתחתן עם לוחם אש כדי לדעת שגם סופר־טנקר לא יצליח לעצור שמועה שמתפשטת היום ברשת. לכן, כשמדורי הרכילות רמזו שאודליה סויסה מנהלת זוגיות עם אישה אחרי הגירושים, כינסה כוכבת הריאליטי את ילדיה לשיחת הבהרה. "מישהי בבית הספר של הבת שלי צעקה לה: 'אמא שלך לסבית' והבנתי שיש דיבורים", היא מספרת. "החלטתי שהם צריכים לשמוע את זה ממני, סיפרתי הכול והם הרגישו הרבה יותר טוב".
מה סיפרת? "דבר ראשון הסברתי שאין שום דבר רע במילה לסבית. זכותו של כל אדם לבחור את מי לאהוב, לא משנה אם זה גבר או אישה. ואם אמא תחליט לחיות עם אישה, שיהיו בטוחים שהם הראשונים שישמעו מזה. אמרתי להם גם להתעלם מטוקבקים. אף אחד לא באמת מכיר את אמא שלהם. רק אתם ישנים איתה, רואים כל מי שנכנס אליה הביתה, אתם כל החיים שלה".
לקחת את זה קשה? "האמת שלא, אני לא לוקחת שום דבר קשה. קוראת טוקבטים הכי רעים ומגיבה לבן אדם 'תודה'. אין לי בעיה לחטוף, אבל אני חושבת על הילדים. כשהתפרסמתי הם היו קטנים ובקושי נחשפו לאינסטגרם ולטיקטוק. היום אני כבר לא יכולה לעצור את זה".
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כתבות נוספות למנויי +ynet:
סויסה עשויה מהחומרים שעליהם נבנה הפריים־טיים הישראלי. מזרחית, מהפריפריה, עם פה גדול ולב גדול ועדשות מגע בצבע כחול. לא פלא שאחרי שהפציעה לראשונה לפני כשנתיים ב"בואו לאכול איתי", לצד אבי בעלה הכבאי, היא התברגה ברשימת החיוג המהיר של מלהקות הריאליטי. משם נקטפה ל"האח הגדול", והעפילה למקום החמישי, ומיד אחר כך טסה לפיליפינים והצליחה לסיים בין ארבע הפיינליסטיות בגמר "הישרדות VIP" (שישודר בשבת ברשת).
4 צפייה בגלריה
אודליה סויסה ב'הישרדות VIP'
אודליה סויסה ב'הישרדות VIP'
''אני לא לוקחת שום דבר קשה''. אודליה סויסה ב''הישרדות VIP''
(צילום: אוהד קב)
בריאליטי הבא, אולי כבר ילווה אותה טייטל חדש: אודליה סויסה, 36, גרושה, ירוחם. לפני כמה חודשים, כשחזרה מצילומי "הישרדות", נפרדה מאבי ארבעת ילדיה, אחרי 13 שנות נישואים. למרות התזמון המחשיד, היא מתעקשת שהזוגיות לא שילמה את מחיר התהילה. "היו לנו בעבר עליות ומורדות. תתפלאו, כבר היינו ברבנות ואפילו ישבנו על הסכם גירושים, הרבה לפני הריאליטי ולפני שהייתי מפורסמת. אבי הוא אבא מדהים ואני מאחלת לו שיהיה הכי מאושר בעולם".
בראיון ל"לאשה", כששאלו למה נפרדתם, הוא ענה ש"הפרסום קצת בילבל אותה". "חשוב לי להבהיר שזו לא הייתה החלטה פזיזה. תהיו בטוחים שאם הגעתי למצב הזה, הגיעו מים עד נפש. הרגשתי שאני נחנקת, שאני לא שם. אבל חד וחלק זה לא בגלל הפרסום. אבי גם אמר שם ש'אני עד היום לא מבין למה היא התגרשה ממני'. זה משפט קשה והוא יודע את האמת. אבל כאישה מפורסמת אני לא חייבת לפתוח הכל, בטח לא כשהילדים שלי כבר גדולים וחשופים לכל מה שאנחנו אומרים. אני רוצה לשמור על הכבוד שלי ושלו".
"את ההחלטה הסופית על הגירושים קיבלתי בעקבות משהו שקרה בינינו. זה לא בגידה כמו שחושבים. אבל בגלל שבאתי מעולם חרדי סגור, ואז התחתנתי כדי לברוח מהבית והתגרשתי והתחתנתי שוב, מצאתי את עצמי בגיל 36 בלי שהיה לי רגע אחד פנוי בשביל אודליה"
אבל את זו שהחליטה להיפרד? "את ההחלטה הסופית על הגירושים כן קיבלתי בעקבות משהו שקרה בינינו. זה לא בגידה כמו שחושבים ולא כלום. מה שאני כן יכולה להגיד, זה שבגלל שבאתי מעולם חרדי סגור, ואז התחתנתי כדי לברוח מהבית והתגרשתי והתחתנתי שוב, מצאתי את עצמי בגיל 36 בלי שהיה לי רגע אחד פנוי בשביל אודליה. אבי מאוד אוהב אותי, עד שחתמנו על הגט, הוא עוד קיווה שמשהו ישתנה. אבל היום אני שואלת את עצמי שאלות כמו 'מי את?' ו'מה את רוצה?'"
אבי גם סיפר שהאינסטגרם שלו מפוצץ מהצעות של נשים. "אמן שתבוא לו מישהי חדשה לחיים, שהם יגיעו אליי יחד ואני אבשל להם ונהיה חברות. אני רוצה לפנות אליה, מי שלא תהיה ולהבטיח: איתי כגרושה תהיי הכי רגועה בעולם".
בינתיים הסטטוס החדש עושה דווקא הרבה רעש. מיד אחרי הפרידה התפרסמו במדורי הרכילות ידיעות אנונימיות על אישה מפורסמת שנמצאת בזוגיות עם אישה אחרת. לאט־לאט החלו להיחשף עוד פרטים, למשל, שאותה סלבריטאית התגרשה מבעלה לא מזמן. במקרה או שלא, התפרסמו גם צילומים של סויסה לצד אישה שאיתה גם הגיעה לאחת המסיבות של "הישרדות", שם נראו השתיים קרובות מאוד.
"תראי, אני גרה בשכונה קטנה. אם רואים אותך פה יוצאת עם מישהי מהבית, אז ואללה, זהו – ישר מתחילים לדבר", היא אומרת. "לפני כמה חודשים רבתי בבית שלי עם חברה, ואז אמרו שאני כנראה איתה. יש לי חברים מכל הסוגים, מכל המינים, תנו לי לחיות את החיים שלי איך שאני רוצה. אני יודעת שברגע שאת בן אדם מוכר ורואים מה את עושה באינסטגרם, הכול חשוף. יש מחיר להכול".
4 צפייה בגלריה
אודליה סויסה
אודליה סויסה
''אני נמשכת לגברים, אבל גם מציאותית''. אודליה סויסה
(צילום: יונתן בלום)
אומרים שאין עשן בלי אש. "נכון ואני גם בן אדם מציאותי. לא יודעת מה יהיה, מי ייכנס לחיים שלי, במי אתאהב ובמי לא אתאהב, אני זורמת. בהצגה שאני משחקת בה עכשיו, עם יובל המבולבל, יש מנהלת במה לסבית ואנחנו מדברות ויש בינינו המון צחוקים, אסור לי? ופתאום כולם זורקים לי שמה משפטים, כמו: תיזהרי שהיא לא תוציא אותך מהארון. אם אני אחליט אז אני אחליט, לא צריכה להיזהר. אודליה מחליטה הכול. אם ביום מן הימים אני אתאהב באישה וארצה להיות איתה, זה יקרה ולא אכפת לי מה יגידו. אלה החיים שלי ואני לא פוסלת, אם זה מה שהלב שלי רוצה".
כלומר, זו אפשרות. "אני נמשכת לגברים, אוהבת גברים, אבל גם מציאותית. על הרגשות שלנו אין לנו שליטה. יש לי חברה שהייתה במקום לא טוב בזוגיות, מישהי בעבודה חיזרה אחריה ובסופו של דבר היא 'נפלה' לשם. אי־אפשר לדעת לאן הרגש ייקח אותך. מה שכן, מאז השמועה מתחילות איתי מלא בנות. אני מחוזרת גם מהמין הגברי וגם מהמין הנשי. אבל כרגע, בגלל שאני מאוד בעשייה, אין לי זמן לכלום. אני רוצה לבחור את הזוגיות הבאה שלי לאט־לאט, רק אחרי שאבין מה מתאים ומה נכון לי".
כבר בגיל 18, כנשואה טרייה וחרדית שגדלה לצד שבעה אחים באופקים, סויסה האמינה שתהיה מפורסמת. אחרי שנה בלבד ברחה ממה שתיארה כזוגיות מתעללת, כשהיא מתפרנסת בדוחק מעבודות מזדמנות, ועדיין האמינה שעוד תופיע יום אחד על המסך שחונכה לתפוס כמשוקץ. "לא הייתה לנו בכלל טלוויזיה בבית. כשהיינו הולכים לסבתא, היינו מכסים את המכשיר שלה בבד. הייתי ילדה צדיקה ממש, מתפללת שחרית שעתיים כל בוקר. אבל אחרי שהתחתנתי ונחשפתי למפורסמים ולגיא פינס, הייתי אומרת לעצמי בלב: יום אחד כל עם ישראל יידע מי זו אודליה סויסה. יום אחד אני אגיד 'היי גיא'. רציתי שיכירו אותי".
והצלחת. "נכון. אבל היום אני מוכנה לשלם מיליונים כדי להיות אנונימית. תביני כמה העולם הזה שונה ממני: כשיצאתי מ'האח הגדול' קיבלתי מלא טלפונים, אמרו לי שרוצים לעשות איתי שת"פ. שאלתי מה זה. אמרו לי, 'אנחנו מביאים לך דברים ואת מפרסמת'. שאלתי אותם כמה אני צריכה לשלם על זה, וענו לי, לא, הכול חינם. פתאום קלטתי שאצל הסלבס הכל רק לקבל ולקבל, אבל אני לא יודעת מה זה. אני, אודליה, לא רוצה שיהיה מישהו שיגיד 'היא חייבת לי'. אני אדם שקוף, אין לי בעיה לספר הכול. היו פרקים ב'הישרדות' שאחריהם אפילו אחותי שאלה למה אני מלכלכת על המשפחה ככה. אמרתי לה שזה לא נקרא ללכלך, שהיום כאישה מפורסמת, אנשים שקרובים אליי צריכים להבין שאני מדברת גם על אנשים שאני אוהבת. זה מגיע ממקום של טיפול, של שיתוף".
4 צפייה בגלריה
אודליה סויסה
אודליה סויסה
''רציתי שיכירו אותי''
(צילום: יח"צ)
סיפרת גם שבנישואים הראשונים שלך היית בזוגיות מתעללת. "נכון. נכנסתי אליהם מאוד־מאוד תמימה. ידעתי שאישה צריכה לכבד את הבעל, לא משנה מה. אבל הייתה שם הרבה אלימות. גם כלכלית וגם נפשית שהגיעה גם לאלימות פיזית. כל יום עליתי לישון בוכה. ניסיתי לעשות שלום בית, וזה לא הצליח. כשהבנתי שהזוגיות הזאת חונקת אותי ולא בריאה לי, החלטתי שאני לא רוצה להיות כמו אמא שלי ופשוט קמתי והלכתי. לא פחדתי, אפילו שאבא שלי אמר לי שאליו הביתה אני לא חוזרת".
סויסה עזבה את הבית והתגלגלה בין עבודות. עשתה כל מה שצריך כדי לשרוד. "וואו, יש לי קורות חיים בעובי של חוברת. אבל היום כעצמאית הרבה יותר קשה לי. הכול זמני בעולם של הפרסום. את עושה ריאליטי ויודעת שעוד כמה חודשים תצטרכי לחפש. אני עובדת עכשיו באינסטגרם ומרוויחה ממנו, אבל גם פה את לא יודעת מה יהיה הלאה. תמיד צריך לייצר משהו, את במרדף של עשייה. אני רצה בין האינסטגרם לרדיו דרום. יובל המבולבל הזמין אותי להופיע בהצגה לפסח. הילדים אצל אבי בחודשיים הקרובים כי אני בתקופה מטורפת, אבל אני גם משלמת לו על זה. שש שעות אני על הכביש כל יום. מגיעה בלילה לירוחם גמורה. מאוד נהנית, אבל זה עדיין קשה. יכול להיות שמתישהו אני אגיד לעצמי, די, גדול עליי להיות עצמאית, ואחזור לעבודה רגילה בלי להתבייש".
על האי ב"הישרדות" אפילו סויסה, פרסומת לשמחת חיים מתפרצת, הרגישה בודדה. בימים אלה משודרים הפרקים האחרונים של העונה, שבהם התברר שהיא נמנית עם ארבע המשתתפות הראשונות בהיסטוריה של התוכנית שמגיעות יחד לגמר. אבל עם כל הכבוד לכוח הנשי ולברית החזקה, כשסויסה נזכרת בקושי החברתי, היא נשברת. "למרות שהייתי חלשה ברמות, בלי אוכל, בגשם, בקור, עם משימות מאוד קשות - שרדתי. מה שהיה לי הכי קשה זה להתמודד עם אנשים שלא אוהבים אותי. למה? כי אני בן אדם שמח? כי אני חיובית? זו פעם ראשונה שחוויתי חרם חברתי", היא מתפרצת בבכי.
מה עם הנמסיס שלך בתוכנית, לייה גיל? דיברת איתה אחרי שגילית שבגללה לא קיבלת שיחת טלפון עם המשפחה? "מהיום הראשון אני ולייה ניסינו ליצור ברית. כשהיא התפרקה בעקבות מידע שגוי שהגיע אליה, הבנתי שאני לא באה לה טוב. חלק מהשיח בשבט היה שאסור שאודליה ופאני בוזגלו יגיעו לאיחוד, כי יש להן הרבה חברים בשבט השני. היו רגעים שניסיתי לעשות מהלכים עם השבט שלי ולהתקבל בחזרה, אבל לא הצלחתי. הבנתי שדי, אודליה, לא רוצים אותך. ואז לייה עשתה משימה מול יונתן, שאם הוא היה מנצח בה ‑ הייתי מקבלת שיחה מהבית. בסוף היא ניצחה ולא קיבלתי את הטלפון. שם הרגשתי שזה אישי. לג'קי או לבן ברית אחר היא לא הייתה אמיצה מספיק לעשות דבר כזה. שלושה ימים לא הפסקתי לבכות. אפילו לא ידעתי שיונתן ולייה עשו מהלך נגדי. לפני ששידרו את הפרק לייה התקשרה אליי, אמרתי לה, שטויות, זה מאחורינו, אבל גם אז לא היה לה אומץ לספר שיונתן הפסיד לה בכוונה. לא דיברנו על זה עד היום".
4 צפייה בגלריה
ברית הנשים ב'הישרדות VIP'
ברית הנשים ב'הישרדות VIP'
''רציתי גם להעביר מסר לנשים, תהיו חזקות, תאמינו בעצמכן''. ברית הנשים ב''הישרדות VIP''
(צילום: אוהד קב)
גמר ראשון של נשים. את גאה? "בפרק הראשון, כשלייה דיברה על כוח נשי, לא האמנתי בסיסמאות האלה 'אישה לאישה מלכה' וכל זה. כפרה עלייך, פחות דיבורים, יותר מעשים. כשהבנו לקראת הסוף שזה באמת קורה, רציתי גם להעביר מסר לנשים, תהיו חזקות, תאמינו בעצמכן. עצוב לי רק שבדרך לשם היינו צריכות לפגוע בגברים. המטרה לא הייתה לרמוס אותם. אני רואה טוקבקים מנשים שרושמות על זה דברים מעליבים ברשתות. אחרי זה אני נכנסת לקבוצת 'מאמאצחיק' בפייסבוק, ורואה שכולן כותבות בהומור שחור על גברים. אז ככה זה בסדר להשפיל גברים? בגלל שרואים אותנו נשים דומיננטיות בריאליטי, קשה לכן לקבל את זה? אתן לא נפגעות ורבות עם הגברים שלכן? לא אומרות: נמאס לי, שילך כבר? בואו, זה מספיק. שחררו. למה לפזר רוע. תסתכלו על ג'קי, על אלה, על שירה, יש פה ארבע נשים כל כך שונות שעשו יחד משהו מדהים".
מי יגיע כדי לצפות בך בגמר מהקהל? "אמא שלי תבוא עם אחי ואחותי. ביקשתי גם מאבי שיבוא, אבל קשה לו. הוא בוחר שלא להגיע ואני מכבדת את זה, למרות שבפנים זה צובט לי".