לאחר שטענה בשידור כי "השואה לא הייתה על גזע" וגררה אחריה ביקורת רבה, בערוץ ABC החליטו להשעות את וופי גולדברג, מנחת התוכנית The View, לשבועיים.
"אני משעה את וופי גולדברג לשבועיים על הערותיה השגויות והפוגעניות, מיידית", כתב בהודעה נשיא ABC, קים גודווין. "אף שוופי התנצלה, ביקשתי ממנה לקחת זמן להרהר וללמוד על ההשפעה של אמירותיה. כל ארגון חדשות ABC עומד בסולידריות עם הקולגות, החברים, המשפחה והקהילות היהודיות".
1 צפייה בגלריה
וופי גולדברג
וופי גולדברג
וופי גולדברג
(AP)
גולדברג אכן התנצלה, גם במכתב שפרסמה בטוויטר שעות לאחר המשדר וגם אתמול (ג') בתוכנית The View. "אתמול בתוכנית שלנו, כשלתי בלשוני. צייצתי על כך אתמול בלילה, אבל אני רוצה שתשמעו את זה ממני ישירות", אמרה הקומיקאית. "אמרתי משהו שאני מרגישה אחריות לא להשאיר אותו מבלי לבחון אותו, כי מילותיי העציבו רבים כל כך, וזו מעולם לא הייתה כוונתי. אני מבינה מדוע עכשיו, ועל כך אני מצטערת עמוקות, כיוון שהמידע שקיבלתי עזר לי מאוד להבין דברים".
"אמרתי שהשואה לא הייתה על גזע ובמקום הייתה על חוסר האנושיות של אדם כלפי אדם אחר. אבל היא אכן על גזע משום שהיטלר והנאצים החשיבו את היהודים כגזע נחות", הוסיפה ואמרה, "אני עומדת לצד היהודים כפי שהם יודעים ואתם יודעים, כי תמיד עשיתי זאת".
כזכור, במשדר ביום שני במהלך דיון ברצון של מחוז טנסי להסיר מתוכנית הלימודים את הנובלה הגרפית של ארט שפיגלמן בשל "שפה לא נאותה" ואיור של אישה עירומה. התפרצה גולדברג לדיון ואמרה "השואה לא הייתה קשורה לגזע" ואחר כך הוסיפה, "זה קשור לחוסר אנושיות של אדם כלפי אדם אחד, זה כל מה שזה".
אמירתה הציתה גל של ביקורות ולאחר השידור היא פרסמה מכתב התנצלות בטוויטר ובו כתבה: "בתוכנית היום, אמרתי כי 'השואה לא קשורה לגזע, אלא לחוסר האנושיות של אדם כלפי אדם אחר'. הייתי צריכה לומר שזה קשור לשני הדברים. כפי שאמר ג'ונתן גרינבלט מהליגה נגד השמצה, 'השואה עסקה בהשמדה השיטתית של יהודים בידי הנאצים - שראו בהם גזע נחות".
אין זו הפעם הראשונה שאמירותיה של גולדברג מציתות סערה בתוכנית. בשנת 2009 היא אמרה על הבמאי רומן פולנסקי שהוא לא אשם ב"אונס-אונס", אמירה שלאחר מכן נאלצה להבהיר. אירוע נוסף קרה כאשר גולדברג עמדה לצידו של ביל קוסבי בראשית הפרשה סביב האשמות על תקיפה מינית נגדו.