פסטיבל הפסנתר שב במהדורתו ה-25, ובמשך שישה ימים יארח יותר מ-250 אמנים, הרכבים, יוצרים ויוצרות בשלל סגנונות שייקחו חלק בשיתופי פעולה מוזיקליים מיוחדים. הפסטיבל, שכולל השנה 60 מופעים, יתקיים במוסדות תרבות רבים ברחבי העיר תל אביב, בהם היכל התרבות, המשכן לאומנויות, בית אריאלה והחללים השונים במוזיאון תל אביב לאמנות, בין ה-24 ל-30 באוקטובר.
5 צפייה בגלריה
יסמין מועלם, ירון לונדון
יסמין מועלם, ירון לונדון
יסמין מועלם, ירון לונדון
(צילום: שי פרנקו, יריב כץ)
את אירועי הפסטיבל השנה - שמופק על ידי עיריית תל אביב-יפו - יפתח מופע של מירי מסיקה, "אבל אהבה", במשכן לאמנויות הבמה שבו תארח גם את הזמר אלון עדר. מלבד להיטיה המוכרים המופע יהווה השקה לאלבום קונספט חדש, "אבל אהבה", שמורכב כולו מטקסטים ומכתבים שכתב אסי דיין ז"ל.
עברי לידר - זה לא אותו דבר | פסטיבל הפסנתר 2023
(צילום: באדיבות ארבל תקשורת)
5 צפייה בגלריה
מירי מסיקה
מירי מסיקה
מירי מסיקה
(צילום: מוטי קמחי)
כבכל שנה יעלו במסגרת הפסטיבל הפקות מיוחדות, בהן מופעו של דני סנדרסון "הולכים על הלא נודע" שבו הזמר הוותיק חוזר לשיריו הפחות מוכרים. גם האמן עברי לידר ייתן כבוד ליצירות פחות מוכרות במופע B-Side, בעוד שהמופע "כולם חכמים כולם" מהווה מחווה לירון לונדון (שגם ישתתף בו) ולשיריו בהשתתפות דורי בן זאב, אורי בנאי, אילן ליבוביץ', מיכל ברנד ועוד. בנוסף צפוי לעלות מופע של יסמין מועלם עם ביצועים אקוסטיים ואינטימיים לשיריה, מופע של אסף אמדורסקי בעקבות השירים הגדולים של אביו בני אמדורסקי, ושיריו של המשורר הצרפתי שארל בודלר בביצועו של מאור כהן. יוני רועה, מהיוצרים החשובים והמשפיעים במוזיקה הישראלית, יעלה עם מופע מיוחד, "60 לרועה בשירים", עם עיבודים חדשים לשיריו המוכרים. אילי גורליצקי בן ה-88 יבצע גרסה מחודשת לקלאסיקה "שוק המציאות", יחד עם שרונה אלימלך.
5 צפייה בגלריה
דני סנדרסון
דני סנדרסון
דני סנדרסון
(צילום: מוטי קמחי)
ג'ני פנקין - הכל לחינם | פסטיבל הפסנתר 2023
(צילום: באדיבות ארבל תקשורת)
בין האירועים שיצוינו במהלך הפסטיבל ניתן למצוא את יהלי סובול והפסנתרן והמלחין גיא מינטוס במופע המיוחד In Berlin, שיציין 50 שנה ליציאת האלבום החשוב והמשפיע של לו ריד "ברלין"; הזמרת והיוצרת תמר אייזנמן תחגוג על הבמה 20 שנה ליציאת ה-EP הראשון שלה, ואלון עדר ישיק את אלבומו האחרון, "החיים שלי פיגוע יפיפה".
5 צפייה בגלריה
אלון עדר
אלון עדר
אלון עדר
(צילום: דנה קופל)
שם טוב לוי והאורקסטרה- שלוש ארבע לעבודה | פסטיבל הפסנתר 2023
(צילום: באדיבות ארבל תקשורת)
הפסטיבל כולל שיתופי פעולה ייחודיים, בהם רונית שחר שמארחת את נינט טייב במופע מחווה לאלבום "שלום לתמימות"; היוצרת עלמה גוב שהולכת ותופסת תאוצה תארח את הראפר כהן; המוזיקאי יונתן דסקל שיארח את Kapitan (דורי סדובניק, חצי מהרכב רד אקסס); ומופע משותף של אמנית הקול ויקטוריה חנה והפסנתרן עומרי מור, "מקום נעלם", שם השניים יבצעו שירים מלפני קום המדינה וערב הקמתה, תוך שמלווים אותם סרטי ארכיון שצולמו באותן השנים. בנוסף, הזמר שם טוב לוי יופיע עם האורקסטרה - תזמורת הג'אז הישראלית, בעקבות אלבומם המשותף "בחברה טובה", ורונה קינן תארח בהופעה עם שירים מאלבומה השביעי "עיר בלי געגוע" את אלון אלוארצ'יק.
5 צפייה בגלריה
אלון אולארצ'יק
אלון אולארצ'יק
אלון אולארצ'יק
(צילום: מוטי קמחי)
את הפסטיבל ינעל שלמי שבן במופע מיוחד שבו יארח את חווה אלברשטיין, שאיתה שיתף פעולה בשיר "תרגיל בהתעוררות". "הערב הזה הוא תערובת של כמה מהמפגשים הכי יקרים לי. פסטיבל הפסנתר, שהסיפור המוזיקלי שלי כרוך בשלו", סיפר שבן על המופע.