שר התקשורת שלמה קרעי ממשיך לטפטף רמזים על תוכניתו בנוגע לתאגיד השידור הציבורי כאן. "אין מקום לשידור ציבורי בישראל", אמר הערב (שבת) קרעי בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות".
2 צפייה בגלריה
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס של עיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס של עיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן
שר התקשורת שלמה קרעי
(צילום: עדי כהן צדק ,שאול גולן)
"תהיה הסרת חסמים, הסרת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות. אנחנו נכניס לכם ולכל השחקנים האחרים", אמר קרעי. "לקחת את כל הנתח של הפקות המקור, של הדיגיטל, תקציבים של מאות מיליונים שהיום הולכים לשחקן יחיד וחוסמים את כל התחרות בשוק".
לשאלה האם כבר בחוק ההסדרים הקרוב תקציב התאגיד יקוצץ במאות מיליונים השיב קרעי: "זו התוכנית שלי".
עוד הוסיף קרעי: "אני רוצה לפתוח פיות, לא לסתום פיות. במקום לשים 400 מיליון שקל בתאגיד וכל היתר לא יכולים לעשות - אנחנו נמנף את זה. החזון שלי הוא שאין שידור ציבורי בישראל. אני רוצה שכתבים ירצו את הציבור. כאשר אני אסגור את הרשות השנייה, נסגור את מועצת הכבלים והלוויין. צריך להסיר מגבלות תוכן. להסיר חסמים, להסיר רגולציה".
שר התקשורת גם התייחס באופן פרטני לתוכנית "אופירה וברקוביץ'", שמשודרת בקשת ואמר: "כאשר התוכנית שלי תושלם, ביזיון אינטלקטואלי כמו התוכנית של אופירה וברקוביץ' לא יוכל לעבור בשקט, זה יכאב לכם בכיס".
2 צפייה בגלריה
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
(צילום: מתוך "אופירה וברקוביץ'", קשת 12)
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור כאן, הגיב לדבריו של קרעי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "קיצוץ של מאות מיליונים מתקציב התאגיד פירושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמיתית. התאגיד, כגוף שידור עצמאי, ימשיך בנחישות בפעילות ועשייה, למרות האיומים על עצם קיומו".
ארגון העיתונאים והעיתונאיות הגיב לריאיון של קרעי. "השר קרעי הכריז מלחמה על השידור הציבורי בישראל", נמסר מטעמו. עוד הוסיפו כי "האמירה של השר קרעי כי בכוונתו לקצץ במאות מיליונים את תקציב תאגיד השידור הציבורי היא הכרזת מלחמה על השידור הציבורי. שידור ציבורי בחברה דמוקרטית מאפשר שידורים איכותיים בעלי ערך חברתי ותרבותי, שאינם תלויים בבעלי ממון ואינטרסנטים ובשיקולים מסחריים בלבד.
"אנו מתנגדים בצורה נחרצת לכל ניסיון לפגוע בשידור הציבורי בכלל ובתאגיד השידור הציבורי בפרט. בתוך שנים ספורות תאגיד השידור הפך להיות לתו תקן של שירות ציבורי מצטיין הכולל חדשנות טכנולוגית, תוכן איכותי, הפקות מקומיות, חטיבת חדשות עצמאית משפיעה, והכול על בסיס עבודה מקצועית חסרת פשרות של מאות עובדי התאגיד. לכן כל הדיבורים על סגירה או הפרטה של תאגיד השידור, אינם אלא ניסיון לאיים על עיתונאי התאגיד ולהרתיע אותם מלעשות את עבודתם נאמנה, תוך פגיעה בפרנסתן של מאות משפחות. אנו קוראים להפסיק עם ניסיונות ההפחדה ולתת לעובדי התאגיד להמשיך לבצע את העבודה המצוינת שהם עושים".