אופרת הסבון "שכנים שכנים" יורדת מהמסך אחרי כ-40 שנה - כך הודיעה היום (ה') חברת ההפקה האוסטרלית, פרימנטל. הבשורה מגיעה כחודש לאחר שערוץ 5 הבריטי - אשר שידר את הסדרה בעשור האחרון - הודיע על כוונתו להורידה מלוח שידוריו. מאז ניסתה חברת ההפקה למצוא עבורה גוף שידור חלופי, אולם זו כשלה בניסיונותיה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "שכנים שכנים"
מתוך "שכנים שכנים"
מתוך "שכנים שכנים"
(צילום מסך)
הסדרה שטופת השמש, שזכתה לאחוזי צפייה גבוהים מזה שנים רבות ולכמיליון וחצי צופים באנגליה, מומנה על ידי ערוץ 5 מאז שנת 2008. במרוצת השנים לקחו בה חלק כוכבים כדוגמת קיילי מינוג, ג'ייסון דונובן, מרגו רובי, ליאם המסוורת, ראסל קרואו, גיא פירס ועוד. דובר הערוץ מסר: "זו סדרה אהובה שמככבת בלוח שידורינו כבר יותר מעשור, ואנו רוצים להודות לצוות השחקנים וההפקה על העבודה הפנטסטית. כמו כן, אנו רוצים להודות למעריצים על התמיכה ומפגן האמון בסדרה לאורך שנים".
רשת השידור האוסטרלית הייתה נחושה להציל את הסדרה, אבל לא נמצא לה מממן, וכך לאחר קרוב ל-9,000 פרקים היא תסיים את דרכה בחודש יוני הקרוב, כאשר שידור הפרקים האחרונים מתוכנן לאוגוסט. "לאחר שאיבדנו את ערוץ השידור הבריטי ועל אף ניסיונות חיפוש קדחתניים למצוא חלופה, לא נותר לנו אלא לסיים את הסדרה", נכתב מטעם הפקת הסדרה בעמוד הטוויטר שלה. "למעריצינו הנאמנים והנפלאים, אנו יודעים שזו אכזבה גדולה עבורכם כשם שזה מאכזב אותנו בצוות. אנו מודים לכם על התמיכה, ומבטיחים לסיים את הסדרה בשיא שלא ייאמן. מעתה והלאה אנו חוגגים את 'שכנים שכנים'".
2 צפייה בגלריה
מתוך "שכנים שכנים"
מתוך "שכנים שכנים"
מתוך "שכנים שכנים"
(צילום מסך)
עם פרסום הידיעה על הכוונה להוריד את הסדרה, יותר מ-60,000 מעריצים חתמו על עצומה להצילה, אך לא היה בכך די. "הסדרה היא יותר מסתם תוכנית טלוויזיה. היא מקור נחמה ובידור לדורות של מעריצים שצפו בה במשך עשורים", נכתב שם על ידם. בתחילת השבוע התראיין כוכב הסדרה אלן פלצ'ר, שגילם את דמותו של קארל קנדי ושיתף כי "בתחילה היו דמעות של עצב, אבל הצוות מתמקד כעת בפן החגיגי". פלצ'ר הוסיף שעבד בסדרה 28 שנים, "ובכל שנה ציפיתי לשיחת טלפון שבה ייאמר לי 'תודה, אנחנו לא זקוקים לך יותר'. במובן מסוים, היינו מוכנים לרגע הזה. עכשיו מוטלת עלינו האחריות להביא את הסדרה לסיום בדרך שתהפוך אותה לממש מיוחדת, כך שהפרקים האחרונים, שישודרו באוגוסט, יהיו מרהיבים ויוצאי דופן. אני יכול להבטיח את זה".
ה"סאן" מדווח ששחקנים מפורסמים שעזבו את הסדרה התבקשו לחזור כדי להבטיח שהסדרה תסתיים בשיא, בהם מינוג ודונובן.