לאחר שרוג'ר ווטרס הכחיש את הטרור המיני של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר - תחנות רדיו ישראליות מודיעות כי יחדלו מהשמעת שיריו בעתיד הקרוב.
1 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס בתוכנית של פירס מורגן
רוג'ר ווטרס בתוכנית של פירס מורגן
רוג'ר ווטרס בתוכנית של פירס מורגן
(צילום מסך מעמוד היוטיוב של פירס מורגן)
אחרי פרסום הריאיון המזעזע למנחה הבריטי פירס מורגן, קראה יושבת ראש נעמת לתחנות הרדיו שלא לשדר את שיריו של חבר להקת פינק פלויד לשעבר - וחלק מהן נענו לבקשה באופן ישיר, בעוד שאחרות מסתתרות אבל גורמים עלומים מאשרים כי יחדלו מהשמעת שיריו.
ראש העיר פרנקפורט לשעבר וראשי המחאה נגד ווטרס
(צילום: ירון ברנר)
הראשונה להיענות לקריאה הייתה תחנת הרדיו אקו 99, כשהמנכ"לית נועם כהן גפן הודיעה רשמית כי "מאז תחילת המלחמה, עם התבטאויותיו הקודמות של ווטרס הפחתנו את ההשמעות של שיריו ושירי להקתו המוערכת פינק פלויד כמעט לחלוטין, ואלו הושמעו במסגרת של הקדשות ובקשות. הזדעזענו מהריאיון, וכמובן שלא נשדר את שיריו בעתיד הנראה לעין".
גם ברדיו לב המדינה ו-100FM נענו לקריאה באופן ישיר והודיעו כי יימנעו מהשמעת שיריו. ברדיו תל אביב הודיעו כי גם כך אינם משמיעים שירים של ווטרס מהתקופה האחרונה, וכך גם רדיו דרום.
שתי התחנות הארציות והמובילות - כאן וגלגלצ הסתייגו מאמירה חד-משמעית אולם גורמים שביקשו להישאר בעילום שם אמרו כי בעתיד הקרוב שיריו לא יושמעו בתחנה. מכאן אמרו כי "הדברים שאמר ווטרס מקוממים ובלתי מתקבלים על הדעת ואנו דוחים אותם מכל וכל. בעבודתם, עורכי המוזיקה של כאן לוקחים בחשבון את מכלול השיקולים הנוגעים לרוח הזמן ולתקופה, כמו גם לזהות המבצעים. אין ספק כי בעריכת התוכניות בכאן 88 יקחו בחשבון גם אמירות מזעזעות אלה".
בגלגלצ הגיבו שאינם מחרימים "אף יצירה בשל זהות מי מיוצריה. לעורכי ועורכות המוזיקה של התחנה החופש לשבץ שירים בהתאם לשיקול דעתם המקצועי, והם יודעים לגלות רגישות ותשומת לב להלך הרוח הציבורי".